****** ÇOCUK OLMAK *******
ÇOCUKLUĞUMU ÖZLEDİM. 10’ LU YAŞLARIMI, GAYESİZ, TASASIZ OLDUĞUM YAŞLARI...-EVİMİZ BİR APARTMAN DAİRESİYDİ, KOCAMAN BİR BAHÇESİ VARDI... ÖZELLİKLE YAZLARI HER YER YEMYEŞİLDİ, TÜM KOMŞULAR EL BİRLİĞİYLE DİKMİŞTİ BİTKİLERİN ÇOĞUNU, GÖZLERİ GİBİ BAKARLARDI O YEŞİLLİĞE, BİRDE KOCAMAN BİR ÇARDAĞIMIZ VARDI ARKA BAHÇEDE...BABAM KENDİSİ UĞRAŞIP YAPMIŞTI HER BİR PARÇASINI, TABİ BİZİMDE YARDIMIZLA, AZ ÇAKIL TAŞI TAŞIMADIM BETONU İÇİN,
HER YERİ ASMA YAPRAKLARI SARILIYDI, YAZ OLDUMU SALKIM SALKIM, ÜZÜMLERİNİ ÇOK YEDİK O ÇARDAĞIN ALTINDA..BİLMEM HALA O ÇARDAK DURUYORMUDUR ORDA...
OKULDAN EVE GELDİMMİ, ÜSTÜMÜ BİLE DEĞİŞTİRMEDEN, ANNEMDEN GİZLİ BAHÇEYE KAÇARDIM, HİÇ KENDİ CİNSİMDEN YAŞIT ARKADAŞIM YOKTU, ERKEK ÇOCUKLARIYLA OYNARDIM HEP, HEMDE ÖYLE EVCİLİK, MEVCİLİK AÇMAZDI BENİ, SAPAN YAPARDIM, OK YAPARDIM, ONLARLA OYNARDIM YANİ, OĞLANLARLA BERABER AZ DALMAZDIK ERİK VE KİRAZ AĞAÇLARINA, İYİ TIRMANIRDIM AĞAÇLARA, KAÇ KERE KAFAYI YARMAYA RAMAK KALMIŞTI....
SÜPER MİSKETLERİM VARDI BİRDE, HEMDE İYİ OYNARDIM HAA..
MAHALLEDEKİLERİN MİSKETLERİNİ, AZ TOPLAMADIM, BİR KAFÇİĞİM VARDI Kİ İÇLERİNDE, HERKES ÇOK DİL DÖKMÜŞTÜ, ELİMDEN ALMAK İÇİN, AMA YOK BEN KİMSEYE VERMEZDİM, VEDE OYNATMAZDIM ASLA, DAMARLIYDI VE GÖKKUŞAĞININ BİR SÜRÜ RENGİ İÇİNDE DOLANIRDI.....
SONRA ŞU AN UTANARAK SÖYLÜYORUM AMA, YAPTIĞIM SAPANLARLA İYİ KUŞ AVLARDIM, ÖNCE VURUR, SONRA YARASINI İYİLEŞTİRİR, ALIŞTIRMAYA ÇALIŞIRDIM KENDİME, HAHA ÇOCUK AKLI İŞTE.....
HA BİRDE ACAİP DÖVÜŞÜRDÜM. ANNEM OKULA, DANTEL YAKALI, 2 SAÇ ÖRGÜLÜ, BEYAZ KURDELELİ
TERTEMİZ BİR KIZ YOLLARDI. OKULDAN EVE GELİŞİM TAM BİR FACİA OLURDU.. SANKİ SOKAKLARDA YATIP KALKMIŞ GİBİ, YAKAMIN DÜĞMESİ KOPMUŞ, O 2 ÖRGÜLÜ SAÇTAN GERİYE, SADECE ELİMDE KURDELELER KALIRDI. ÜST BAŞ PİSLİK İÇİNDE , ÇANTANIN SAPI KOPUK, ÇOK GELMİŞİMDİR EVE..... AMA BENİM SUÇUM OLMAZDI, ÇOCUĞUN TEKİ SAÇIMI ÇEKERDİ, EEE TABİİ, CAN ACISI BU, BAŞKA ŞEYE BENZERMİ? HAYDAA ALSANA KAVGA SEBEBİ, OĞLANA BİR DALARDIM. ONUNDA BENDEN FARKI KALMAZDI,
YANİ ANLAYACAĞINIZ KIZLARIN YAPTIĞI HİÇ BİR İŞLE İLGİLENMEZDİM.. İP ATLAMA, TOP OYNAMA, LASTİK OYUNU, YOK EVCİLİK FALAN FİLAN, HİÇMİ HİÇ İLGİMİ ÇEKMEZDİ...
ÇOCUKLUĞUMU ÖZLEDİM..UYKUDAN ÖNCELER VARDI O ZAMANLAR, ADİLE NAŞİTLİ MASALLAR, RENKLİ UZAKTAN KUMANDASIZ TELEVİZYONLAR, HATTA O TELEVİZYONUN SES BÖLÜMÜNE 2,5 KURUŞ ATTIĞIMI BİLİRİM, ÇOK UĞRAŞIP ÇIKARAMAMIŞTIM DA TV NİN SESİNİ NE ZAMAN AÇSAK PARA ÇINGIR ÇINGIR SES ÇIKARIR ANNEMLERİDE DELİ EDERDİ. (J), ÇOK YARAMAZDIM BEN, ANNEM ÇOK YAKA SİLKMİŞTİR BENDEN ...EVE HER GELİŞİM YARA BERE İÇİNDE OLURDU... BENİM KADAR TENTİRDİYOT ACISI ÇEKEN ÇOCUK YOKTUR BELKİDE...(OFFF ÇOK ACITIRDI YAA)...
YAZ AKŞAMLARI ÇARDAK ALTI MUHABBETLERİ, HATIRLARIM ÇİTLEMBİK ÇİTLERDİK, SABAH KARINCALARA ÇERDEN ÇÖPTEN GÜNDOĞARDI VALLA..
İNCELEMEDİĞİM BİR KAÇ HAYVAN TÜRÜ KALMIŞTIR, BELKİ, ELİMDE SOPA KERTENKELE PEŞİNDE ÇOK KOŞMUŞUMDUR..YANLIŞ ANLAMAYIN SAKIN MAKSAT ASLA ÖLDÜRMEK VEYA ZARAR VERMEK OLMAZDI, SADECE DÜRTÜP RAHATINI KAÇIRMAKTI AMACIM...
EVİMİZİN ARKASINDA TREN İSTASYONU VARDI. BİR SÜRÜ TAŞI DOLDURUP CEPLERİMİZE, GELEN GEÇEN O TRENLERİ TAŞLARDIK, NE ZEVKSE İŞTE...
BİRDE MİNÜBÜS DURAKLARI VARDI EVİMİZİN ÖNÜNDE ELİMDE BİR BİDON SU VE BİR BARDAKLA AZ SU SATMADIM ŞÖFÖRLERE... HE NEDENİ HARÇLIK ALMADIĞIMDAN DEĞİLDİ. SADECE O ZAMANLARDA ÇOK MEŞHUR OLAN ŞU AN İSMİNİ BİLE HATIRLAYAMADIĞIM, AMA 10’LU YAŞIM İÇİN ÇOK ANLAMI OLAN, BİR OYUNCAĞI ALABİLMEK İÇİN PARA BİRİKTİRMEKTİ....
HATTA KARDEŞİMLE BERABER SATARDIK, ERKEK YA GÖYA YANIMA ,KATARLARDI ONUDA, ÜSTELİK BİDONU BEN, BARDAĞI O TAŞIRDI, İŞTE ERKEK CENTİLMENLİĞİ BURAYA KADAR OLURDU....(J)
SONRA KOMŞU BAHÇENİN MEŞHUR İNCİR AĞACI VARDI, BİRDE BİR DALI BİZİM BAHÇEYE UZANIRDI. EEE TABİİ ONUNDA HATIRI KALMAZDI BİZDE..NE DE OLSA KOMŞU HAKKI DİYE ALLAH NE VERDİYSE TOPLARDIK, YIKANMIŞ , YIKANMAMIŞ , GÖTÜRÜRDÜK HEPSİNİ, AKŞAMADA CIR CIR OLUR TUVALETTEN ÇIKMAZDIM......(J)
HAA BİRDE MEŞHUR TEKSAS, TOMBİKSLER VARDI. KİTAPLARINI YALAYIP YUTMUŞTUM, ANNEM KAÇ KEZ DOĞRU DÜZGÜN ŞEYLER OKU DİYE FIRÇA KAYMIŞTIR, HEM HAYALLERİ KİTAPLARDA KALMAZ, RESMEN YAŞARDIK, AZ KOŞMADIK TEKSAS, TOMBİKS OLACAĞIZ DİYE KÖMÜRLÜK TEPELERİNDE...
YAA ASIL ÖNEMLİ KONUYU ATLIYORDUM, AZ KALSIN, O YAŞIN BİRDE AŞK DALGASI VARDI. BİZİM ÜST KATTA OTURAN TEYZENİN, BENİM YAŞLARIMDA BİR TORUNU VARDI,
OKULDAN ÇIKINCA SOLUĞU BİZİM BAHÇEDE ALIRDI. ÖVÜNMEK GİBİ OLMASIN AZICIKTA BANA YANIKTI. (J) ..
BİR GÜN BİZİM MEŞHUR İNCİR AĞACININ KOVUĞUNDA, SAKLAMBAÇTAKİ EBEDEN SAKLANMAK İÇİN UĞRAŞ VERİRKEN... FAZLA YAKINLAŞMADANMIDIR BİLİNMEZ. YANAĞIMDAN ÖPÜVERDİ.. TABİİ BEN ERKEKMİ, KIZMI, OLDUĞUMA KARAR VEREMEDİĞİM, BİR ÇAĞDA OLUDUĞUMDAN O AN ERKEKLİĞİ SEÇMEYE KARAR VEREREK.... TÜM GÜCÜMLE ARKA ÜSTÜ ÇOCUĞU SAVURU VERDİM.. ARKA ÜSTÜ DÜŞÜNCE ÇOCUK ORAYA KİM KOYDU BİLİNMEZ, KOCABİR TAŞA KAFAYI VURDU, TABİİ ANINDA KAFA GÖZ KAN İÇİNDE KALDI....DEMEK NASIL İTTİYSEM....
CAN HAVLİYLE SALYA SÜMÜK AĞLAYARAK, EVİNE KOŞTU..ELBETTE BENDE ARKASINDAN, SAKLAMBAÇI FALAN UNUTMUŞTUM . İŞİN UCUNDA HAPİS FALAN OLABİLİRDİ, MAAZALLAH.
AMA ANNESİ ÇOCUĞU GÖRÜNCE , FERYAT, FİGAN, HAPİSHANE DAHA CAZİP GELMEDİ DEĞİL, OĞLANIN KAFAYA 10 DİKİŞ ATILDI, BAYAĞI KIYAK İTMİŞİM YANİ.....
VE O ARKADAŞ BİR DAHA HİÇ YANIMA YANILIPTA YAKLAŞMADI.. SAKLAMBAÇ İÇİN BİLE .. ( J) VE BENİ HER GÖRDÜĞÜNDE YÜZÜNDE BİR KIZDAN YEDİĞİ KOMİK DARBE İZİYLE, KÜFREDER GİBİ BAKARDI..
YAA BÖYLE BUDA KISA BİR ANEKDOT İŞTE , ÇOCUKLUĞUM GELİNCE AKLIMA HEM BUNLARI, HEMDE DAHA BİR SÜRÜ YARAMAZLIKLARIMI HATIRLAR GÜLERİM KENDİ KENDİME.....
ANLATACAK O KADAR ÇOK ŞEY VARKİ ÇOCUKLUĞUMA DAİR HATTA ÇOCUK OLMAYA DAİR, BEN ÇOCUKLUĞUNU DOLU DOLU YAŞAYAN, O ŞANSLI İNSANLARDANIM VE ŞU ANDA BİLE O YILLARA ÖZLEM DUYMAKTAYIM..
ÇOK GÜZEL BİR ÇOCUKLUKTU BENİMKİSİ BEEE....ŞİMDİKİLER ÇOCUKLUKMU YAŞIYORLAR, BAHÇESİZ APARTMAN DAİRELERİNDE, YADA GÜVENLİKLİ KOCA KOCA SİTELERDE, KOMŞULUK BİLE OLMAYAN, HERŞEYİN ESKİDE KALMIŞLIKLARIYLA, TIKILMIŞ HAYATLAR YAŞIYORLAR.......
VEE YAŞIYORUZ İŞTE........................
kaynak33
14.05.2009
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.