- 1610 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
--'ŞEYH AHMET VE PEYGAMBERİMİZ S.A.V. VASİYETİDİR' YALANI--
Ben küçüklüğümden beri Şeyh Ahmet adlı kişinin bir vasiyet mektubunu bilirim.Bu mektup teknoloji ile sanal aleme de sıçramış durumdayım.şeyh ahmetin neden bahsettiğini yazıp onun hurafasine ortak olmıcam.ama bilen bilir,bilmeyende bilmesin zaten.ama bu aralar mail olarak bu mektubun dolaşması artık beni bu konuda birşeyler yapmaya itti doğrusu.Çünki müslümanların dini duygularını sömürüyolar resmen işte benim o mektuba olan cevabım.Ben 30 yaşındayım.bu hikayenin meğer geçmişi 150 yıl öncelere ta dedemin dedesine kadar gidiyor.Yani Hikaye anlatılan 16000 kişi çoktan bitti.Milyonlarca müslüman ahirete irtikal etti.En son hele filistin,somali,ırak,bosna hersek,afganistan,ve onun öncelerinde ki 1, dünya savaşı 2,dünya savaşını sayarsak bu işin ucu gelmez.işte ben de kısa ve öz bir anlatım ile o mektubu yayanlara cevabım.
Bu çok eskiden beri süre gelen bir şey.kimi zaman kağıt ile yazılmış kimi zaman internette.ama ben böyle insanları ibadetlerini yapar iken ondan şüphe duyulacak şeyleri yazılması ve çoğaltılmasını doğru bulmuyorum.bunun ilim ve amel ile hiç bir katkısı yok.Kaldı kı ibadetini huşu içinde yapan insanlarıda kuşkucu yaklaşım ile şeytana yardımcı olunuyor şöyle ki:
bir insan yaptığı ibadetten kuşku duyarsa ,orda vesvese vardır.vesvesenin olduğu yerde şeytan vardır.Bunca Alim var onlar neden hiç böyle bir rivayete nail olamamışlar.yoksa onların amelleride mi boş’a gidiyorda kabul olunmuyordu da ,Allah resul’u
karşılarına çıkmıyordu.
İslamiyette Tek bir kişinin söylediği hadis bile şüpheli sayılır.kaldıkı bir hadisi en az iki sahabe rivayet etmedikçe ,tam manası ile doğruluğu tescillenemez.İmam’ı Azam Ebu hanife böyle yapmış.Biz ondan daha mı bilgili ve ilim verilmiş lerizde şimdi bu ictihata uyacağız.
Peygamber efendimizin vasiyeti veda haccında söyledikleridir.Ondan başka bir vasiyet verilmiş olsaydı,emin olun şehadetini vermeden söylerdi.Söylemiştir de zaten kıyametin geleceği vaktin alametlerini.’Kusur gören gözde kusur ’.Eğer bir göz kusuru görmüyor ise sen gözüne saman çöpünü de batırsan göstermeyen Allah göstermez.Gören İllaki kıyameti mi bekliyerek ibadete başlıcak.Kaldı ki islamda son anda yapılan tövbe ve iman kabul olunmuyor.Yani zorakiyetlen değil,isteyerek gönülden yapılmalı.
şeyh ahmeti araştırdım.akıllı müslüman birşeyi önce araştırır.Adam ile ilgili hatipmi katib mi babası kim anası kim belli değil.Hep rivayet hep rivayet.tam 150 yıl önce başlamış bu vakaa.Hala niye zuhur etmemiş.islamda bir şeyi anlatırken bir delile dayandırmak gerekir.Bende diyorum ki :Allah şahit olsun,kim müslümanlar arasında bilerek yada bilmeyerek fitne yayarsa Allah onu cehennemde yakacak.Bunun aksini söyliyenede cevabım şu hadis.
’Ateşe en yakın olanlarınız fetva verenlerinizdir.’
Kaldı ki peygamberimizin ağızından çıkmayan bir şeyi söylemiş gibi yayarak efendimize de iftira atıldığı olgusunun vebali ise çok daha ağır olur.
İnternette ve doğal yaşamımızda bir çok hurafa islamiyetin bir kuralı gibi insanların önüne sürülüyor.Allah aşkına önce bir farz olanı yapalımda ,sonra sünnetin detaylarını araştırırız.Bir çok müslüman islamiyetin 5 şartını bile yerine getirmez iken.Nebinin sünnetini tartışmaları bana çok komik ve üzücü geliyor.Once Allah’a kul olalım,sonra peygamberin sünnetine uyalım.Burda sünneti terk edin demiyorum.dikkat edelim.Ama her şeyi sırasına göre yapalım demek istiyorum.Allah’ın Rahmetidir bizi kuşatan.O izin vermedikçe hiç bir peygamber şefaat edemiyecek.
Ey müslüman kardeşlerim.İslam, şüphesiz garip olarak başladı ve günün birinde garip hale dönecektir. diye bir hadis var.
Şimdi o zamana doğru gitmekteyiz.Bunun sebebi ise araştırmıyoruz.Sapla samanı ayırt etmek istemiyoruz.islamı kolaylaştırın diyen bir peygamber var iken biz neden kendimize zorlaştırıyoruz.
Burda aslında nasihat edinilen şeyler iyiliği emreden şeyler.lakin bunu bir korku paranoyası içinde insanlara anlatmaya çalışırsanız,daha sert bir tepki ile geri döner.
söylenecek çok söz var.Lakin bu yazdıklarımda kafi diye düşünüyorum.emin olmadığınız bilgiyi başkasına aktarmayın.işte bu boş bir amel olur.
selamlar...
YORUMLAR
bu yazının farklı versiyonları da olabilir.Tabii ki hidayete ulaşmış olan kişiler Resul'u Ekrem s.a.v efendimizi rüyalarına girebilir.Sonuçta her ne şekilde seslenirse seslensin burda bir uyuşmazlık var.Kaldı ki şeytan da rüyalara girebiliyor.kulları saptırmak için ama.hani şu sözü olmasaydı efendimizin.Şeytanın peygamberimizin şekline girememesi şeklinde olan.
Peygamber efendimiz bir çok hususta gelecek ile ilgili bilgi vermiştir.Gerekli görse idi başka ayrıntılarada girerdi.Lakin şuda hristiyanları ve yahudileri sevindirmezmi.Düşünsenize 16000 kişi ölmüş ve hiçbiri müslüman çıkmamamış.Yani bu ozaman şu demek olur.Bu ölenlerin hepsi gayri müslimmiydi yani.Çünki müslümanım diyerek ölen birine ben bu sözü yakıştıramam.
Peygamberimizin bir hadisi var Hz. muaz.'a
İnsanlar 2 şeyi yaptıklarında muhakkak cennete gireceklerdir buyuruyor.
Allah'a şirk koşmamak
Kelime 'i şehadet
Bu ikisini yapan günahlarını çektikten sonra bile cennete girecek buyuruyor.Bu hadis biraz uzun olduğu için kısaca yazdım.Müslüman olmayan cennete giremiyecek ise ki bu kesin.nasıl o zaman oluyor şeyh ahmedin dediği değilmi!
Kaldıki Müslüman olmanın ilk şartı kelime -i şehadettir.
günah işleyen birine sen kafirsin diyemeyiz.diyen imanından olur.Peygamberimizin amcası Ebu talib dahi kelime şehadeti geirmesi nasip olamamış.bize kolay gelse şehadet etmek aslında o kadar basitte değil.
Bakın nasılda o mektupta anlatılan şeylerle bu yazdığım doğru şeyler zıtlaşıyor değilmi.teşekkürler duyarlılığınız için Ülkü bahçesi ..
karizmaşey tarafından 5/23/2009 10:20:42 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bende okudum onu ,o bana ruya yada seyr anında gördüklerini aktarma gibi geldi .
Mana deryasına dalan kapılardan kovulan biride olabilir .
Bazanda saklar. Rabbimiz onları gül gibi kimseler bilmez .
Gaybıysa Ancak yaratan tek olan bilir ezelde olanları takdir eden .
Belli bir kısımda efendimize verilmiştir.
Ama çoğu yerde gaypla ilgili susmuş Allah bilir demiştir .
yanılmıyorsam .
Onla peygamberlik sona erdi ,fakat salih rüyalarla bazı şeyler hal ehli olanlara gösterilir .
Bazan izin verilir anlatır, bazanda saklı kalır sanıyorum .
Yanlış bir şey söylemeden yazmadan ,Rabbim korusun beni.
Güzeldi konusu ALLAH RAZI OLSUN SİZDEN .