- 586 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
FİDAN
Ormanlarımız.! Onlar doğanın akciğerleridir. Tıpkı insanların yaşaması için gerekli olan en önemli iç organlarından biri olan akciğerlerimiz gibi. Özellikle yaz aylarında kabusumuz olur orman yangınları. Onlar yandıkça benim kalbim burkulur ve canım yanar. Bir fidanın normal büyüklükteki ağaç haline gelmesi için cinsi ne olursa olsun yaklaşık olarak on beş ila yirmi yıl geçmesi gerekiyor.
Doğal ortamlara yapılan fidanlama çalışmaları ve doğal olarak kozalak dediğimiz orman ağaçlarından düşen ve kendiliğinden biten fidanların bazısı doğal yollarla yok olup gidiyor. Veya Orman Bakanlığı tarafından yapılan fidan dikimleri ertesi yılda sulama ya da başka ihmaller sonucunda daha yerine bile yerleşmeden kuruyor.
Ben bütün bunları etrafımı çok iyi gözlemleyen biri olarak biliyorum. Şehirler arası yolculuklarım esnasında araçta giderken etrafıma bakmayı çok severim. Genelde otoyolların kenarına fidan dikilmiştir. Ve hatta isim bile verilmiştir. Sanrım bunların hepsi bir prosedür gereği olduğu için yapılmış hissi verir insana. Biz görevimizi yaptık anlayışıyla.
Ve şu anda üyesi olduğum bir dernekte bu tür faaliyetlerde bulunuyoruz. Her yıl ilkbaharda derneğin teberru gelirlerinden ve bağış olarak yardım severlerden topladığımız çok az bir miktar ile fidan dikimi yapmaya çalışıyoruz. Şu anda etkin bir üye değilim. Çalıştığım için de çok fazla faaliyetlere veya fidan dikim çalışmalarına katılamıyorum. Ama bir kez katılmıştım. Çok zevkli. Toprağın o nefis kokusunu içinize çekerek kürekler ile fidanı yerleştirecek büyüklükte oyuk açıyor ve bütün sevginizi de ekleyerek onu yeni bir hayata kavuşturuyorsunuz. İnanılmaz bir duygu. Anlatamam ben sizlere . Yaşamanız gerek .
Onların bizim çocuklarımızdan ne farkı vardır. Ağaç olmazsa ne hale geleceğimizi düşünmek bile istemiyorum. Her yaz döneminde nedeni bilinmeyen yangınlarla birlikte içinde yaşayan canlılar da yok olup gidiyor. Son yıllarda Orman Bakanlığı tarafından yangın söndürme uçakları sayesinde yangın söndürme çalışmaları daha etkin hale getirildi. Aslında orman yangınlarındaki cezaların daha üst düzeyde verilerek caydırıcılığının arttırılması düşüncesindeyim. 4 yıl önce apartmanımızda bulunan küçük bir bahçeye bir fidan dikmiştim. Epey büyüdü. Onun büyüdüğünü gördükçe çok mutlu oluyorum.
Siz de mutlu olmak istemez misiniz ? Haydi ! o zaman durmayalım. İlkbahar geliyor tam zamanı dostlar. Bir fidan da biz dikelim hep beraber. Sevgilerimle
YORUMLAR
'' Çok zevkli. Toprağın o nefis kokusunu içinize çekerek kürekler ile fidanı yerleştirecek büyüklükte oyuk açıyor ve bütün sevginizi de ekleyerek onu yeni bir hayata kavuşturuyorsunuz. İnanılmaz bir duygu. Anlatamam ben sizlere . Yaşamanız gerek . ''
Düşünebiliyor musunuz ; arazi mafyası denilen soysuzlar, buraları zap tedip binalar dikmek, para kazanmak uğruna, böylesine sevgileri nasıl da katledebiliyorlar ?
Suç kimde acaba ? Onlarda mı yoksa onlara buraların tapusunu verip ödüllendiren siyasetçilerde mi ?
Fikret TEZAL tarafından 5/23/2009 7:40:34 AM zamanında düzenlenmiştir.
Fidanları dikmeyi sevmemiz gibi hazır dikili olanları da yok etmemeyi kafalarımıza sokmalıyız.Piknik kültüründe köklü değişim şart.Mangalda eti yiyoruz.Rakıları içiyoruz.Sonra da şişeleri parçalıyoruz.Güya efkar dağıtıyoruz.Sonra ne oluyor.Felaketler başımıza geliyor.
Duyarlı yüreğini kutlarım kardeşim.saygım ve sevgimle..