- 907 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Yüksek duvarlar ve( A )sosyalite
Bu yazımda birbirlerine iyilikte bulunmaları için nasihat eden insanlardan bahsetmek istiyorum.Bu aslında çok güzel bişey.Her an bizi kötü şeylere sevk edecek olan nefsi emmaremiz,bu şekilde dizginlenmiş oluyor.Ama gördüğüm şu aslında, çoğu zamanda yardımlaşmayı seven insanlar pek yardım almayı sevmiyolar.Hep vererek mutlu olmaya alıştırmışlar kendilerini.Oysa ki biraz da olsa bir başkası size bişey sunuyor ise onuda red etmemek gerekir.Yalnızlığı paylaşmaya ihtiyacı olduğu zamanlarda kendi içimizde ki hayale kapılırız.Ama o hayal bizi yalnızlığa doğru çeker genellikle.Oysa karşılıklı yardım olsa çok daha verimli olurdu.Sadece alıcı yada verici konumunda yaşamak insanları yalnızlığa iten bir yaşam tarzına dönüşeveriyor.
Sadece nasihatta bulunmak yerine kendi ve karşısında ki için bir uygulama olarak sosyal olgunun içine girse çok daha faydalı olacağı tahminindeyim.Bu gün amerika ve bir çok gelişmiş ülkelerde , toplumun statüsünde zenginleşme artıkça,birbirinde kopma ve evlerinin çevresini kaplayan 2,5 m yüksekliğinde duvarlar inşaa etmeye başlanmış.Bu durum eskiden Türkiyede yoktu.Çünki herkes mutlaka birbirlerini ziyaret eder ve bu sosyal olgu zincirleme bir reaksiyon göstererek devam ederdi.oysaki şimdi Amerikada ki durum ülkemizde de geçerli bir hal almış durumda.İnsanlar sadece nasihat ediyor .Ama uygulama da o duvarların arkasında bir korku ve endişe barındırıyolar.
İslamiyet bu sosyal olguya komşuluk ilşkilerinde,Cuma namazının toplu olarak kılınmasında ,bayramlarda vb. faaliyetlerde bütünlüğü bir araya getirme amacı ile düzenleme geitrmiştir.Hatta öyle ki :düşünün günümüzde anne ve baba çalıştıkları için bir araya gelemiyorlar ve çocuklarıda okulda olduğu için bir düzensiz aile ortamı oluşuyor.hatta aynı sofrada bir aileyi toplamak imkansız gibi bir şey.Bunu sadece günümüzde sadece ramazanda iftar ve sahur’a kalktığımızda yapabiliyoruz.Yada bir akrabamıza belki sadece iftar’a davet edildiğimiz zaman göreşebiliyoruz.İşte islam da bile bu sosyal olgu bir arada tutulmaya çalışılmış bir çok alanda.Asıl amaç olan ibadete ortak olan dayanışma ve yardımlaşma en üst seviyede dinamizmi böyle sağlanıyor.
Hayatta karşılıklı güzel nasihatlar içinde bulunulmak ve sosyal hayatımızın zamanın iş ve sanayi çarklarının arasında öğütülmemesi dileği ile.selamlar…