- 1867 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
SESSİZ YAĞMUR
SESSİZ YAĞMUR
Pencerede oturmuş dışarı seyrediyordu yeliz..Canı çok sıkılıyordu..Gökyüzünde bulutlar parçalar halinde kayıyordu sanki..Ağlamak geliyordu içinden ama annesi anlamasın diye sabrediyordu..Adeta sıkıyordu kendini..Çok sevdiği biricik aşkı Erkan a bozulmuştu..
Okul çıkışı başka kızlarla takılırken görmüştü..Memnuniyeti her halinden belliydi Erkan’ın..Yeliz’in dersten çıktığının bile fakına varamamıştı.. Yeliz biraz bekledi ama baktı ki keyfi yerinde yoluna devam etti..Okuldan eve nasıl geldiğini bilemedi..
Gidip Erkan’ın karşısına dikilmek geldi içinden..Yapmadı yapamadı..Seviyordu işte..Hala nerede kaldın diye bir telefon bile açmamıştı..Yeliz elinde telefon bekliyordu aramasını Erkan’ın..Baktı uzun,uzun pencereden..Her an yağabilirdi yağmur..Yeliz’in içinde fırtınalar çoktan kopmuştu..Annesinin sesiyle irkildi..
_’’Yeliz hadi kızım gel sofrayı kuralım…’’
Karanlık bastırmak üzereydi..Hala Erkan dan haber yoktu..Yeliz yavaşça kalktı yerinden..Mutfağa annesinin yanına gitti..Annesi (yasemin hanım)kızının bir şeye sıkıldığını anlamıştı..Yanına yaklaştı..
_’’Neyin var kızım’’?
_’’Bir şeyim yok anne okul çok sıkıcıydı bugün..’’
_’’Neden? Sen okulunu çok severdin kızım’’
_’’Bilmiyorum ki..Yine seviyorum okulumu anne..’’
_’’Benimle konuşabilirsin yavrum’’
_’’Bir durum olursa konuşurum anne merak etme’’
Beraber yemek yediler..Babası Yalçın Bitlis de yüzbaşı olarak görev yapıyordu..Yeliz annesiyle beraber Kütahya da kalmıştı..Önceki görev yerleri Kütahya idi..Babası ara sıra geliyor yine gidiyordu..
_‘’Az kaldı bitiyor görevim sabredin’’ diyordu her seferinde..
Özlem bir yandan,hayatın cilveleri bir yandan hepsi karamsarlık içindeydiler..Yalçın’ın gelmesini dört gözle bekliyordu yasemin..Yeliz yemekten sonra odasına çekildi..Hala aramamıştı Erkan..Dışarıda ağırdan,ağırdan yağan yağmur içini bir hoş etti..Balkon kapısını açtı..Temiz hava çarpıyordu suratına..Yürüdü balkonun en uç noktasına..Kollarını açtı havaya doğru..Yüzünü gökyüzüne doğrulttu…Yağmur çiseliyordu..Bekledi hiç kıpırdamadan..Her düşen damla yanağından aşağıya akıyordu..Gözyaşları karışmıştı sessiz yağmurun tanelerine..
Hiç anlaşılmıyordu ağladığı ne de olsa..Hıçkıra hıçkıra ağladı annesinden habersiz..Saçları bayağı ıslanmıştı..İndirdi kafasını önüne doğru..
_’’Benim için mi ağlıyorsun yağmur sessiz ,sessiz ‘’dedi kendi kendine..
Annesinin geldiğinden haberi yoktu..Yine annesinin sesiyle kendine geldi..
_’’Bizim oralarda sessiz yağan yağmura sersem ıslayan derler kızım’’dedi..
_’’Ben mi oluyorum bu durumda sersem anne’’dedi yeliz..
_’’Neyin var senin bu kadar üzülecek kızım’’dedi yasemin..
Yeliz sustu..Sırtı ıslanmıştı gerçekten..Annesi haklıydı..İçeri girdi yüzünü yıkadı önce lavaboda..Sonra sırtını değiştirdi ve annesinin yanına geldi balkona..Annesinin yanağına bir öpücük kondurdu..
_’’Bizim kimimiz var anne..İkimiz birbirimize destek olacağız..Sen üzülme babam yakında gelir ‘’dedi..Ama içindeki fırtınayı hiç çaktırmadı annesine..Tam balkondan odasına girdi..
Telefonu çalıyordu..Erkandı arayan..Önce açsam mı açmasam mı diye düşündü..Aslında söylenmek istiyordu Erkan’a..Annesi gözünün içine baktı Yeliz’in..Biliyordu Erkan’ı sevdiğine..İçinden bozulmuş Erkan’a dedi..Yeliz telefonu açtı..
_’’Alo’’dedi..Erkan
_’’Aşkım akşamüzeri nereye gittin..Kapıda arkadaşlarla seni bekledim hem oyalandım ama gelmedin yoksa erken mi çıktın’’demez mi? Yeliz
_’’Erkan sen benimle dalga mı geçiyorsun..Ben seni gördüm kızlarla pek samimiydin de muhabbetinizi bozmak istemedim..’’dedi..Erkan
_’’Bak neler düşünmüşsün aşkım..Onlar benim tiyatrodan arkadaşlarım..Yeni bir oyunumuz var onun muhabbetini yaptık arkadaşlarla canım benim..Oyunumuzun adı ne biliyor musun hem de çok ilginç..’’dedi..
Yeliz Erkan’ın açıklaması karşısında mahcup oldu ve yavaştan
_’’Neymiş adı’’dedi..Erkan
_’’SESSİZ YAĞMUR’’dedi..Yeliz biraz önce yağan yağmurun sessizliğinden söz etmişti kendi kendine..Erkan sanki içinden geçenleri anlatıyordu telefonda..Yasemin öylece bakıyordu kızının şaşırmış haline..Erkan
_’’Hadi canım seni öpüyorum yarın sabah görüşürüz ‘’dedi..Yeliz
_’’Görüşürüz’’dedi..
Tam Erkan telefonu kapatırken Yeliz
_’’Seni seviyorum aşkım’’dedi..Erkan
_’’Bende canım bende hem de çok’’dedi..
Bir daha asla ön yargılı olmayacağını kendi kendine söz verdi Yeliz...
Telefonu kapattı yatağına yattı Erkan’a haksızlık ettiği için üzgündü..Yasemin hanım kızının yanağına öpücük kondurdu..
_’’Hadi artık üzülme..Yanlış anlaşılmış bir durum galiba..Hadi bebeğim iyi geceler’’dedi..
Yeliz
_’’iyi geceler anne’’dedi..
Annesi gidince yatağından kalktı pencereden sessiz yağmuru seyretmeye devam etti..
YORUMLAR
Kader arkadaş,eğer bu öykünün ikinci bölümünü yazmış olsaydınız kesinlikle Yeliz2in durumu hüsran olurdu.Çünkü Erkan,sosyal birisi.Yeliz ise tam tersi.Sanırım yaşanmış bir aşk öyküsü.Böyle olmasaydı sizkolay kolay kaleme almazsınız.Bana bir zahmet söyler misiniz: "Yeliz'in aşkı nasıl bitti."
Kalemin yine akıcıydı.Tebrik ediyorum .Sezgi gücünüze doğrusu hayranım.selamlar..