- 1104 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
46 - İLGİNÇ BİR ANI
Onur BİLGE
“Size bir anımı anlatacağım, çocuklar. Bilmem, dinlemek ister misiniz? Çok komik!” dedi Ayşim.
O sıkıcı fal tartışmasından sonra ne kadar da iyi olurdu. Hepimiz canı gönülden kabul ettik. Ayşim, bu yıl üçüncü sınıfı bitirdi. Adanalılar ama annesi ve iki kız kardeşiyle Bursa’ya yerleşmişler. Gülümseyerek anlatmaya başladı:
"Ailenin bir arada olduğu bir kış akşamında on beş voltluk ampulün sarı ölgün ışığıyla aydınlanan salonda hem bir şeyler atıştırmakta hem de çok sevdiğimiz ve bir cümlesini bile kaçırmak istemediğimiz bir yarışma programını seyretmekteyiz, abajura tutturduğumuz kurşun kaleme tüneyen Öpücük de seyretmekte...
Orta masada, büyük cam vazodaki nergislerimizin yaydığı net çiçek kokusu, ağzımızdaki çerezlerin değişik tatlarına karışan yudumladığımız içeceklerin lezzetleri... Yeni bitirdiğimiz temizliğin mis gibi deterjan kokusuyla her yerin pırıl pırıl oluşunun huzur ve mutluluğu içindeyiz... Sabahın erken saatlerinden, akşamın onuna kadar çalışmışız. Duşumuzu almışız, çıkanlar makinede... “Oh!..” diyoruz, “Oh!..”
Kolay mı üç oda, bir kocaman salon, yüz yetmiş metre karelik evi temizlemişiz, tepeden tırnağa! Her birimiz bir köşeye çekilmişiz, dizlerimize battaniyelerimizi örtmüşüz, elektrik sobası yanıyor, oda sıcacık, hatta biraz da bunalmışız sıcaktan. Yeleğimi bile çıkarmışım. Ayaklarım
1001 GECE ÖYKÜLERİ - 2
DEFİNE - LİMAN YAYINLARI
KİTAP TEMİN ADRESİ: M. Şerikan KARA : 0 536 275 90 15
YORUMLAR
Müthiş bir mizah dili ile oynanan oyunu kabare tiyatrosu sahnesinde izler gibiydi... Sayın Onur Bilge gerçek anlamda dramatik bir manzara içine seyirciyi/okuru acımasızca güldürecek dialogları çok ustaca yerleştirmiş...
Bu arada sanki herkesin başına en az bir kere gelmiş bu sel basması işi. Güya oturduğumuz evler hep su basman seviyesinin üstündeki yerlerine monte ediliyor ama ....
Su basacak olduktan soınra su basman dinlemiyor, bahanesi çok ...
Kutluyorum, tam puanımla birlikte ...