Üç günlük hayat
Nedir senin hayat dediğin şu günlük zaman dilimi. Üç gün gerçekten. İlk gün çocuksun, anlamazsın hiçbir şeyden. Dağın sabısı derler senin. Hiç aktifliğin yoktur. Daima başkalarının kontrolündesindir. İkinci gün, işte burası tamamen sana aittir. Üçüncü gün ise, yaptıklarını çekme ya da sefa sürme vaktidir. İradeden düşmüşsündür artık. Hayatını tamamen yönlendiremezsin. En önemlisi, ölüm korkusu sarmıştır. İkinci gün, senin olan ikinci gün. Ne yapacaksın? Akşama kadar tek bir şey yapacak halin yok ya. Zaman kısa, hızlı olmalısın. Ve de tek vites devam etmemelisin yola. Çünkü bu hayatın inişleri, yokuşları var, virajları var. Dümdüz değil yani. Demek istediğim pasif hayatların peşinde boğma kendini. Yaşa, aktif ol. Kendini sadece birkaç müzikle, kitaplarla yada muhabbetlerle yoğurma. Her şeyi yaşayamazsın, ama dene. Ne zorluğu olursa olsun. İnek gibi karnını sadece batmadan doyuruncaya kadar, arı gibi gezebildiğin kadar çiçek gez. Aktif yaşa biraz. Olmaz deme bir başla sen gittiği yere kadar. Şu ikinci günün bir şeyden ibaret olmasın. Gerekeni gerektiği yerde yaşamaya çalış. Aktif olmaya çalış. Kim nasıl algılarsa algılasın, pasif olma. Yanlışlardan korkma. Üç günlük ömrünün sadece ikinci günü, sadece bir günü sana ait. Renkli yaşa, aktif ol…
Muhammet Karakök
YORUMLAR
Be canım evlatlarım ; şu size verilen ikinci günleri, üçüncü günü de biraz düşünerek yaşasanız daha kârlı çıkmaz mıydınız acaba ? Hem biz anne - babaları da fazla üzmemiş olurdunuz..Yoksa bizler sizin en güzel şekilde değerlendirmenizi çok isteriz o size ait günleri ama üçüncü günlerinizin de güzel geçmesini isteriz..
Kusura bakma sevgili yazar ; senin gibi dört tane büyütüp ikisini evlendirdim ben. Ve hele biri vardı ki, tıpkı senin dediğin gibi yaşadı. Şimdi sorsak, pişmanlıktan başını vuracağı yer bulamaz...
Peygamber Efendimiz'ze Hz. Ömer sormus, demis, "Efendim isteyin size saraylari yapalim"
Efendimizde;Ben bu dünyaya gölgelenmeye geldim tipki suan bu agacin altinda gögelendigim gibi, birazdan kalkip gidecem"..
Onun gibi birsey isde kardesim ömür 3-5 nefeslik bir ödül tüm canlilara..
Kutlarim kaleminin ustaligini, basarilarinin devamini dilerim.