- 937 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
HAYATIN ANLAMI VAR mı?
YEŞEREN DALLAR
Yaşamın anlamı var mı be arkadaş?
Sence hayatta yaşamaya değecek şeyler var mı?
Gelecek güzel günler var mı sen ondan haber ver bana.
Kötü günler sende kalsın diyemiyorum arkadaş çünkü biliyorum.
Kötü günler bekliyor bazen bizi ama şunu söyleye bilirim.
Güzel günlerimizde var olacak ve hep senin olsun
Şu güzel yazıyı yazan arkadaşım, üzerinde çok düşündüğüm ve herkesinde üzerinde çok düşünmesi gerektiğine inandığım bir konuyu gündemime getirdi ve bunu tüm arkadaşlarım ile hatta imkanım olsa tüm insanlar ile paylaşırdım.
Dostlarımın dikkatine.
Sevgi ve saygılarımla.
Sevgili Dostum.
Çoktandır kaleme almayı düşündüğüm bir konuyu farklı bir açıdan ele almışsınız.
Evet, Hayatın anlamı var mı?
Çok düşünüyorum.
Hayatın Allaha inanmadan anlamı,
Ahrete inanmadan bir değeri var mı?
Manevi bağlar ve değerler olmadıktan sonra yaşamı, yaşanmaya değer kılan ne?
Dediğiniz gibi;
Kötü günler bekliyor şüphesiz;
ama her kesi!
Hayat; rahatı az, lezzeti pahalı,
Allaha iman olmazsa tesadüflerin getireceği tehlikeler ile dolu,
Ahirete inanılmazsa sonu 0 (sıfır) olan DRAMATİK bir sahne oyunu.
Genç yaşta her hangi elim bir hadisenin kurbanı olsan çok acı!
Yaşlanıp ihtiyarlığını acizliğini, sevimsizliğini ve çaresizliğini yaşamak bir drama!
Araya serpiştirilmiş güzel günler de yok değil,
Ama az ve kısa,
Hele kaybolup gittikten sonra ise hasretinin elemi çekilir şey değil.
İnsana keşke yaşamasaydım dedirtecek cinsten.
Üstünde çok düşünülmesi gerektiğine inandığım;
kural haline gelmiş anonim bir söz var!
ZEVALİ ELEM LEZZET OLDUĞU GİBİ;
ZEVALİ LEZZET DAHİ ELEMDİR.
Anlayamadığım, cevabını bulamadığım ve beynimi kemiren müthiş iki soru var.
Birincisi Allah’a, Ahirete ve maneviyata inanmayan insanın yaşamın bunca dert, sıkıntı ve zorluklarına rağmen, sonucu belli olan bu anlamsız ihayatı yaşamak için vermiş olduğu çetin, zorlu ve maalesef sonuçsuz mücadelesi!
Diğeri ise!
Allah’a, Ahirete ve ebediyete inandığı halde inandığı şeyleri elde etme adına çaba sarf etmeyen İNANAN insanın gafleti! (BEN DE DAHİL OLMAK ÜZERE)
Bu konularda siz ne düşünürsünüz?
Bana katılır mısınız, katılmaz mısınız,
Bilemeyeceğim.
Belki benim düşündüğüm mana da olmasa da bence çok önemli bir konuya temas etmişsiniz.
Bana düşüncelerimi ifade fırsatı sağladığınızdan dolayı minnettarım.
.
YORUMLAR
SEVGİLİ NECDET EREM
Yazınz beni fazla düşündürmedi.çünkü allahın narıda hoş nuruda hoş,neylerse güzel eyler bu düşünceyle hayata adımlarını atan insan hayatın zorluklarınada belki bi müddet sıkıntısını yaşasada ,sonuçta tevekkül edince her zorluğun üstesinden geliyor.yazanında yorumları yapanında yüreklerine sağlık.çünkü düşüncelere ve yaşayış şekline göre bu yazıya çok değişik konumlarda yorum geleceğine inanıyorum.sevglerimle.