- 1295 Okunma
- 16 Yorum
- 0 Beğeni
"TÜRKAN SAYLAN"
Ülkemiz birçok bilim insanını kaçırıyor. Sahip çıkamıyor.
Türkan Saylan ülkesine sahip çıkmış oysa.
Hem daha sağlıklı olmaları, hem de yaralarının iyileştirilmesi adına.
Öğrenildikçe özgeçmişi, tarafsızca, "Bu ülkede bir Türkan Saylan varMIŞ..." denilecek.
Kurduklarını sürdürecek nesillerı, onun bıraktığı ruhuyla devam edecektir yollarına.
Oysa insan olmanın bir kenara bırakıldığı, yaşamların köhneleştirilmeye çalışıldığı, geçmişin fırsatçılığını geleceğe taşımak isteyenler olduğunca , bilimde, yaşamda, insanlık adına çok yıkıcı eğilimler, baskılar da devam edecektir.
Ya yaşamı olsaydı hala, neler başlatılabilirdi ya da başlatılacaktı gelecekte...
O, sağlıkla ilgili alanında bir "Atatürk ruhuyla" yaşayan insan olduğunu biliyordu. Atamızın ruhunu taşıdı. Kendini , halkıyla birlikte düşündü, öne attı insan gibi yaşanabilmesi, çaresizliklere düşürülmemesi, birlik olunması için cehalete.
Türkan Saylan yaşamında yok. Bu kendisi adına büyük kayıp.
Oysa hepimizin içine "duyurdukça sesiyle" birer Türkan Saylan bıraktı.
Hayatta zorluklarla karşılaştıkça O ve O’nun gibi nice içimizde yaşayanlar güç verecek bize, bizi ayakta tutan onların bıraktıkları ruhlarından birer parça olacak.
Saygıyla , Sevgiyle Anıyorum...
YORUMLAR
çok güzel.
TÜRKAN SAYLAN'ı konu etmek,
çok güzel.
böyle konuları işleyen biri de değerli olmalı.
saygılar
i.durmuş
sarı yapraklar
O değer size aittir Sayın büyükharman...
Teşekkürlerim ve saygımla...
Çok güzel bir yazıydı.Sizi yürekten kutluyorum. Türkan Saylan'ı minnetle anıyorum
sarı yapraklar
Sesinize ve varlığınıza teşekkür ederim Sayın Kemalist...
Saygımla...
ana sayfada "sarı YAPRAKLAR" ı okuyunca benim Anadolu ruhum kabardı, köyümün güz'ü aklıma geldi yapraklarını döken ağaçların o sarı yapraklarını toplar sığırlara yem olarak verirdik. Samanımızın KIT olduğu yıllarda.
İsmin yazdığınız Türkan Saylan, Öldü arkasından bize (en azından bana) konuşmak yakışık almaz, çünkü o artık günahıyla sevabıyla onu yaşatanın huzurundadır.
Bıraktığı eser(ler)onu yaratıcısı huzurunda kurtarıyorsa ne ala kurtarmıyorsa, işte o zaman aklıselim insanın bir kez daha düşünmesi gerek.
Neler yapmıştır yaratıcısına, ona o beyni verene, o yaşa getirene, dilini döndürene, hangi taatta bulunmuştur. Kulluk görevlerinden hangisini yerine getirmiştir, dedik ya ölü arkasından konuşmak iyi değil zaten bende şeceresini ifşa etmedim.
Neler yaptıklarını değerli yazarımızdan öğrenmek için bir iki sorucukla bilgi edinmek istedim..
Cemil Meriç Be^'in ifadesiyle derki" anlamak bir fetihtir.
Saygılar benden olsun efendim...
gununbirinde tarafından 4/2/2010 10:42:01 PM zamanında düzenlenmiştir.
Türkan Saylan hanım,bu toprakların yetiştirdiği ölümsüz gerçek kahramanlarından biridir.Bizlere kendini daima hatırlatacaktır...eserleri ve mücadeleci kişiliği yeni yetişecek bilim insanlarına da örnek olacaktır...saygılar sunuyorum..
sarı yapraklar
Gecikmiş de olsa,
Varlığınıza teşekkür ederim Sayın fethi okçu...
Saygılarımla...
Sayın Altınçiçek,
Sayın Cemil,
Sayın IRIZA,
Sayın snncn,
Teşekkür ediyorum seslerinize.
Anmamak , bir kalem yazmamak mümkün değil gibiydi benim için. Teşekkür ederim, güç verdiniz.
Sayın PARYA, bakış yönünüz farklı olabilir fakat iyiyi, güzeli görebilmek, hakkını vermek de gerekir. Size de teşekkürler sesimin yanında olduğunuz için.
Saygılarımla...
Sayın öçm,
TANRI bilir
Kulu'nun katındaki yerini...