- 701 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
SU GİBİ
Her nedense bir güzel görsek ve beğensek hemen su gibi güzel deriz. Ya da bazen çok mutlu olduğumuzda kollarımızı havaya kaldırır, havayı içimize çeker ve oh be hayat ne güzelllll ! hava bedava, su bedava diye haykırmak gelir içimizden.Su ikram edene su gibi ömrün olsun deriz. Ya da alışveriş merkezlerinde , pazarda, markette daha önce pahalı gelip alamadığımız ihtiyacımız olan bir tüketim malzemesini aldığımızda arkadaşımıza anlatırken sudan ucuzdu aldım deriz. Bu örnekler saymakla bitmez. Su vücudumuzun yaşamamız için en gerekli bir ihtiyacı. Uzmanların günlük 2 litre oranında tüketilmesini önerdiği en gerekli yaşam sıvısıdır. Bitkilerinde yaşam kaynağı . Su olmadan insanların, hayvanların ve bitkilerin yaşayabilmesi mümkün değildir.
Bu kadar değerli bir yaşam kaynağını yıllar yılı hoyratça sarf ettik. Kıymetini bilmedik. Tıpkı tabiatta yaptığımız katliamlar gibi. Yeri geldi hayvan türlerinin soyunun tükenmesi tehlikesine getirdik işin boyutunu. Doğal su kaynaklarımıza sahip çık(a)madık. Gölleri kuruttuk. Dereleri akmaz ettik. Çağlayanlar ortadan kalktı. Denizlerimizi kirlettik. Denizde yaşayan onca güzel balığa ve deniz canlısına kıydık. Fabrikadan çıkan kimyasal atıkları döktük denize veya akar suya. Dededen kalma tohuma sahip çıkmadık muhtaç olduk genetiği değiştirilmiş tohumlara. Tüm bu kötülükleri yaptığımız doğa ana bir gün geldi isyan etti bizlere. Yeter artık ! dedi. Benim de bir dayanma gücüm var ve siz insanoğlu benim dayanma gücümü ve sabrımı taşırdınız dedi. Artık size su vermiyorum. Anlayın değerimi !
Şu anda yetkililer daha yeni anlamaya başladılar işin ciddiyetini. Halk olarak bizde musluklarımızdan tıss sesi duymasak biz de farkında değildik aslında . Su hep bizim gözümüzde tükenmeyen ve boşa akan bir nesne gibi görülmüştür . Şimdi şu anda dünyadaki bütün ülkeler su forumu adı altında suyun etkin kullanımı için uğraş vermeye başladılar. Bugüne kadar olan ülkelerarası savaşlar veya şiddet eğilimleri petrol ve madenlerle ilgili iken bir sonraki çağda suyun paylaşımı ile ilgili olacak diye düşünüyorum. Ben elimden geldiğince bu konuda gerekeni yapmaya çalışıyorum. Çocuklarımız ve torunlarımız için. Geleceğimiz için. Bütün herkes aynı düşünce de olursa belki yarınlarımızı kurtarabiliriz.
Suyumuza yaşam kaynağımıza sahip çıkalım. Su biter. Su elmastan daha değerlidir. Kıymetini bilelim.
YORUMLAR
SU
Yerden alıp, göklere bindiriyorsun
Rahman, Rahîm zikriyle indiriyorsun.
Yakaran toprakların avuçlarına
Bırakıp, sancısını dindiriyorsun.
Her damlayla bir ismin geçer, topraktan
Bir ağacın içinden, çiçek, yapraktan…
Meyvelerle ulaşır, kula rızk olur
Kulun nasıl vazgeçer Sana tapmaktan! ?
Nerden geçerse geçsin, bir yol buluyor
Denize, okyanusa, göle doluyor.
Yol arayan insana, kör karanlıkta
Lisan-ı hal diliyle, rehber oluyor! ..
İznin ile geziyor, gökleri, yeri
Kâinatta her canlı, onun eseri…
Ne çoğalır, eksilir; ne isyan eder
Kuraklık da olmasa yoktur, değeri.
Yer altından, zikrinle çağlar, fışkırır! ..
Kaynak olur, aşkınla ağlar, hıçkırır!
Sana doğru koşarken, çatlar tohumlar
Suladığı her canlı, Seni haykırır! ..
Yalan, uyumaz sular, insanlar uyur! ..
Allah’ım, sağırlaştık; emrini duyur!
Su kadar olamadık, yol bulamadık
O Nur yolunu göster, aşkını duyur.
Onur BİLGE
Nimettir.
Kutluyorum.
Sıralasam şiirleri peşpeşe
Öyküleri öykülere eklesem
Yine de kalırım kendi kendime
Şafaktan önce ışıyamam
yine ışık saçan, ışıyan bir yazı'dan yundum karanlığımı
su/dan sebepler'imi, duyarsızlığımı kanattım yüreğimde
SÖYLENCE
Su/dan bıçak yaptılar
Ve kestiler çeliği ince
Ateşi dondurdular
Sustu sorular
Işığa durdu gece.
18.10.1997
sorumluluğmu/zu aydınlattığın, ve ...
verdiğin ders için teşekkürler sevgili dost