İSLAM
İSLAM
Allah evreni,dünyayı,canlıları yaratmış,kendisinin tanınması için zaman zaman peygamberler göndermiş,kitaplar indirmiştir.Bu kitaplar zamanla ya tahrif olmuş,ya düzeltilmiş,bir şekilde orjinalliğini kaybetmiştir.En son gönderilen peygamber Muhammed,kitabı da Kuran dır.Kuran kendisinin Allah tarafından korunduğunu söyler.Bazı peygamberlere de mucizeler verildiğini ancak Muhammede mucize olarak ancak Kuranın verildiğini söyler.Kuran incelendiğinde içinde bazı sırları sakladığı söylenebilir.Sayısal bir mucize içerir ki 19 sayısı temel alınarak kendi içinde bir sistemi barındırır.Hatta bu sistemle içindeki bir harfin üzerine konulacak nokta bile belirlenebilir.Bu konu ele alındığı zaman komplike bir bulmaca gibi düşünülebilecek Kuran değiştirilmemiş,orjinalliğini korumuştur diyebiliriz.
Tüm dinler bir ve tek olan Allah tarafından gönderilmiştir,içeriği aynı,verilen mesajlar benzerdir.Ancak tahrip olup dine eklemeler yapılarak ki bu hem hristiyanlık hem musevilik hem de diğer dinler için geçerlidir.Müslümanlık için ise söylenebilecek konu biraz daha farklıdır.Her ne kadar Kuran orjinalliğini kaybetmedi desek de hadis,tefsir,fıkıh gibi insanların oluşturduğu bölümlerle dine ilaveler yapılmış,bunlar Allah’tan geldi gibi gösterilerek dinin temeli sayılmış ve saf,arı dinden uzaklaşılmıştır.Kuran ne bu bölümleri destekleyecek sözler içerir ne de kendisinden başka kaynağa olur der.Aksine tek kaynağın kendisi olduğunu ısrarla belirtir.Sadece Kuran dinimiz için tek ve yeter kaynaktır.
YORUMLAR
tarih boyunca benzer oluşumlar hep yaşanmıştır. asıl kaynağa yönelindiği söylenerek dinin aslı tahrif ediliyor.
madem sadece Kur'an'ı okuyarak dini tamamen özümseyebilecektik, neden toplu halde gönderilmedi? Neden 23 yıl boyunca sürdü inişi? Onca yaşananlar, onca acılar neden yaşandı?
iyi niyetle yaklaştığınızı düşünmekle birlikte, hüküm verirken her işi gerçek uzmanlarına bırakmak gerektiğini düşünüyorum. kaldı ki din/inanç çok çok önemli bir konudur...
Temel dini kaynaklar: Kitap (Kur'an) - Sünnet - İcma (alimlerin ortak görüşleri) - Kıyas (benzer olaylar)
Görüldüğü gibi Kitap en üst sırada yer alıyor ve sırayla diğerleri geliyor...
DESERT tarafından 5/18/2009 10:46:51 PM zamanında düzenlenmiştir.
Nisâ 174
Ey insanlar! Size Rabbinizden apaçık, çok parlak ve güçlü bir kanıt gelmiştir. Biz size, her şeyi açık seçik gösteren bir ışık gönderdik.
Tevbe 11
Biz ayetlerimizi, bilen bir topluluk için böyle açık seçik ortaya koyarız.
Müzzemmil 4
...Ve Kur'an'ı ağır ağır, düşüne düşüne oku!
Yukarıda Kuran ayetlerinde belirtildiği gibi Kuran tüm insanlara okuyup anlamaları için gönderilen,açık seçik içeriğe sahip bir kitaptır. Anlaşılması için farklı yorumlara ihtiyacı yoktur.İstenen sadece anlaşılarak okunmasıdır.
hadis,tefsir,fıkıh gibi insanların oluşturduğu bölümlerle dine ilaveler yapılmış,bunlar Allah’tan geldi gibi gösterilerek dinin temeli sayılmış ve saf,arı dinden uzaklaşılmıştır.
Bu ifadeniz temelsizdir. Hadis, tefsir, fıkıh Allahtan gelenin
bizzat kendisi değil, insanın vahyi anlama çabasıdır.
Kuranı anlama çabası tüm islam dünyasında iyi karşılanmıştır. Kurana zarar verenler onun kitlelerce anlaşılmasının önüne -sözde İslam ve Kuran adına- geçenlerdir.