- 911 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Okunması ve yazması yürek gerektren öyküm(sokak çoğucu yetim)
Nasıl başlasam nasıl kalemin ucundan damlatsam akan kandamlacıklarımı.
Benim hayat hikâyem annemle babamın bir tren yolculuğunda karşılaşmalarınla başladı.
Daha annem 16 yaşında gençliğe adım attığının baharında, babamsa 18de toy bir delikanlı
Hala anlam veremiyorum annemle babamın bit tren yolcuğunda tanışım ve o gün kaçmaya karar verip evlenmelerine. Annem anlatırdı masal gibi babanla bizim aşkımız ilk görüşte bir
Bakışla büyü gibi bir şeydi. Evlendiklerinin üzerinden uzun süre geçmeden annem şu anda toprağa karışan ablama hamile kalmış. Ablam doğduktan sonra 40 günü dolmadan annem emzirirken uyuya kalıyor. Ve annemin göğsü ablamın boğulup ölmesine neden oluyor. Belki de ablamın ölmesi ablam için en hayırlısıydı.Fazla uzun zaman geçmeden annem tekrar ağabeyime hamile kalmış.Ağabeyim doğduktan üç dört ay geçmeden.Canları sağ olsun bana hamile kalmış.Babam zengin aile kızının özel şoförlüğünü yapıyormuş.Ve zamanla eve geç gelmeler babamın içkiye başlaması annemi çok üzüyormuş.Bu üzüntülü acı dolu günlerde ben dünyaya gelmişim.Çok çok zaman geçmeden bir bayram günü babam annemi ananemin yanına köye bayramlaşmaya götürmüş.Ve götürdüğü akşamı şoförlüğünü yaptığı zengin kızla aşk yaşadıklarını annem öğrenmiş.Aradan birgün geçmeden babam zengin kızınla yaşadığımız eve kaçırmış getirmiş.Buna kaçırmak diyemem düpedüz bizlere gümüş kurşunla vurgun oldu.Ağabeyim o günlerde 5 yaşında bense dört yaşında küçücük savunmasız bir bireydik.Annemse mahzun mağrur suskun bir yürekti.Nice dayaklar yiyip bağrına taş basmışta bizleri bırakmamıştı.Ama ama babamın yaptığı affedilecek bir şey değildi.Ananem annemi yanında alı koyarak ağabeyimle beni babamın yanına yolladı.Sate zengin kızda babamı iki ay içinde terk etti.Zengin kızı babamın gönlünle oynamakla yetmedi bizleride paramparçaya böldü.Zengin kız babamı alkole bağımlı yaparak yüz üstü bırakmıştı.Bunlada kalsa babam o zengin kızı deli gibi sevdiğinden kendini bir odaya kapadı.Kimseyle konuşmadı.Bu yüzden babam aklını yedi.Babaannem bizleri bakamıyordu.ağabeyimle beni çocuk esirgeme yurduna verdi.Bir yıl sürmeden ben ufak olduğumdan evlatlık edinmiştim.Ağabeyimse yetiştirme yurdunda kaldı.Babaannem ikimizin ayrı düştüğünü öğrenince beni evlatlık verildiğim yerden ağabeyimde yetiştirme yurdundan alarak yanına yetirdi.Babaannemde el kapısındaydı ikinci eşiydi.Fazla ikimize de bakamıyordu ev çok kalabalıktı.Babamsa bizleri görmek istemiyordu.Hele de ağabeyimi hiç görmek istemezdi.Çünki ağabeyim anneme benziyormuş diye.Sanki annem ağabeyim suçluymuş gibi.
Babaannem bizler yüzünden babamın hastalığında ekstrası olarak üvey deden dayak yemesine sebep oluyordu. Ve ağabeyimi annemin yanına yolladılar. Beni de küçük amcam aldı.Bir yıl amcam ve eşi beni baktı yanlarında sığıntı gibi ordan oraya geziyordum.Anam babam varken adım piçe çıkmıştı.Okula başlayınca babaannem beni üvey dedemi ikna ederek yanına tekrar aldı.Allahım sanki şamar oğlanıydım gelen dövüyordu giden dövüyordu.Büyük amcamın ortanca kızı birde üvey dedemden olma can halam beni bakıyor yediriyor yıkıyordu.Onlarda olmasa sevgi nedir bilmeyecektim.Yıllarca babam bazen hastane yatıp iyileşiyor.Bazen de yıllarca odasına kapanıyordu.Bilmem ki anne baba sevgisi kokusu nedir.Sadece kulağımda piç kelimesi ensemde şamar tadı.Babamın hastalığı gün geçtikçe ilerledi.Tanısı da şizofren konuldu.Annemse bir yaşlı kanser hastacınla evlendirildi.Ağabeyimi belki kırk yılın başında bir görüyordum.Okullar tatil olunca üvey dedemin eşref keyif haliyse ağabeyimin gelmesine müsaade veriyordu.Böyle bir ortamda okuyan çocuktan da ne beklenirdi.Sınıflarımı mucize geçerdim.Okul bittiğinde sate orta okul okuyacak kapisetede değildim.En büyük amcam tanıdığı bir motor tamircisinin yanına çırak olarak beni verdi.Ağabeyimse orta okula gidiyordu.Ağabeyim içinde sevinmiştim.Ben okuyamadım ağabeyim okusun hiç olmasa.İşimde çok başarı olmuştum.Ve bir yandan kalfalık ustalık belgesi almak için çıraklık okuluna büyük amcam yazdırdı beni.Çokta düzenli çalışyor.Haftalığımı alır almaz babaanneme veriyordum.Babaannemde benim üstüme başıma harcıyordu.Ah ah ah içimde kanıyordu bir aile sevdası bir ben bilirim aile özlemini.Hafta sonları benle yaşıt büyük amcamın oğlu ve küçük amcamın oğlu hep beraber hafta sonra gezerdik.Bir hafta sonun benim gibi.Yetim olan küçük amca oğlu büyük amaca oğlunla kuş avına gittik Ne yazık ne üzücü olay orda başımıza geldi ki içler acısı.Büyük amca oğlu ve ben arkadaşlar arkamızı dönmüş oturuyorduk.Küçük amca oğlu küçük olduğu için ona tüfek vermemiştik.Bizim arkamızın dönük olduğunu görerek .Ağaca yasladığımız tahiri eserlik tüfeği çekerken o an patlayarak yetim İbrahim izin vurulmasına ve bir iki saat geçmeden ölümle sonuçlanmasına neden olmuştu.İçimde isyanlar uçuştu biz yetimleri birde barut kokan namlu göz bebeğimizden vurarak aramızdan aldı yetim İbrahim izi.Ah ah içimde kopan fırtına iyice beni asi dik başlı yaptı.İşte serserilik yapıyor.Tinerci çocuklarla tiner çekiyordum.Böyle bir günde tinerci arkadaşlarım üstüme benzin dökerek içi yanan bedenimle dışını yaktılar.Öfkem acımla birleşti aylarca.O kadar dik kafalı olmuştum eve gitmiyor.Sokak çocuklarınla yaşıyor onlarla tiner çekip arkadaşlık yapıyordum.Sokak çocukları ailem olmuştu.Babaannemin ağlamalarına büyük amcamın peşimin bırakması nedeniyle tekrar eve döndüm.Döndüm ama ne dönüştü.Yaşım daha 15 idi.Komşu kızınla bir iki ay aşk yaşadık ve babam gibi bende komşu kızını kaçırdım.Evliğim bir ay bile sürmedi.Eşimi ailesi geri aldı.Kinim öfkem dağları aşmıştı herkese.Tam bir serseri olup çıktım.Nerde kavga ben ordaydım.Nerde kan akmışsa ellerime bulaşmış görüyordum. Herkese kimin düşmanlığım kat kat artıyordu.Allahım benim serseriliğim yetmezmiş gibi.Bir gün duydum ki babaannemi dedem öle dövmüş ki ve demiş çocuklarından torunlarından ilk geleni bu kapıda öldüreceğim.Hasta babamda babaanneme öyle düşkündü ki anlatılmaz.Ve evede ilk giden babam olmuştu.Üvey dedem elinde bıçak balta ile kapı eşiğinde babama saldırmış boğuşmalarında bıçak üvey dedemin şah damarını kesmiş.Babamda da büyük yaralamalar olmuş.Bunları duyan büyük amcam üvey amcalarım koşmuş hemen üvey dedemi babamı üvey amcamı arabasına alarak hastaneye kaldırmak için yola koyulmuş.Bakmış ki üvey dedem ölüyor direk sonu kırıp arabayı köprüden atmak istemiş büyük amcam.Ve üvey amcam bir hamlede müdahale edip.Kaza yapmalarını engellemiş.Zavallı büyük amcamın düşüncesi kan dava olmaması içinmiş.O tufanlar içinde benimde aklım sate artık tamamen gitmişti.Evden koptum hiç gitmiyordum bir virane evde sokak çocuklarınla yaşıyor kuytu köşelerde tiner çekiyordum.Bir iki yıl geçtikten sonra babam hasta olduğu için ceza evinden çıkmıştı.Hastalığıca hat saffa daydı.Büyük amcam babamı zorla hastaneye yatırdı.Varını yoğunu babamın iyileşmesi için harcamıştı.Babam iyi olup döndü hastaneden.Yıllarda beni koca delikanlı yapmıştı.Askerlik zamanım gelmişti.Herkes beni yol etmek için gelmişti.Babamsa beni görmek bile istemiyordu.Garip anamı hiç sormayın hayatı perperişan köy evinde çözümüştü.İnce hastalığa tutulmuştu kahırdan dertten.Annemi görmeye gidemiyordum.Ama babamı görmek için içimde ki kinle nefretle gittim evine.Ne göreyim gidince süklüm püklüm mahsup içli dertli zavallı eriyip gitmiş bir baba objesi çıktı karşıma.Baba baba ben askeri gidiyorum.Giderde dönemesem de dönerde göremesem de diye geldim kapına.Babamın gözlerinden ateş damlaları süzülüyordu sanki ok ok yüreğimi deliyordu.Babam mırıldanır yutkunur şekilde oğlum hakkını helal et helal et oğlum diyordu.Bense mezar suskunluğunda babama baka kalmıştım.O koskoca adam şimdi küçülmüş yüreğinle benden helallik istiyordu.Hayatımızı cehenneme döndüren babacığım benden helallik istiyordu.Ah babacığım yaptıkların yanına kar kalsın kapansın geçmiş.Ben Allahtan büyük değilim affetmek bana yaraşmaz.Vicdanın rahat olsun hakkım varsa helal olsun diyerek babacığımın elini öptüm.Vatan burcu ödemek için uzun yolculuğa çıktım.
İ.selin deniz
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.