Sevgidir Var Oluş Sebebimiz
Evrende yaratılan bütün varlıkların ihtiyaçları farklı farklıdır...
Fakat, ne kadar farklıda olsa hepsinin ortak ihtiyaçlarıda vardır...
Yüce Rabb’in yarattıklarına ihtiyaçları derecesinde rizıklarını da vermiştir...
Bazı varlıkların rizki ayağına gelirken bazılarıda rizik aramak için kat kat yol alır hatta nasibi zahmetlidir...
Bazı varlıkların rizkıda birbirine bağımlıdır... kime ne kadar gerekli oldugunu yanlız rizki veren/yaratan bilir...
Bütün ihtiyaçların en başta geleni tabikide hava ve su...
Sonrasında sırayla; güneş, yağmur, yemek, kiyafet, ev, araba, eşya v.s.
Bunu liste halinde sıralayabiliriz ama ancak derin düşünürsek fark ederizki, sahip olduğumuz herşeyimizin, acaba birer ihtiyac olup olmadigidir...
Bazı ihtiyaç olarak gördüklerimiz alışkanlıklarımızdan ibarettir... Bazı alışkanlıklarımızın da farkında olmadan esiri olmuşuzdur...
insanların akılları farklı çalışır ve dolayısıyla duygular, arzular, ihtiyaçlar farklı olacaktir...
Bazılarımız az bir şeye razı gelip mutlu olurken, bazılarımızın nefsi doyum bilmez ve sürekli ister, mutlumudur değilmidir onuda bilemez...
Birini mutlu eden bir başkasını mutlu etmeye yetmez... her zaman ve her şeyde olduğu gibi, kimse kendi bendeninde/nefsinde yaşamadan bilemez...
______________
_Merak ediyorum kaç kişinin aklına geldi!!!
Başta en büyük ihtiyaç elbetteki SEVGI...
Seven insan, başka gözle bakar dünyaya...
Sevgiyle alır kararını, sevgiyle atar ilk adımını...
Sevgiyle kapatir gözlerini, sevgiyle uyanır güne...
Sevgiyle barışık aradaki farkı hemen görür...
Sevmeyi bilmeyenden sevgi beklenmez...
Sevgiyi bilmeyenden güzellikte bilinmez...
Sevmeyi bilmeyenden fedakarlık, hoşgörüde görülmez...
Seven insan affedecidir, merhametlidir, adaletlidir, iyimserdir...
Seven insan karşılık beklemez, küsur görmez, kin tutmaz...
Kişi dünya trilyoneri olsada sevgi yoksa fakirdir, cünkü onun görüntüsü zengindir ama ıçden bitmiştir/mutsuzdur...
Öyleyse...
Mutlu ve huzurlu yaşayabilmek ve yaşatabilmek için önce Sevmeyi bilip sevmeli ve sonrada sevgiyi haketmeli...
____________
SEVGi;
Sevgidir varoluşumuza sebep...
Sevgidir bizim yol aziğimiz...
Sevgiyle doğar günes...
Sevgiyle büyür ağaçlar, çiçekler...
Sevgiyle uçar kuşlar, kelebekler...
En büyük ihtiyaç SU - HAVA dedik,
ama en önemlisini unuttuk!!
SEVGi olmadan biz acaba mutlu olurmuyduk?
Sevgisiz;
Solgun, mutsuz ve huzusuz ’bir et parçası’ olmakla yetinirsin...
çünkü sen ’sevgisiz’ ancak KOCA bir hiçsin...
________________
Dualarımız, Rabbimizinn bizlere olan sevgisinden nasip olmuştur cünkü O’ bizi sevmeseydi, tövbeyi nasip etmezdi, dahası, tövbemizin ardından bizlere dua yapmayi nasip etmezdi.
Şükür yine bir Cumaya kavuştuk ve ben cümlenize hayırla başlayıp ve biten bir CUMA, ardindan bütün haftanızın CUMA bereketiyle geçmesini diliyorum.
____________ Dualarinizin makbul oldugu bir ana nasip olmasi dilegiyle, selam ve dua ile kalin.
Şahinde Hülya Kahraman / 15.5.2009
YORUMLAR
Ekmek, su ve hava kadar ihtiyaçtır sevgi. Sevgisiz hiç bir canlı asla ama asla yaşamda var olmayı başaramaz. Önce sevmeyi öğrenmeliyiz ki sevilmenin tadına varalaım doyasıya.
Bir toplumun var olabilmesi sevgi ve hoşgörü ile mümkündür. Ve biz sevme duygularını yitirdiğimiz için bugün bu durumdayız sevgili şairim.
Güzel bir anlatım ve özel bir sorgulama. Umarım okuyan her kişi kendini sorgulamayı başarır dikkat çektiğiniz konuda.
Kutluyorum kaleminizi ve sevgiler yüreğinize.
SEVGi;
Sevgidir varoluşumuza sebep...
Sevgidir bizim yol aziğimiz...
Sevgiyle doğar günes...
Sevgiyle büyür ağaçlar, çiçekler...
Sevgiyle uçar kuşlar, kelebekler...
En büyük ihtiyaç SU - HAVA dedik,
ama en önemlisini unuttuk!!
SEVGi olmadan biz acaba mutlu olurmuyduk?
Sevgisiz;
Solgun, mutsuz ve huzusuz ’bir et parçası’ olmakla yetinirsin...
çünkü sen ’sevgisiz’ ancak KOCA bir hiçsin...
ÇOK GÜZELDİ CAN..EVET SEVGİSİZ YAŞANMAZ..SANA DA
HAYIRLI CUMALAR..SEVGİLER..
Seven insan affedecidir, merhametlidir, adaletlidir, iyimserdir...
Seven insan karşılık beklemez, küsur görmez, kin tutmaz...
Kişi dünya trilyoneri olsada sevgi yoksa fakirdir, cünkü onun görüntüsü zengindir ama ıçden bitmiştir/mutsuzdur...
Öyleyse...
Mutlu ve huzurlu yaşayabilmek ve yaşatabilmek için önce Sevmeyi bilip sevmeli ve sonrada sevgiyi haketmeli...
yüreğine sağlık dost...Anlamlı bir yazıydı...saygılar ve sevgilerimi gönderiyorum...selamlar...
'' En büyük ihtiyaç SU - HAVA dedik,
ama en önemlisini unuttuk!!
SEVGi olmadan biz acaba mutlu olurmuyduk? ''
Güzel bir cuma yazısı...Müslümanların özel günü, bayramı olduğunu hatırlatmanız çok güzel..Dilek ve temennileriniz, sevgiye değer vermeniz de güzel...
Keşke bu günlerimiz tatil olsa da bizler de çouk çocuk camiilerimize gidebilsek...