AYIP,AYIP
AYIP AYIP
İmtihan dünyası işte! kimisini mal ile kimisini evlat ile kimisini makam ve yetki ile imtihan ediyor Hak Teala .Önemli olan her hal ve durumda hakkaniyeti elden bırakmamaktır,Adil davranmaktır, yaş ilerledikçe yaptıklarından utanıp üzüntüye ,endişeye kapılmamaktır.İmtihan dünyasında ne kayıp edenleri gördük hey gidi hey Maalesef çoğunu da Ankara’nın kara toprağına havale ettik Vekil oldular, Bakan oldular Bürokraside yükseldiler …..ama insanlık adına tenzili rütbe oldular maalesef.
Hile ,hurda ,torpil, kayırmacılık ne yok ki!... bir bariz örneği de Eski Milli Eğitim Bakanımızın 76.maddeyi kullanarak yaklaşık olarak 500 kişiyi asaleten müdürlüğe atamasında yaşandı genelini bilemem ama Diyarbakır için isabet oranı maalesef %20’nin altındadır,bir kısmı yabancı kimseler bir kısmı da torpilci ve yetersiz canlılar… Diyarbakır’ın eğitim öğretimi üzerinde oyunlar oynanıyor buna bütün samimiyetimle inanıyorum.Bu şehri sevdiğini söyleyen herkesi bu konuda duyarlı olmaya davet ediyorum.
75.yıl YİBO’nun Müdürü, Şube Müdürü olunca ,ben müdürlüğüne talip olmuştum, bana denildi ki, “orası sana uygun değil” meğerse birilerine saklıyorlarmış oraya gelsin ki orada devşirmeler yetişsin. buraya atanan her kim olursa olsun benim kadar bu yönetime ehil olacağına kesinlikle inanmıyorum ama torpil ve kayırmacılık ile geldi bir başarı da elde edeceğine inanmıyorum. Diyarbakır üzerinde oynana oyunların bir parçası işte. YİBO’lara ehil olmayan kimseleri atıyorlar sonrada talep yok, yarı kapasiteyle çalışıyor diye bir bir kapatıyorlar 85.YİBO’nun müdürü de 76.maddeyle atanmıştı, ne oldu? akıbet ortada! okul kapandı şimdi sıra Bağıvar YİBO’da yavaş yavaş kapanıyorlar Diyarbakır’ın kaderiyle oynayanların umarım bahtları kara ,bedenleri yara olur!.Bu hazin kentin Eğitim Öğretimi ortada sahipsiz kalmış şu -bu parmağında oynatıyor,
nerede Sivil Toplum Kuruluşları?
nerede Namuslu siyasetçiler?
nerede bu millet?
Neden okullarınıza eğitim öğretiminize sahip çıkmıyorsunuz?
Hakkınızı savun umuyorsunuz?Bu kadar sabah akşam Sosyal yardımlaşma ve dayanışmanın peşine düşeceğinize evlatlarınızla ilgilenirseniz o evlat yetişir bir ailenin tamamını kurtarır siz siz olun eğitim öğretiminize sahip çıkın ben şehrim adına Milli Eğitim yetkililerine hakkımı helal etmem gözlerimi de üzerlerinden ayırmam Olayı Başbakana götürme yolarını bile ararım.
Bir sendika biliyorum yönetimdeki 7 üyeden 6’sı müdür yada müdür yardımcısı enerjisinin neredeyse %50 si sendika işine vererek aldığı maaşı bile helal ettiklerine inanmıyorum işin kaba tarafı 76.madde ile atananlar arasında bu yöneticilerden biri de var bu adam yarın öbür gün milli eğitim müdürü olsa Diyarbakır’a ne faydası olur hile hurdayla gelmiş hile hurda çevirecek Yazık ki ne yazık bir ara Milli Eğitim Müdür yardımcılarından biri bu adamın yıldızının parladığını söylemişti bence insanlık adına yıldızı sönüyor da kendisinin haberi yok benden söylemesi Acaba Bakan beyin bu kabahatten haberi var mıydı Ben olsam sendika yönetiminde yer alan bir müdüre müdürlükten ayrılma zorunluluğunu getiririm işini yapmıyor ki olan da Diyarbakır’a oluyor Bu mazlum şehrin vebali ağırdır Dünyada da Ahirette de altından kalkılacak bir yük değildir.
İkisini daha fark ettim nereden geldikleri belli değildir.Ben bunu çok önemsiyorum kayda değer buluyorum üzerinde duruyorum Eğitim öğretimi rant ,siyaset ,cemaat üçgeninden kurtarmak için bütün şuurlu hemşerilerimi göreve davet ediyorum ve diyorum ki bırakın dedikoduyu, politikayı, ucuz siyaseti, devleti- sistemi eleştirmeyi, gelin şehrinizin Eğitim Öğretimine sahip çıkın gerisi teferruat.Allah bu memleketi sinsi ellerden kurtarsın.Amin
e.kaya