- 542 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
güzel yalnız bana benzeyendir . öğretmene ders tanrıdan 2
GÜZEL YALNIZ BANA BENZEYENDİR
Sevgili okurlar bizlerin en büyük hastalığı şekilcilik tutuculuk ki bu her alanda bizim pırangamız olmaya devam ediyor. Şekil için öze bakmıyoruz çoğu kez.Bizim millet olarak özü merak etmemiz için şeklin bizi tatmin etmesi gerekiyor.Bu insan olan her yerde böyledir ama kanun değildir.Çoğu zaman sapla samanı ayırt etmekte zararlı olmuştur..
İnsan görüntüsüyle karşılanır sepetindeki ile uğurlanır.
Bu eskidende milletimizce kanunlaştırılmış ki hoca NASIREDDİN tarafından çok şiddetli
YE KÜRKÜM YE biçiminde eleştirilmiştir..
Şekil ve dış güzelliği gelişmiş ve her yapısı oturmuş nufusu değişken olmayan toplumlarda sorun yaratmaz. Fakat bizim gibi çok önemli meseleleri olan toplumlar için
öncelikli değildir.Belirli bir gelenek ve durağan yapı oluşturulamadığı içinde eğitim ve öğretimde ayak bağı olur.
Pekçok dahi insan çoğu kez bu anlamsız kuralları hiçe sayıp aykırı konuşur,aykırı giyinir.Bunu söylerken kendi eksik yönlerime demegoji yaparak kılıf bulmak değil niyetim.
Çoğukez önder olanlar yemeğini yiyebileceği kadar almayıp artık diye çöpe dökeni kınayacağına bıçak çatal kullanamayanı yerden yere vurur..
Yanlış yazılmış diye,zarfı prosüdüre aykırı diye çoğukez içine bakmadan geri yollanır veya çöpe atılır toplumu rahatlatacak bilgiler projeler. Biz şekil için özü feda etmekten ne zaman vazgeçeceğiz bilmiyorum..
O günleri görürmüyüz acaba..