- 730 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
GÜZEL TÜRKÇEMİZ
Güzel Türkçemiz şu anda ne yazık büyük bir tehlike altındadır. Bu binlerce yıllık dilimizin tehlike altında olması çok üzücü bir olaydır. Güzel Türkçemizi her yönüyle güzel olan ve hiçbir dilin bu dilden daha güzel olamayacağı Türkçemizi bozmamak bizim görevimizdir çünkü Türk dili bize emanettir. Ancak bu emanete hıyanet edenleler vardır. Dükkânlarının tabelalarına yabacı sözcükler yazanlar basın yayın kuruluşlarının Türkçenin yanına yavaş yavaş yabacı dil koyan çalışanları sokakta Türkçe İngilizce karşımı anlamsız bir dil konuşanlar dilimize ihanet eden kişilerdir.
Güzel ve zengin Türkçemiz bu gibi kişiler tarafından ne yazık ki kötü ve fakir bir dil haline getirilmeye çalışılıyor.
Güzel Türkçemizin öyle güzel yanları vardır ki neredeyse hiçbir dilde yok örneğin iki ünlünün yan yana gelmemesi ünlü uyumu içinde olması okunduğu gibi yazılması ve çok büyük bir matematik yapıya sahip olması bu özeliğine örneklerdir. Ancak bu yapı yavaş yavaş dilimize yabancı kelimelerin girmesiyle bozuluyor.
Örneğin Türkçeye yabacı dillerden girmiş olan grup ve medya kelimelerini ele alalım grup kelimesinin Türkçe olmadığını iki ünsüzün yan yana gelmemesinde anlayabiliriz medya kelimesi de büyük ünlü uyumuna uymuyor. Eğer güzel dilimiz bu şekilde bozulmaya devam ederse ortaya çok kötü sonuçlar ortaya çıkar. Bir ulusun en önemli özelliği dildir Dili düzgün olamayan başarılı bir şekilde kullanmayan bir ulus bilim matematik kültür vb alanlarda bir başarı gösteremez.
Kadir İSKENDEROĞLU