ŞANSINIZ VARSA ÖLÜRSÜNÜZ
Aşk;Yüzümdeki yaşamışlıklarımın çizgileridir,yüzümü ağartan.
Aşkın içinde kurallara,yasaklara,baskılara,sayılara,günahlara ve çirkinliklere yer yok.
Aşk;hesapsızlığın,kitapsızlığın,kayıtsızlığın ve tartısızlığın doruğudur.
Orada yer çekimine inat,havada yüzebilir,uçabilir ve hareketsiz durabilirsiniz.
Orada hava kirliliği yok,mikroplar zararsız, asit yağmurları da yok.
Orada oksijen zehirlenmesinden ölebilirsiniz.Ve şansınız varsa ölürsünüz.....
YORUMLAR
Aşk;Yüzümdeki yaşamışlıklarımın çizgileridir,yüzümü ağartan.
Aşkın içinde kurallara,yasaklara,baskılara,sayılara,günahlara ve çirkinliklere yer yok.
Aşk;hesapsızlığın,kitapsızlığın,kayıtsızlığın ve tartısızlığın doruğudur.
Orada yer çekimine inat,havada yüzebilir,uçabilir ve hareketsiz durabilirsiniz.
Orada hava kirliliği yok,mikroplar zararsız, asit yağmurları da yok.
Orada oksijen zehirlenmesinden ölebilirsiniz.Ve şansınız varsa ölürsünüz.....
...........
Aşk masallarını ne çok okuduk, bazen soyutla somutu birbirine kattık, bazen hoşlanmayı aşk zannettik halden hale girdik.
Tanımlayamadık kısacası. (Ben tanımlayamadım kendime)
Hocam; aşkı öyle güzel tanımlamışsınız ki, eğer bundan böyle karşılaşırsam (pek mümkün görünmese de) sanırım hem tanımlamayı hemde tanımayı öğrendim diyebilirim. :-)))))
Harika bir paylaşımdı.
Gönülden saygılarımla.
AŞK ve DELİLİK
Çok farkında olmasak da etrafımızda gezer onlar. Bazen deli der geçeriz ama çoğu kez acıma hissi duyarız onlara karşı. Birbirinden farklı sebeplerle bu hale düşmüştür onlar.
Bazıları vardır saldırgan ve agresiftir etrafına. Yakıp yıkar ve ürkütürler insanları. Bunlar klasik delidir ve dikkat edilmesi gereken tiplerdir. Kimisi doğuştan kimisi de hastalık sonucu bu hale gelir ve çoğunlukla mantık dışıdır hareketleri. Allah tan şifa dileyip uzak durmak ve tedavi etmek gerekir.Asla dışlamamak ve hor görmemek gerekir. Zira akıl bir nimettir ve onunda şükrü ve zekatı vardır elbet mecazi manalarda. Osmanlı bu insanları müzikle tedavi etmiş ve çok başarılı sonuçlar almıştır. Aynı çağlarda avrupalı dostlarımız bu garibanları içlerine şeytan girmiş diyerek diri diri yakmışlardır. Dinimizin hangi yüceliğini anlatabiliriz ki ? kalemin kelamın aczine bir vesikadır anlattıklarımız.
Bazıları vardır ki anlamsız sesler çıkarıp gülerler. Anlaşılmaz konuşmalar ve hareketler yaparlar. Saldırganlıklarına az rastlanır. Konuşunca deli olduğuna inanmak istemezsiniz. Bir çok kişinin çözemediği problemleri çözer ve mantık dışı sandığımız aşırı mantıklı analizler yaparlar. Beş duyu organı dışına kısmi olarak ta olsa çıkarlar. Bizim bilmediğimiz ses ve görüntüleri algılarlar ki biz de bu yüzden kolay yolu seçeriz ve deli deyip geçeriz. Bu tipler bir haksızlığa uğramış ya da acı çekme sonucu bu hale gelmişlerdir. İstifade edilebilir kişilerdir ama yaklaşmasını bilmeden tehlikeli olabilir. Deli olmadan anlaşılmazlar bir bakıma.
Bazıları vardır ki en makbul deli biçimidir. Mecnun dan öte mecnun dan ziyadedir bunlar. Abdal ve budala dediğimiz kişilerdir. Zaten abdal ve budala ne demektir diye sorsak salak ya da aptal manasında cevaplar alırız oysa bu edebi olarak ta mana olarak ta yanlıştır. Zira mecnun abdaldır. Aptal değil. Kendini akıllı zanneden aptallar bir harf ten ne olacağını anlayamadıkları için aptallığı seçerler. Ama insanlar aptalı hiç sevmez. Dalga geçer. Oysa abdallar zamanla mekanla dalga geçer. Bu insanlar beş duyuyla dalga geçer. Abdallık ve budalalık ALLAH aşkının yaşandığı hallerdir. Daha doğrusu bu hali yaşayan insanlara verilir bu isimler.
Leyla ile Mecnun da anlatmıştı rahmetli Nusret ÖZCAN ilahi aşkın tecellisini. Nasıl bir anlatımdı o kitap ve nasıl bir aşktı kabile reisi nin oğlu Kays ın Leyla ya olan aşkı. Kays Mecnun ismini aşkından sonra almıştı. Deliliğin en makbul ve en kabul görür biçimiydi yaşadıkları aşk. Mecnun Leyla yı öyle samimi ve içten sevmişti ki gün geldi kendini Leyla nın zaatında eritti. Bitirdi.Varlıktan sıyrıldı ve o oldu.Kilometrelerce uzaktan Leyla nın canı yansa içinde hissetti. Bir oldular. Aynileştiler. Birbirinden çok uzaktalardı ama aynı ruhu paylaşıyorlardı. Aynı dünya da yaşıyor olmak bile bir mutluluktu onlar için. Kavuşamasalar da zaten seven kalpler için zamanın mekanın ne önemi var dı ? Aşk ya da delilik adını siz koyun.
Zamanla Mecnun Leyla yı da aştı. İçinde büyüttüğü aşık olduğu şeyin Leyla dan öte olduğunu anlamıştı. Ve aştı Leyla yı. Önce kendinini varlığını ertimişti ya hani. Şimdi ise Leyla nın varlığından sıyrıldı ve rabbini buldu. Ondan öte olanı ondan ziyade olanı bir kulun kalbinden geçen yolda buldu. Anladı ki sevmeden sevilmiyor insanlar. Anladı ki kalp kazanmadan yaratıcının sevgisine erişilmiyordu. Ve erişti o makama Mecnun. Abdal ve budala olarak aşkın en mükemmelini deli sıfatıyla anlattı nesillere çağlara. Leyla nın köyünden geçti diye köpeği bile öpen Mecnun anlamıştı maksadın artık Leyla olmadığını. Kendini aşmanın ve Leyla yı aşmanın da bir bedeli vardı ve Mecnun o bedeli ödeyerek yitirdi aklını.Zaten aklın aciz kaldığı bir makamda olduğu için gerekte yoktu akla artık. Aşk delilik ve ayılmayan bir sarhoşluk içinde deliliği anlattı bize. Böyle seveni ateşe atsan ne yazardı ? içinde ateş yanana ateş ne yapabilirdi ? Böyle deliyi anlamak içinde deli olmak gerekirdi değil mi dostlar ?
Şairin dediği gibi dostlar::: BENZETMEK GİBİ OLMASINDA CEHENNEMİN ATEŞİNDE YANIYOR GİBİ YANIYORUM BU AŞKIN ATEŞİYLE.
BENİ ANCAK YANARSAN ANLARSIN YANARSAN ANLARSIN.
Yazınınz altına eski bir yazımı eklemek istedim hocam...Af buyurun...Yer çekiminin üstümden gittiği bir günde yazmıştım...SEvgilerle...
Başka bir sayfada yaptığınız yorumu ve verilen yanıtı okuyordum.
Sizin doğru algılayan yanınız ile yanlış anlaşılan yanınız aynı değil.Düşüncelerinizi anlaşılır bir şekilde sunmanız bazen yetmiyor.Adam diyeceğini sizi duymadan söylüyor.
Yazılarınız da şiirlerinizde çok güzel.beğendiklerimin arasındasınız.
Benim yazıya gelince.Aşkın yüceliğini anlatmak istedim.
Bazıları sevmeyi aşk sanır.Aşk farklı bir şey.Belki delirme hali.Belki çıldırmak.Yaşamayanın asla anlamadığı bir ruh hali.
Aşk halinde ölmek mümkünse yarin hayalinde ölmek , aşığa yaşamak kadar güzel gelir.
Anlatırken şu anda karıştırdığım gibi bir haldir,aşk hali...
hiç bir şey anlatamamaktır belki.lal olmaktır yani...
Size sağlıklı haldeyken sevgiler ve saygılar gönderme hali'dir belki...