YORUMLAR
İki gün oldu sanırım dostlarım ya da ben iki gündür farklılığın farkındayım. Yenilikler adına bu sitede güzel şeyler yapılıyor elbette. Bu sebeple güzel yapılan şeyleri takdir ederken anlamsız gördüğüm birtakım yenilikleri de eleştirmek geliyor edebi yanımdan.
Neden mi bahsediyorum. Pek tabidir ki şiirlerin puanlanmasından. İlk gün acaba dedim, bu puanlamayı şiirlerin değerlendirilmesinde mi kullanacaklar. Bu gün gördüm ki hayır. Sadece sayfaya renk katmakmış amaç. O halde amaçsız bir uygulama. Çünkü benim verdiğim puanın bir değeri yok. O beğenilen şiirin şairini bile mutlu etmeye yetmiyor verilen puan. Günün seçkilerine, yani o meşhur böcüklü şiirlere şöyle bir döndüğümde haklılığım bir kez daha gözümün önündeydi işte. Daha dün o böcüklerin verilişini kendimle ve dostlarla tartışırken bu gün puanlamayı konuşarak katmerledik kırılmalarımızı.
Ben diyorum ki;
Bırakın şiirseverler kendi yorumları ile değerlendirsin okuduklarını. Her şiir ki, okuyanının yüreğinin farklı bir köşesine dokunur. Tahdını da ancak okuyan verir. Bu sebeple bugün eklediğim şiirlerimin puanlanmasını istemedim ve o seçeneği kaldırdım. Benim gibi düşünen canları da bu uygulamaya davet etmek istiyorum.( Bu bir Protesto değildir. Sadece düşün paralelliği yaratmaktır amacım. Bu konuda yönetici tarafından sunulan bilgi notunu da okuduğumu belirtmek isterim)
Sevgi ve selamlarımı sunuyor, ilhamınız bol olsun diliyorum.
bu güzel anınızı bizimle paylaşdığınız için teşekkür ederim zefkle hazla okudum.
iyi dersin..güzel dersin sevgili cemil dostum ki ben de o butonu çok kullanma taraftarı değilim açıkcası..madem düşünüyoruz burada sesli bir biçimde, ben de bir iki kelam edeyim dedim...
puanlamanın da yorumlar gibi amacından uzaklaşacağını şimdiden görür gibiyim.yorumların amacından uzak kalması dedim...çünkü gerçekten çok ciddi bir sancı aslında ..sayfaya uğrayan okuyucu tarafından okunmadan bırakılan yorumlar...ya da kutuplaşma diye adlandırmak elbetteki istemiyorum ama göze çarpan gruplaşma durumları..
oysa biz ne kadar adına şiir desekte ki bu doğrultudadır tüm emekler ciddi bir yürek sesi çıkaran çok büyük bir kitleyiz.( şiir olarak değil de çalışma olarak adlandırdım emekleri...yanlış anlamalara lütfen meydan vermeyelim dostlar..sadece ustalara saygısızlık etmemek için.)
aslında ne kadar kişi o kadar ses, ne kadar ses o kadar farklılık demektir..hayata aynı pencereden bakamıyor olmamız, aynı görüşleri paylaşmıyor olmamız bile bizi burada bir arada olmaktan alıkoyamamakta içimizdeki edebiyat sevgisi. özellikle de şiir tutkusu..işte bu duyarlılığın yorumlarda da gösterilmesi defterin var olan kalitesine bir kat daha güzellik katacaktır...hiç uğramadığınız ya da nezaketen arada ziyaret ettiğiniz bir kalem dostunun sizin sayfanızda yatması kadar size hiç gelmeyen bir sayfada da sizin keyif almanız çok doğaldır...çünkü yorumlar kişilere yada görüşlere veya ziyaret sayılarına göre bırakılmamalı sayfalara...okuduğumuz ve bizi gerçekten şiir adına doyurduğuna inandığımız için bırakılmalı diye düşünüyorum..
yoksa çok da zor değildir gelene gidip çalışmanın altına iki satır yazı eklemek..
bundan dolayı diyorum ki yorumlar da pek masum değil bu konuda...
elbette ki bu benim düşüncelerim..fakat şu da bir gerçek ki çok da yabana atılır bir düşünce olmadığı inancındayım..
çok teşekkürler sevgili Cemil...en azından söyleme fırsatı bulamadıklarımı dillendirdim bir nebze de olsa sayfanda...
sevgileri bıraktım...dostça ve sevgiyle kal..