Zordur bazı şeyler
İnsanların gününü berbat etmemiştim hiç. Hele birde sabahın köründe. Şöyle bir felsefem vardır. ‘Özür dileyeceğim hareketi yapmam.’ derim. Ama hata yapabileceğimi unutuyorum bazen. Ve de bir hata karşısında nasıl özür dilenir, kararlaştıramadım henüz. Özür dilemek ne? Onu bile bilmiyorum doğru dürüst. İsteyerek yada istemeyerek yaptığım bir hareketten sonra ‘özür dilerim’ demek mi sadece… Bu kadar basit olsaydı, kesinlikle özür dilerdim. Böyle olmasını istemezdim, oldu. Karşımda yaptığım hatanın etkisinden bahsedilirken, emin olun ki, tüm pişmanlığım vücudumu sarmış, titriyordum. Bir özür bekliyordum denildiğinde dahi, ağzımı açmadım, açmamda. Bir şeyi ya zamanında yaparım, ya da hiç yapmam. Benden çok kez özür dilendi. Ve de çoğunun içtenliğini hissedemedim. Karşımdakini tatmin etmek iterim. Ve karşımdakini basit düşünmediğim için, nasıl özür dilemem gerektiği konusunda tereddüde düşerim. Açıkçası, ben özür bile dilemeden, bana olumlu davranan birisi karşısında, neyi, nasıl yapacağımı kestiremedim. Hiçbir şey yapmasam da, pişmanlığımın harbesinden iyi bir ders çıkarmış olurum. Emin olun ki tekrarlamam. Dediğim gibi, ders çıkarırım, başka zamanda başkaları karşısında tedbirli olurum. Ayrıca anlayışlar için, teşekkür etmeyi unutmamalıyım…
Muhammet Karakök
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.