ÇAY BERBENA
Minik bir emzik düşer yere ve başlar gerçeklerin anlatılmayan hikayesi. Çok uzak yerlerde yaşamamış yada çok uzak zamanların öyküsü değildir onlarınki. Minik bir emzik yere düşmüştür ve minik bir beden ayrılmıştı aramızdan ama sessiz sedasız. Minik bir kefen dikilmiştir ama üzerinde yoktur herhangi bir çizgi filmin herhangi bir çizgi katakteri. Minik bir kefen dikilmiştir ve birde mezar lazımdır bu minik kefenin sahibi olan minik bedene. O da açılmalıdır , ve minik bir mezar açarlar Damla Bebeğe. Daha henüz 14 aylık olan minik Damla bebeğe. O minik bir bedendir henüz daha 14 aylık ve ölmüştür açlıktan. Annesi ve babası bekler pis hastane koridorlarında önce doktor ağlar sonra hemşire sonra anası sonra babası ve bu kadardır Damla Bebek için ağlayan birde bu satırların yazarı vardır. Doktor gözü yaşlı verir haberi ve gözü yaşlı cevaplar bu haberi anne ve baba. Açlıktan ölmüştü Damla bebek. Annesi hastaymış ve sütü yokmuş. Babasınında süt alacak parası işte bu yüzden ölmüş Damla bebek.Hani büyük devlet adamlarımız övünür ya uçuyoruz,büyüyoruz,ilerliyoruz,giriyoruz AB’ye diye işte tam o zaman ölmüş Damla bebek.Hem de açlıktan.İşte o zaman almış Azrail Damla bebeğin canını.Belki Azrail bile ağlamıştır Damla bebeğin ruhunu götürürken sonsuzluğa belki o bile ağlamıştır.Belki o bile isyan etmiştir Damla bebeklerin açlıktan öldüğü bu düzene.Ya anası ya babası izlerken TV’lerde zengin veletlerini sörf kurslarında,kokuşmuş pis barlarda izlerken ne düşünmüşlerdir.’EY DAMLA BEBEĞİME BİR DAMLA SÜTÜ ÇOK GÖREN PEKİ YA ONLAR PEKİ YA BİZ TEK SUÇU YOKSUL OLANLAR PEKİ YA BİZ PEKİ YA BİZ’ Anne,baba çoktan almıştır yavrularını son bir defa kucaklarına ve tutmuşlardır minik mezarın yolunu.Bir kadın hiç tanımadıkları bir kadın bir Kürt kadını sormuştur Damla bebeğin ağlayan anasına ’ÇAY BERBENA ÇAY BERBENA’ ve yoktur hiç bir dilde bu sorunun cevabı ne Kürtçe, ne Türkçe , ne Zazaca cevabı olmayan bir sorudur. Çünkü ’Neden Ağlıyorsun’ demiştir Kürt kadın Damla bebeğin anasına ve ne cevap verilebilinir bu soruya.
!!!!! ZONGULDAK’DA SESSİZ SEDASIZ AÇLIKTAN ÖLEN DAMLA BEBEK ANISINA !!!!!
YORUMLAR
..misketlerimizi yuvarlıyoruz düzenin açtığı yaralara....(genel hatlarıyla yazılarınızda değindiğiniz konular ışık verici , yalnız dilinizi biraz daha fazla geliştirmeniz gerekiyor ki, var olanın dışında dili zorlayıcı duyguları da kendinize has dilinizle okuyucuya iletmelisiniz..zorlu bir süreç, kolay gelsin kalemi eline alan ve kalemle cephede yer edinmiş herkese...)
Çay berbena ( neden ağlıyorsun ? ) ağlanacak o kadar çok şeyimiz var ki, bu yalancı dünyada insanlar bir kısmı zevkü sefada eğlenirken, kimisi yokluk ve safalet içinde ölüyor, işte ülkemiz ve sosyal adaleti bu insanlığın bir ayıbıdır... Yürek sesin can ykışı ve gerçekti, kalemin daim ve dik olsun şiir yürekli dost...
UMUT ve DOSTCA
Ölümlerin suçlusu aranıyor ne yazıkki.Yaşayan ölüleri kim diriltiyor acaba.
Ağ babalarmı,feodalizimmi,kapatalizimmi kim kim.;
Şerefsizler diyarıdaki şerefsizler.Kim duydu benim anamı,bacımı,binlerce masum canları kim.
Duymazlar bizi aziz dostum duymazlar
Binlerce korumasız kalan canlara selam olsun