- 973 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
AdiL OluN
Maalesef şair arkadaşlarımız şiirleri seçerken hiç dikkat etmiyor.
Bazı şair arkadaşlarımızda var ki şiiri okumadan yorum yapıyor.
Bazıları da menfaat için yorum yazıyor.
Ben bu üçüne karşıyım.
Bu düşünceme de şöyle devam etmek istiyorum.
İsmini vermek istemediğim şair arkadaşım şiiri baltalayan şiirin anlamını zedeleyen ve anlatım bozukluğu ile dolu şiirini özel seçkili şiir yapıyorlar o da ne oluyorsa.Emeksizce yazılan şiirler bu denli beğeniliyorsa biz de emeksizce şiir yazalım ve bizi de birinci seçsinler.Yokkk öyle şey.
Noktlama işaretinden eser olmayan , ilginç ilginç işaretler ile okuyucusunun ilgisini çeken ve şiiri katleden şairlerimizi ( sözde ) nasıl yüceltiyorlar daha çözmüş değilim.
BEN DEĞERLİ ŞAİRLERİMİZİ ADİL OLMAYA DAVET EDİYORUM.
KÖTÜYE DEĞİL İYİYE İYİYE DEĞİL EN İYİYE BAKIN ...
SİZ DEĞERLİ ŞAİRLERİMİZİ ADİL OLMAYA DAVET EDİYORUM.
SAYGILAR SEVİGLER...
YORUMLAR
Değerli dostum: Hayata ve insana bir araç olabiliyorsak ve katılabiliyorsak dost düşüncelere, " ne mutlu bize"
Elbetteki Nazım Üstadın ilk şiirleri hece vezniyle yazılmıştır ama bu bir gelişme ve şiiri yenidenleştirmenin önünü tıkamamaktır...
elbetteki Emek verilmiş her şey güzeldir, Tabiiki şiirlerde...
düşüncelerinizi paylaştığınızdan dolayı, binlerce teşekkür...
Bilgi dağarcığınızı umarım esirgemezsiniz paylaşmak isteyenlerden...
" İskorpit" Kırmızı ve dikenli bir balık, dikenlerinde ne tür madde var bilmiyorum ama müthiş can acıtan bir sızısı var, İlk batışda: vücudun bir bölümünü uyuşturabilse bile, sonraki batışlarda o sızıya alışkanlık kazandırıyor. kimi insanlarda bünyesine göre Hastahaneye kadar yolculuk da yaptırabiliyor...
Buna ister alaylılıktan: yani Deniz'le boğuşmaktan gelen bir deneyim diye düşünün: İskorpit Dikenindeki o madde her neyse, Vücutdaki bütün ağrılı bölümleri belli bir noktaya odaklayarak, battığı yerden sağaltıyor...
Dostlukla kalın...
Sayın İshak Reis, bu siteyi bulmama siz sebep oldunuz. İnternette iskorpit balığı ile ilgili bilgiler arıyordum, sizin "İskorpit Sızıları" isimli şiiriniz karşıma çıktı ve bu siteyi keşfettim. Teşekkürler. Ancak, Nazım'ın serbest vezinle ilgili eleştirisine katılamıyorum, Nazım'ı çok sevdiğim halde. Nazım'ın ilk dönem eserleri, hece vezni ile yazılmış, müthiş tat veren şiirlerdir. Daha sonra serbest vezini yeğlemiştir. Bu bir seçim meselesidir. Bence, her tür şiir güzeldir. Saygılarımla.
Makman tarafından 6/8/2007 12:45:55 PM zamanında düzenlenmiştir.
Makman tarafından 6/8/2007 12:49:52 PM zamanında düzenlenmiştir.
Makman tarafından 6/8/2007 12:51:34 PM zamanında düzenlenmiştir.
Noktlama işaretinden eser olmayan , ilginç ilginç işaretler ile okuyucusunun ilgisini çeken ve şiiri katleden şairlerimizi ( sözde ) nasıl yüceltiyorlar daha çözmüş değilim.
Sevgili dostum: Bu noktalama işareti sorununu; daha önce başka bir site de tartışmıştık...
"Şiirde noktalama işareti varmıdır yokmudur" diye...
Enver Gökçe/ Can yücel/ Nazım Hikmet şiirlerinin bir bölümünde de: noktalama işaretleri yoktur ve bu farklı bir akımdır...
Bilgilendirme açısından paylaşmak istedim, Sitenin yeni üyesi olduğumdan dolayı: "Statü'nün" ne olduğunu bilmediğimden tartışmaya katılmak istemiyorum. Ancak yanlış bilgilendirme gibi, aynı zamanda katı bir eleştiri olarak gördüğüm nokta da aydınlatmak istedim...
Artı bu şekilde kırıcı davranmak yerine, daha yapıcı bir tutum sergileyebilirsiniz...
dostluğunuz ve kaleminiz eksik kalmasın...
"Bence en müstebit şiir, Serbest vezin de yazılmış şiirdir"
( Nazım Hikmet Ran)
teşekkürler.ama herkes edebiyat mezunu değilki imla hataları tabiki olacak:)zaman içinde düzeltilirse hatalar ve de duygularını akıtmışsa şiire kendini insan buluyorsa dizelerde ne güzel yoksa şiir dostu olmak lazım..tebrik ederim sağduyunuz için kaleminiz daim olsun
ebrulii tarafından 6/7/2007 9:15:10 PM zamanında düzenlenmiştir.