- 1403 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
İnsani düşünce..
Günlerdir bu acı olayın nedeni araştırılıyor, yok töredir, yok terördür, yok devlettir, şu bu neyse ne de, kimsenin aklına insanlığın utanç tablosu demek gelmiyor bu sebebi ne olursa olsun vahşetin adına.
Sen veya ben değil, bu bölgesel bir sorun değil, bu dünyaya sahiplenme, Allah’ı unutmanın cinneti.
Elinde silah var diye öldürmeli mi ?
Sevdiğini almadı diye öldürmeli mi ?
Tarlayı vermedi diye öldürmeli mi ?
Ben senden daha fakirim diye, benim köyümün yolu yok senin var diye, onda bu var bende yok diye ÖLDÜRMELİ Mİ?
Binlerce Şehit verdi Analar, ben de seni öldürmeliyim demesi mi gerekli ?
Nereye varır insanın sonu böyle kin ve nefretle ?
Töre mi bu ?
Aşiret mi ?
Din mi ?
İnsanlık mı ?
Hiç birisi değil ..
Cahiliye devri..
Dünyaya tamah devri..
Allah’ı unutmanın cinneti..
Şeytanın zaferi !
Kan dökmek cahiliye töresinden gelir, cahiliye demek Allah’ı anlamamak demektir.
Allah’ı seven , O’nun için yaşar ve yaşatır..
Bırakın kan dökmeyi bir damla göz yaşına yüreği dağlanır.
İnsan yetiştirmek için Allah’ı sevmek, tanımak , anlamak gerekir.
Yıllardır anası ağlıyor insanlığın neden acaba ?
Kan dökenin , bozgunculuk yapanın İslamiyet’le ilgisi alakası olamaz. Böylesi vahşeti din ile bağdaştıranın da niyeti iyi olamaz..
Benim düşüncelerim böyle.
İNSAN olanlara düşen , hakkı ile görevlerini yapmak, töreyi bertaraf edip, insanca yaşamanın temel kurallarını anlatıp Allah’ı anlamalarını sağlamak, eğitmektir. Bu vahşet, bu cinnet toplumundur, İnsanlığındır.
İnsanı hayvandan ayıran özelliği, İNSANİ düşünebilen aklı ve vicdanıdır.
Tüm Annelerin Günü Kutlu olsun..
YORUMLAR
Maalesef uzucude olsa bu olaylari goruyoruz zaman zaman hayatimizada girdikleri oluyor bir sekilde dilerim bu aci tablolarin yasanmamasi Lakin insanlarda bu hirs bencillik egoistlik kiskanclik oldukca bunlar yasanacak :) korkarim
Ellerinize yureginize saglik cok hos bir paylasimdi saygilar
İnsanı hayvandan ayıran özelliği, İNSANİ düşünebilen aklı ve vicdanıdır.
Aslında dünya o kadar da büyük değil. Kendi (iç) dünyamızı ne kadar insani yaşarsak dış dünyamızda o kadar insani ve temiz olur. Örnek olmak, mesleki görevimizi hakkı ile ifa etmek, bananecilikten sakınmak, kısaca duyarlı olmak bir adımdır. Adımlar büyür dağlar aşılır , yeter ki isteyelim. Görebilelim ..Yapmak isteyelim.. Bir elin nesi var iki elin sesi var..
Sevgili Aynur teşekkür ederim...
Sevgimle daima..
Düşünceler bir çoğumuzun ortak düşüncesi.Ama uygulamada sıfırız malesef.
Çocuk babasıyla parka gitmek istemiş.Adamda gayri ihtiyari söz vermiş.gazete okumakla meşkulmüş o sıra.ne yapsam da çocuğu oyalayıp bu fikirden vaz geçirsem diye düşünmüş.önündeki gazetelerden birindeki kocaman dünya reminin çok sayıda parçaya bölmüş.çocuğu çağırıp bu dünya haritasını düzelt gidellim demiş.çocuk 5 dakika sonra elinde gazete gelmiş.düzelttim baba demiş.adam şaşmış.nasıl yaptın bu kadar kısa sürede diye sormuş.çocuk;çok basit babacığım haritanın arkasında bir insan resmi vardı,onu düzeltince dünya da düzelmiş oldu...
işte böyle önce insan düzelecek sonra dünya ama nasıl,onu bilemedim...
anlamlı yazını kutlarım.sevgiler
Sevgili Hüzünlüşarkım o kadar önemli ve o kadar güzel bir konuya değinmişsin ki o yüzden kutlarım. Evet cahiliye . Çok doğru. Sebebi ne olursa olsun bu tür olayların bir şekilde son bulması gerekiyor. Kimse kimsenin celladı olmamalı. Bir canın değeri bu kadar ucuz olmamalı. Yüreğine sağlık. Çok güzel bir yazıydı. Sevgi ve sygılarımla
Binlerce Şehit verdi Analar, ben de seni öldürmeliyim demesi mi gerekli ?
Nereye varır insanın sonu böyle kin ve nefretle ?
...........................................................................
.
İnsanı hayvandan ayıran özelliği, İNSANİ düşünebilen aklı ve vicdanıdır. ''
Akli selim olmak bu kadar güzel bir şey işte....Bu ülkenin kurtuluşu da işte böyle düşünebilen ve konuşabilen büyük yüreklerin çoğalmasıyla mümkün olabilir...Saygı ve takdir yazarımız ve onun gibi düşünebilenler içindir....
Katılım ve değerli görüşlerinizi paylaşım için teşekkür ederim Sn. Berkan.
İnsani yönümüz değişip gelişmedikçe hayvani dürtülerden kurtaramayız gençliğimizi..
Bir bedene bir virüs girer, zayıflatmaya başlar bağışıklık sistemini eğer tedbir almazsanız, yaraya çevirir tedbir almazsanız kangrene çevirir.Nihayetinde ya o yaranın olduğu bölgeyi temizler kurutursunuz , ya da bedeni kaybedersiniz.
Sorunları çözmek yerine bedenden olmayı göze almak intihar olmaz mı ?
AYDIN VAR MI ?
Aydınsız Türkiye Yarınsız Türkiye demek..
Aklı başında İnsan kaldı mı ondan da emin değilim, herkesin gayesi dünya..
Bizde İNSANIZ güya !
Başka bir yazıda bu konuya değinmek isterim İnşallah..
Tekrar teşekkürler ilginize..
Gözlemlerinize katılmamak mümkün değil. Konu ve hassasiyetiniz için de ayrıca teşekkür ederim
Bence en büyük sorun " SİLAH " ve silahın bu kadar ayak altında dolaşması, adeta yerlerde sürünmesi !
Bugün, birkaç yüz Tl'ye isteyen herkes resmi ya da gayri resmi silah sahibi olabiliyor !
Bildiğimiz kuru sıkı tabancalara namlu açtıranlarda var !
Maalesef eğitim düzeyi düşük bir ülkeyiz !
En büyük sorunlardan biri de bu...
Kulaktan dolma bilgi ya da görsel deneyimler yetiyor insanlara.
Araştırma yok, bilgilenme yok, öğrenme hevesi yok ve en kötüsü gençliğin kendini ilim, bilim ve birikimi ile öne çıkarma çabası yok
Bu durumu iyi sezen kan emiciler de; fırsattan istifade etmek için, imkânlarını sonuna kadar seferber edip yanlarına çekerek sömürüyorlar.
Kulaktan dolma bilginin kendine yettiğine inanan insan; hoca söylüyorsa ya da o yapıyorsa doğrudur deyip giriyor körü körüne bir tarikata...
Sonuç : GENÇLİK HEBA !
Görsel deneyime inanan genç seyrediyor birkaç mafya veya polisiye (adı altında çekilen) diziyi, gidip bir silah alıyor hemen mahalle ya da kahvehane arkadaşlarından kuruyor bir ekip... hee heyt... kim tutar sizi ?
En korkağına dahi cesaret geliyor...
Silahı beline koyan adamın yürüyüşü, tavırları, konuşması bir anda değişiyor... YİĞİT OLUYOR !
Sonuç : GENÇLİK HEBA !
İstediğiniz oyun sitesine girin internette, doğru söylediğimi anlayacaksınız.
Her oyun sitesinde oyunların % 90'ı silah, kılıç kavga !
Bunu sürekli oynayana genç adayı yavrularımız sizce, büyüyünce nasıl olur ?
Sonuç : GENÇ ADAYLARIMIZ HEBA !
Bugün karar verilsin ve Cumhuriyet Mitingi yapacağız densin; denilen gün ve saatte meydanda milyonca kişi bulursunuz...
Ya da Öğrencilerin örtünme meselesi için miting yapacağız densin; yine yüzbinleri toplamak mümkün
Peki... şimdiye kadar hiç aklı başında bir sivil toplum örgütünün, derneğin, vakfın, tarikatın ya da siyasi partinin SİLAHSIZLANMA İÇİN Miting yapmak istediğine şahit oldunuz mu ?
SİZCE "AYDINLARIMIZ" AYDIN MI ?
Saygımla
Ben Kerbela Kültürü demiştim ama,siz çemberi biraz daha genişletip,insanlık sorunu dediniz.Galiba haklısınız.Kan davası derler ya,ben de yıllar var düşünürüm,haklı bir şeyin davası olur,dava aslında bir kutsiyet içerir.Bunun kutsiyeti yok ki dava olsun.Katıldım ve yürekten kutladım.Selam,saygı...