- 1960 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
33 - BAŞARININ SIRRI
Onur BİLGE
Gölde heyecan verici manzaranın nihayetlenmesiyle birbirimizle ilgilenmeye başladık. Çayımız demlenedursun, oradan buradan konuşmaya başladık. Laf döndü dolaştı, sevgilisinin hasretiyle gözyaşı döken Akif’e geldi. Babasının hali vakti yerindeydi. Bol para geliyordu. Sevgiliyle de yerdi, içerdi de... İstediği gibi har vurup harman savurabilirdi. Virane’ye dönünce bu konuyu dile getirmeye karar verdik. Yanımızda, onun aksine, örnek bir arkadaşımız vardı. Çok ağır uslu, aklı başında biriydi.
“Aramızda medar-ı iftiharımız var, dede. Hemen hemen her dersten tam not alan... Şurada hiçbir şey yapmıyormuş gibi duran var ya, işte o!” diye tam karşıma düşen arkadaşımızı gösterdim.
1001 GECE ÖYKÜLERİ - 2
DEFİNE - LİMAN YAYINLARI
KİTAP TEMİN ADRESİ: M. Şerikan KARA : 0 536 275 90 15
YORUMLAR
Alaaddin Kara adında bir madenci türkiyeyi sallayan 1991 yılında ki büyük madenci yürüyüşünün günlüğünü yazmış. tarihte benzeri olay çok azdır. binlerce işçi zonguldaktan madenlerden çıkıp ankaraya yürüyüşe geçmişti. çocuktuk herhalde devrim oluyor halkın ayağa kalkışı diye konuşuluyordu. ne yıl dönümü nede gelecek kuşaklara aktarılan bir bilgi olarak kalmadı sildiler tarihten bu büyük olayı.
şimdi hatırlatmanın tam sırası şu linkten bir fotoğrafını görebilirsiniz.
http://zonguldakbilgi.com/html/kara_gunluk/fotograflar/gunluk_SAPCA.JPG
birde bunu kesinlikle tarihe kazıyan grup yorumun madenci şarkısının sözlerini buraya ekliyorum..
şarkıyı dünlemek için şu adrese tıklayın lütfen
http://www.plak1.com/muzik/3j0Lb14O5U4/Grup%20Yorum-Madenciden%28g%C3%BCne%C5%9Fi%20%C3%9FekLerken%29.html
şarkı grup yorumun şarkı sözleri ve finalinde kemal özer in müthiş şiiri ile bitiyor.. grup yoruma tüm yürüyenlere ithafen saygı sevgi ve selamlar gönderiyorum..
İndim maden ocağına kara elmas diyarına
Yeryüzü sıcak olsun diye dost
Yıllar boyu kazma salladım buskunca bu zindanda
Çocuklarım gülsün diye dost
Oysa bizim evde gülen yok
Yürü derler yürü derler açlığa yürü derler
Kara elmas tabut olmuş gerekirse ölün derler
Günü gelir utanmadan ağlaşana gülün derler
Yalanlara artık sabrım yok
Bugün maden ocağına kara elmas diyarına
İnmedik selam olsun sana dost
Ölesiye ışık hasretiyle solmuş bu yüzlere
Grev grev güneş doğmuş dost
Artık kaybedecek birşey yok
Yeraltında ezilenler yeryüzüne seslenirler
Madenler bizim derler gerekirse ölüm derler
Günü geldi grev derler dost
Artık kaybedecek birşey yok
Zonguldak
Yerin derinliklerinden geldiler
Ellerinde susmak bilmeyen bir yeraltı güneşiyle
Ne kadar diplere bastırılsa
O kadar boğulmak bilmez yankısıyla yüreklerinin
Ağır ağır geldiler
Sonra hergün geldiler artarak geldiler
Kadınları çocukları ve alkışlarıyla
Yoğurt mayalar gibi geldiler
Pişkin ekmekleri bölüp de paylaşır gibi
Su gibi ateş gibi
Her gün yeni ağızlar eklendi ağızlarına
Yeni yollarla tanıştı ayakları
Her gün yeni kabuklar çatladı
Yeni kulaklar işitmeye başladı söylediklerini
Bir kent oldular sonunda
Ve adını değiştirdiler ülkenin
Şiir: kemal özer
Söz-müzik: grup yorum
bana bu büyük olayı ve madencileri hatırlatan güzel yazı için arkadaşıma çok teşekkür ederim..
onlyyou tarafından 9/23/2009 12:41:12 PM zamanında düzenlenmiştir.
onlyyou tarafından 9/23/2009 12:42:19 PM zamanında düzenlenmiştir.
EN AZ ŞİİRLERİNİZDEKİ KADAR BAŞARILISINIZ...
İŞTE SANATÇI RUHU BUNA DERLER..GÖRMESE DE ,YAŞAMASA DA HİSSEDER...ADETA YAŞANMIŞ BU HİKAYE..YOK YOK MUTLAKA YAŞANMIŞTIR..YAŞANMASAYDI BÖYLE GERÇEK ANLATIM OLURMUYDU?
SİZİ YÜREKTEN KUTLUYORUM...KÖRLEŞMİŞ, PÖRSÜMÜŞ, DUYARSIZ KALPLERİN CANLANACAĞINI ÜMİT EDİYOR SAYGILAR SUNUYORUM...SAĞ OLUNUZ..
on verdim galerileri gördünüz mü bilmem ama ben gördüm daha derine inemedim. Ki benim turistik gezi gibi birşeydi. gerçek işçiler bunlar toprak üstünde çalışıp aynı yerde galeride çalışıyormuş gibi ücret alanlarda var ..
görmeden tanıtmak diye buna derler kesinlikle siz buraları görmüş olmalısınız yoksa bu kadar teferruatla anlatamazsınız..." Harika bir yazıydı, evlat! Yazmaya devam et! Olur da birileri duymak ister de duyar"
_ “Babanızın ekmeği yenmez.” der. “Çünkü o, akşama kadar kazma kürek çalışıyor. İnsan kılığından çıktı. Genç yaşta çöktü.
Çok yralayıcı bir cümle bu,çok yürek acıtıcı...Yerin 400,500 metre
altında çoluk çocuklarının rızkı için hayatlarını ortaya koyuyorlar,
gözlerini hiç kıpmadan.Dünyanın en zor,en tehlikeli mesleklerinin en başında gelir madencilik.Evet ben de katılıyorum.Ekmekleri yenmez bu maden işçilerinin,adamın boğazına dizilir, yutamaz.Selâm olsun bu yiğit işçilere.Selâm olsun!
eskitufek57 tarafından 5/9/2009 11:45:50 AM zamanında düzenlenmiştir.
Her ne kadar uykumu kaçırıp,işim gereği '' yirmi beş yıldır beyaz giymekten bıktım ,birazda siyah giymek istiyorum'' dediğime pişman olarak ,üzerime çöken hüznün ağırlığını da yanıma alarak,sabahın ilk ışıklarıyla birlikde hayalimde canlandırdığım maden ocaklarında gezintiye çıkmama sebep olan Yüreğinize gani gani sağlıkve güzellikler dileyerek bu güzel paylaşımınızı tam puanımla destekliyor ve sayfanıza ,hiç kara bulaşmamış bir demet kırçiçeği bırakıyorum. Bence çok yakışdı.
Saygılar ve sevgilerimle kalın