Çığlıklarla Boğulmuş Deniz
Çığlıklarla Boğulmuş
Deniz
04.06.2007 Pazartesi
Acaba sokağa yansıyan tepki gerçekten de bizim duyarlılığımızdan mı kaynaklanıyor?Ya da birilerinin bunlarda parmaklarımı var?Bu gerçekten duyarlılık mıdır? Bir başka deyişle daha dün (1970-1980) bize demokrasiyi kullandırmayanlar,düşünce özgürlüğünü kullandırmayanlar bu gün neden demokrasiden ve düşünce özgürlüğünden bahsediyorlar?Yoksa onların yarattığı canavar tehlikeli boyutlara mı ulaştı?Hani bu canavarı sırf bir takım siyasi ideolojileri(onlara göre yıkıcı) bastırmak için yaratmışlardı.Ne oldu? Yarattıkları bu canavarın tehlikesinden şimdilerde etekleri tutuşuyor.
Bu canavarı o zamanlarda yaratanlar bu gün bir takım önderlik yaptıkları mitinglerde tam bağımsızlık,laiklik sloganları atıyorlar.Evet bu ülke tam bağımsız ve de Laik olmalıdır .Ama bundan tam 35 yıl önce Deniz’lerin söyledikleri bu tam bağımsızlık sözü yüzünden,emperyalizm düşmanlığı yüzünden asıldığını unutmayalım.Çünkü o günlerde emperyalizm tehlikesinden çok,Denizlerin çığlıkları rahatsız ediyordu o canavarı yaratan insanları.
Olayların bir de bu yönden bakılmasında fayda olduğuna inanıyorum.Kaldı ki bu yönden bakan yazarların azlığı da bellidir.Yazanlar ise çoktan güvercinlerle uğurlanmıştır.
Size bir kez daha sesleniyorum ey insanları kullanmayı seven maşa sahipleri bunu farkında olanlar oldukça ben bu yazılarımı yazacağım.