- 539 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
VÜCUT EĞİTİMİ
DURUŞ;
1- Ayakların üzerinde dururken, vücudun merkez çizgisi (beyin ve belkemiğinden geçtiği farz edilen doğrusal çizgi) ayaklardan başlayarak beynimize kadar uyarıldığını belirtelim.
2- Bacaklarınızı sanki ata biniyormuş gibi ayrık tutun ve vücudunuzun simet-rik yapısını inceleyiniz.
UYGULAMA 1
Hasta birini oynayın/ Doğumda sıra bekleyen birini/ İdama giden birini/ Günlerdir aç dolaşan birini//Doğaçlama arasındaki duruş farklarına dikkat edin.
AĞIRLIĞIN VEYA ADIMLARIN TRANSFERİ
Yürürken veya adım atarken tüm vücut ağırlığının adım attığımız ayak üzeri-ne yüklendiğini kendinizde deneyerek fark etmeye çalışınız. Her adımda vücut ağırlığı adım attığımız ayağa transfer olur, fakat biz bunu fark edemeyiz.
ADIMLARIN İSTİKAMETİ VE YÜZEYİ
Bir adımın uzaysal istikameti yukarıda anlatılan duruşlar ile ilgilidir.
UYGULAMA 2
1- Bir çanta taşıyan
2- Bir paket
3- Bavul
4- Ağır bir çuval taşıyın. // adımlar arasındaki farkı görün.
MÜTEAKİP ÇALIŞMALARLA HAREKET
Bu hareketler, ağırlığın transferi veya desteğini içine almayan, el ve ayakların faaliyetleridir.
UYGULAMA 3
Sağ kolunu vücudundan uzağa doğru ger. Sonra sağ göğsüne doğru sar.
Bu hareketleri yaparken kolunun değişikliklerini, faaliyetlerini takip et.
Kolunu uzattığında ve gerdiğinde elinin ve tüm parmaklarının da gerildiğini hisset. Kolumuzu uzatıp gerdiğimizde, elimiz parmaklarımızda gerilecektir.
UYGULAMA 4
Şimdi sadece elini vücuduna doğru uzat, sonra bileğini, sonra da dirseğini ve en sonunda omuzunu vücuduna doğru uzat.
Bu yolla müteakip birbirini izleyen bir hareket gerçekleştirmiş oluyoruz ki, bu kademeli olarak el parmakları, el bilek, dirsek, sonra da omuzunu gererek gerçekleşir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.