- 688 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
DİYAFRAM VE SOLUNUM ÇALIŞMASI
DİYAFRAM – SOLUNUM
Soluk Alma
Soluk alarak dışta bulunan hava akciğerlere çekilir. Besinlerin yanmasını sağlayan oksijenin kanla değişmesi elde edilir. Soluk alma sırasında hava, burun boşluğundan geçip gırtlak, soluk borusu ve iki kalın bronş aracılığıyla akciğere gider. Nefesinizi iki saniyede aldıysanız, sekiz saniye içerde tutacak ve dört saniye içinde vermelisiniz.
Soluk verme
Yanmada ortaya çıkan karbondioksitin dışarı atılmasıdır. Soluk verme sırasında alınan hava aynı yolu izleyerek dışarı çıkar. Solunum için yapılan alıştırmalar, düzenli bir solunum yapmamıza, göğsün ve diyaframın kuvvetlenmesine yardım eder. Ayrıca vücudun gelişmesine de yardımcı olur. En basit solunum alıştırması koşmak ve merdiven çıkmaktır. Diyafram nefesinizi iyi anlayabilmek için düz bir yere sırtüstü uzanın, hızlı ve kısa aralık-larla sadece ağızdan solumaya başlayın. Burada dikkat etmeniz gereken, göğüs kafesinin bittiği yerden, karından gözlemlenen bir hareket söz konusu mu? Bunu anlamak için iki elinizle göğüs kafesinin üzerine hafifçe bastırın. Diğer bir yöntem ise; aynı konumdayken, nefesinizi tutun, bu halde karnınızı içeri çekin ve dışarı itin. Nefes almadan bunu gerçek-leştirebiliyorsan, nefes alırken karnınızı içeri çekin. Bu yolla diyaframdan solumayı öğre-nebilirsiniz.
Soluk alırken dikkat edilmesi... (önemli)
1- diyaframdan
2- derin
3- sık
4- çabuk
5- düzenli
6- sinirsiz
7- gürültüsüz olmasına dikkat etmeliyiz
Diyafram solunumunda ağız kapalı tutulur. Burundan soluk alınır. Burundan soluk alınır. Burundan alınan solukta alınan hava ısınır ve temizlenir
YORUMLAR
paylaşım için teşekkürler
yalnız bir şey demeden duramıyacağım
akcier hastasıyım ve doktorların bana öğrettiği solunum egzersizi biraz farklı
burundan alınan hava göğüs kafesi ve karın şişirilerek birkaç saniye içerde tutuluyor sonra ağızdan veriliyor ve verilirken göğüs ve karın daki hava boşaltılıyor.sizin anlattığınız biraz farklı
siz nefes alırken karnı içeri çekin diyorsunuz
böyle bir paylaşımda bulunduğunuza göre bu işi biliyorsunuz acaba ben mi yalnış öğrendim
teşekkürler