- 2316 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
2009 SBS de tercihte bulunacaklara Tokat Bilim Dersanesi Rehber Öğretmeni Sedat deilioğlu tavsiyesi
TOKAT BİLİM DERSHANESİ REHBER ÖĞRETMENİ SEDAT DELİOĞLU : “ BU YIL MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI SBS PUAN SIRALAMASI VE YÜZDELİK DİLİMLERİ AÇIKLAMAYACAK. VELİLER ONA GÖRE DAVRANSIN” DEDİ.
SORU- SBS sınavlarının yaklaştığı şu günlerde sizi rahatsız ettik.Hocam bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okulları tamamladınız ve nerelerde çalıştınız?
SEDAT DELİOĞLU- 1979 Tokat doğumluyum. İlk ve ortaöğrenimimi Tokat’ta yaptım. 1996 yılında İnönü Üniversitesi Sosyoloji bölümüne girdim. 2002 yılından beri çeşitli dershanelerde rehberlik ve felsefe grubu öğretmeni olarak görev aldım. Halen Bilim& Pianalitik Dershanesinde rehber öğretmen olarak çalışmaktayım.
SORU- 2009 SBS sınav ve tercih takvimi hakkında bilgi verir misiniz?
SEDAT DELİOĞLU- Elbette 8. sınıflar , 6 Haziran 2009, 7. sınıflar , 7 Haziran 2009 6. sınıflar, 13 Haziran 2009 tarihinde sınava girecekler. Sınav sonuçları 8. sınıflar için 13 Temmuz 2009 da açıklanacak 6. ve 7 sınıfların ise 31 temmuz 2009 da açıklanacak. 6 ve 7. sınıflar için tercih olmadığı için 8. sınıfların tercih süreci de 13 Temmuz ’dan itibaren başlamış olacak.
SORU- Tercihlerde nelere dikkat edilmeli en çok yapılan tercih hataları nelerdir?
SEDAT DELİOĞLU-Tercihlerde dikkat edilmesini istediğim en önemli konu 2010 yılında yapılacak ÖSS sistem değişikliğidir. Bu sistemle birlikte katsayı uygulamasının devam edip etmeyeceğine sayın velilerimizin ve tercih danışmanı öğretmenlerin dikkat etmesidir. Tercih danışmanı tabirini bilerek seçtim. Çünkü rehber öğretmen olmadığı halde tercihlerde öğrencilere yardım eden kişiler de var. Öğrencilerin geleceği ile ilgili bu önemli konuda işin uzmanı olmayanların hassas davranmalarını rica ederim.
SORU- SBS ‘de puanlama yerleşme 2009 da değişti bu yıl ki puan ve yerleşme sisteminin geçen yılki OKS den farkı nedir?
SEDAT DELİOĞLU- Öğrenciler önceki yıllarda tek sınavdan sorumluyken bu yıl 7. ve 8. sınıf SBS den yani iki sınavdan sorumlu tutuluyor.
Bu sene ilk defa bir puan türü ile karşılaşacağız OYP öğrenciler tercihlerini bu puana göre yapacak.
Önceden Fen liseleri ve sağlık meslek liseleri MF puan türüne göre diğer okullar da TM puan türüne göre öğrenci almaktayken bu sene tek bir puan türüne göre bütün okullar alım yapacak.
Puanların hesaplanışında testlerin kapsamlarında sınavın sürece yayılmasında büyük farklılıklar varken okullara yerleştirme mantığında hiçbir farklılık yok. İster OKS ister SBS ister ÖSS ister DGS hangi sınav olursa olsun merkezi sınavların yerleştirme mantığı aynıdır.
Kontenjan kaç kişi 50 orayı tercihlerinde gösteren en yüksek puanlı 50 kişi alınır. Geri kalanlar ikinci tercihlerine bakılır. Tabiî ki bu mantıkta bir değişme yoktur olamaz. İktisattaki arz-talep meselesi.
Sevgili Umutcan Umut , tercihlerde bu yüzden sıralama çok önemlidir. Yani ezbere tercih yapmak istemeyen bilinçli danışmanlar sıralamaya dikkat ederek tercih yaparlar.
Geçtiğimiz yıl SBS açıklandığında puanlarla birlikte sıralama ve/veya yüzdelik dilimlere yer verilmemişti. Geçen yıl bu puanlara göre tercih yapılmadığı için sıralamaların verilmemesi normal karşılanabilirdi. Ancak bu sene SBS sonucuna göre OYP hesaplanacak. Ve bu puan tercihlerde kullanılacak. Dolayısı ile sıralamaların veya yüzdelik dilimlerin verilmesi tercihler açısından çok önemli olmaktadır.
Bu konu ile ilgili MEB bilgi edinmeye gönderdiğim mailin cevabı geldi bu cevabı sizlerle paylaşmak isterim.
“Kurum Adı : T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Başvuru No : 432974
Cevap Metni : İnternet sitesinde bulunan gereksiz bilgilerin kaldırılması için öneriniz ilgili birime bildirildi, SBS puanları sıralama ve yüzdelik dilimler açıklanmayacaktır.”
Öğrencilerin başarılarının karşılaştırılması onların bir sıralamaya sokulması kişilik gelişimlerini olumsuz etkileyebileceği dikkate alındığında sıralamaların verilmemesini anlayışla karşılayabiliriz.
Ancak tercih hatalarının yapılmaması için de sıralamaların verilmesine ihtiyaç duyulmaktadır.
Bu durumda bir orta yol olarak öğrencilerin sınav sonuçlarına yansıtılmadan ayrı bir istatistiki veri olarak OYP puanlarının yığınsal dağılımının verilmesi son derece önemli bulunmaktadır.
SORU- Başka ne anlatacaksınız?
SEDAT DELİOĞLU - Sevgili Umutcan Umut gazetenizde daha önce “Tokat SBS de Türkiye ortalamasının altında başarı gösterdi.” haberini yapmıştık. İl ortalamaları ve Türkiye ortalamalarının karşılaştırılması sonucu elde ettiğim verileri sizlerle paylaşmıştım. Umarım bu sene bu durumu tersine çevirebiliriz.
Sevgili öğrenciler sınava az bir süre kaldı. Bu süre geriye işletilemeyecek bir süredir. Her dakikasını etkili ve verimli geçirmenizi umut ediyorum.
Tercih sürecinde tercih kılavuzu yayınlandıktan sonra daha ayrıntılı bir röportaj yapmak dileğimi sunuyor, çalışmalarınızın ve başarılarınızın devamını diliyorum.
Teşekkür ederim Sedat bey .
TURAN YALÇIN-TOKAT
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.