- 727 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
HAYATIMDAN KARELER 18
Annem son anlarını yaşıyordu artık..Günden güne zayıflıyordu…Hamit yine takside çalışmaya devam ediyordu..Yaz günü o kadar sıcaktı ki..Sabah erkenden uyanmıştım..
Hemen annemin yanına gittim..Her gece annemi bekler sabah uyurdum birazcık..O gün uyanışıma annem bile şaşırmıştı…
-‘’hayırlı sabahlar güzel anam’’dedim..
-‘’benim melek kızım erken mi uyanmış’’dedi..
-‘’evet uyandım sıcaktan mıdır nedir uykum kaçtı anne ‘’dedim..
Hemen çayı koydum..Annemi de kucakladım oturttum masaya..Hamit işe geç kalacağım diye ayak üstü bir şeyler atıştırdı..Onu kapıdan uğurladım..Çocuklar uyandıkça geldiler masaya ..Hep beraber kahvaltı ettik..Bulaşıkları topladım..Annemi temizledim ve yatağına yatırdım..O sırada ev telefonu çaldı..Kader açtı telefonu…hemen bağırdı anne diye..koştum hemen..
-‘’ne oldu kızım’’dedim..
-‘’dedemi hastaneye kaldırmışlar’’dedi..Ağlıyordu..çok severdi dedesini..Hemen annemin yanına gittim..anneme
-‘’babamı hastaneye kaldırmışlar gitmem lazım seninle Gülizar ilgilenir akşama gelirim’’dedim.Hiç bir şey söylemeden yüzüme baktı..Aslında çok şey söyledi ben anladım onu..Hemen giyindim..Yola çıktım..Hamit çalıştığı için gelemezdi..Doğru hastaneye gittim..Tetkikler yapılmış sonuçları bekleniyordu..Babamın başı sürekli dönüyormuş..Dili peltekleşmiş..Konuştuğu arada da olsa anlaşılmıyordu..Akşama kadar hastanede uğraştık..
Sonuç, tümör var dediler..Babamı aldım Bodruma getirdim..Özel hastaneye götürdüm..
İnceledikten sonra İzmir de piramit hastanesi var oraya götürün başka tetkikler yaptıralım dedi..Babamla benim eve geldik..Babam annemin yan odada olduğunu biliyordu ama annem babamın geldiğinden haberi yoktu..Hemen annemin yanına gittim..Güzel temizledim..Halini hatırını sordum…Annem,babama kızsa bile onu sordu..
-‘’Nesi varmış’’dedi
-‘’Yok bir şeyi..her zamanki gibi anacığım ‘’dedim..
-‘’daha dur beni çektirdiklerini bile ödemedi’’dedi..
Babam da istemeden yan odadan duydu tabi ki..İçinden ne geçirdi bilemem ama hiç konuşmadı..Yemekleri hazırladım hem annem, hem babam ile birebir ilgilendim..
Ertesi sabah erkenden kalkıp İzmir in yolunu tuttuk..Bulduk hastaneyi..Hemen aldılar içeri..Sonuçları bekledik..Beyindeki kılcal damarlardan biri kanamış ve kurumuş..Başka bir şey yok dediler..Eğer kanarsa problem olur ama kanamaz ise bir şey olmaz dediler..Korkulacak bir şey yok diye döndük köye..Babamı bıraktım köye Bodruma döndüm…Annem gün boyu beni göremediği için merak etmiş..Çocuklarda söylememişler..Hemen önce annem ile ilgilendim..
Güzel temizledim ve karnını doyurdum..Serdar köye gitti dedesinin yanına..Hamit takside iki gün çalışıyor bir gün dinleniyordu..Bodrum da yaşıyorduk ama denize bile gidemiyorduk..O gün Hamit kızları aldı kara incir diye bir yer var oraya denize gittiler..Ben de anneme baktığım için gitmedim…Hamitler denizdeyken serdar köyden babasını aramış..Hamit özel eşyalarını otel sahibine teslim etmiş..Otel sahibi telefona cevap vermiş..Otel sahibi
-’’Babanlar burada denizdeler şuan’’deyince Serdar ben yokken denize gittiler diye çok kızmış..Köyden kısa zamanda döndü..Babası işten yorgun argın gelmiş koltukta uzanıyordu..Babasına
-‘’ beni kara incire denize götüreceksin’’dedi..Hamit de yorgun olduğu için oralı olmadı..
Serdar söylendikçe Hamit öfkeleniyordu ben anlayabiliyordum..Serdara
-‘’artık sus oğlum’’dedim..Serdar
-‘’Kızlarını götürdü beni niye götürmüyor babam’’dedi..Hamit e
-‘’hadi Bitez sahiline bırak kendisi dursun deniz de’’ dedim..Serdar
-‘’yok ben kara incire gideceğim ‘’diye tutturdu..Oturduğumuz yer uzak…Aramızda 25 km var..Babası yalnız bırakmak istemiyor..Çocuk söylendikçe Hamit e
-‘’Hadi şu çocuğu götür sahilde uyursun’’dedim..Hiç konuşmadan yatıyordu..
-‘’sen şımartıyorsun bunu’’diye yattığı yerden bir fırladı..Kapının yanında plastik sandalye vardı..Bende sandım ki Serdar ı vuracak hemen fırladım yerimden..Ana yüreğim işte..Sandalyeyi vurduğu gibi yere yığıldım..Kaç defa vurdu,sandalye kaç parçaya bölündü hiç bilmiyorum..Çocuklar araya girelim dedikçe itiyordu onları..Nasıl bağırdım bilmiyorum..Komşularda anamı öldü sanmışlar…Beni vurduktan sonra arabanın anahtarını aldı ve gitti..Kapıya gelen komşulara kader:
-‘’annem mermerin üstünde kaydı ve düştü’’deyip geri döndürüyordu..
Çok canım yanıyordu..Çocuklarım kolumdan tutup kaldırmaya çalışıyordu..Zorla koltuğa uzandım…Akşama kadar yattım..Anacığım çığlıklarımı duydukça
-‘’niye bağırıyor kızım annen..ne oldu benim meleğime’’diyordu..
Akşam sakinleşince gittim yanına..Annem
-‘’yine dövdü demi seni’’dedi..
Sustum..çok konuşasım vardı aslında..Ama annemi üzmemek için sustum..O ise beni anlayabiliyordu…Annem
-‘’hadi çocukları al köydeki evimize gidelim,benim ekmeğimin kırığı sana yeter’’dedi..
Sağlam olsaydı elbette yeterdi anamın ekmeği ama ya bu halinde ..Ama hala güvence veriyordu adı sıra bana..Ne yapabilirdim üç çocukla,yatalak anneyle..Nasıl bakardım anama..Hele köy yerinde..Çocuklar nasıl okuyacaktı..Kim çalışacaktı..Sadece çalışan Hamit ti..Güzel para kazanıyordu taksicilikten..İhtiyacımız vardı bir baş’a..İçimden konuşmaya başladım..Allah’ım ıslah etsin diye..
Bir gün pişman olursun inşallah yüzüme bakamazsın utancından dedim kendi kendime..
Ailesi ne hale getirmişti..Sevgi görmemiş kaba kuvvetle her şeyi çözeceğini sanıyordu..
Ne konuşsam ne yapsam kabahatti..Yanlış düşünceli insanı yola getirmek kolay değildi..
Korkmadan savaşmam gerektiğini biliyordum.El yarası geçiyordu ne de olsa..
İlk defa değildi dayak yemem..Şamar oğlanına dönmüştüm artık ..Dayan dedim kendi kendime DAYANNNN..Dua ettim Allah’ıma ..Çocuklarımın geleceği ve anamın durumu için yine taş bastım bağrıma…
YORUMLAR
..Şamar oğlanına dönmüştüm artık ..Dayan dedim kendi kendime DAYANNNN..Dua ettim Allah’ıma ..Çocuklarımın geleceği ve anamın durumu için yine taş bastım bağrıma…
Okudum yine etkilendim.Tam bu bölümde işler iyiye gidecek
sanıyordum.Yanılmışım.Ne yapalım be dost,bu senin kaderinmiş." Fakirin yüzü nerede güldü ki"
Paylaşımından dolayı tşk.ederiz.İnşallah bundan sonraki
bölümler iyi olur da "kader" arkadaş biraz mutlu olur diye
bekliyorum...
selamlar...