- 1557 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
Her İNSAN Bir HIZIR ( A.S ) olabilir..
Hz. İbrahim (A.S)’ dan sonra yaşamış bir peygamber veya velidir. Zülkarneyn ( a.s) in teyzesinin oğludur ve ordusunun kumandanlığını yapmıştır. Musa ( A.S ) ’ la karşılaşıp yolculuk yaptıkları Kur’an-ı Kerim’ de ( Kehf: 60- 82 ) anlatılmaktadır. Halen hayattadır.Allah’ın izniyle darda kalmışların yardımına koşar..
Bir ağacın altına dilek yazılıp bırakmak, ateş üzerinden atlamak, piknik havasında bir gün kutlamak, Hıdırellezi gerçek manasından uzaklaştıran tutum ve davranış biçimir.
Hıdırellez, yokluk içinde yaşayanlara, darda kalan muhtaçlara, kimsesizlere el uzatmak, bir ihtiyacını karşılamak, hiç ummadığı anda bir düşküne yardım etmenin, adeta her bir insanın Hızır Aleyhiselam gibi olmasının anlamını pekiştiren bir gün olarak hatırlanıp yaşatılmalı.
Her şey Allah’ın rızası için yapılmalı. ’’ İyilikte yarışın, kötülükten sakının’’ dediği halde hala kötülükte ısrar edenlere Allah Hidayet etsin diye duada bulunmak, bir Hızır Aleyhisselam örneğidir.
Türk toplumuna dahil olup, iç içe yaşayan kavimler , toplumlar, azınlıklar, çoğunluklar varlığı hiç şüphesiz göz ardı edilmez. Ama burada önemli olan, ’’kimlik değil , kulluk olmalı ’’. ’’Allah Bir, Peygamber Hak’’ diyerek İslamiyet’i kabul eden bir insan , Allah’ın emirlerine, Peygamber sünnetine ve Allah’ın kitabı Kur’an-ı Kerim’e tabi olmayı ’’ Elhamdülillah Müslüman’ım’’ diyerek başta kabul etmiştir. O halde kabul ettiği din ve kurallarını öğrenmeli, araştırmalı okumalı , hayatına uygulamalı.
Kulaktan bilgilenme yerine,benim dinim ne diyor diyerek dinin kitabını okumayı öğrenmeli.Günümüzde artık her tür teknoloji var evlerimizde. Kurumlara yüklenmek bizleri kurtarmaz eğrilerimizden. İnsanın, insanlık mertebesine ulaşması Allah’a ve emirlerine riayet ederek gelişir.İnsanın varlığı yücedir. Daha da yücelir. Doğruyu bilerek yaşamak her insanın hakkıdır ve hakkımızı kullanmalıyız.
Hıdırellez bir kutlama değil, insanlık adına yardımlaşmaktır. Evinde fazla bulunan yiyecek, giyecek yakacak her ne varsa, olmayanla paylaşmanın günüdür. Ateşten atlayarak, piknikte oynayarak,dilek ağaçlarına çul çaput bağlayarak batıl inanç olmaktan kurtaralım böylesi Hızır günlerimizi.
İnsanlık adına kaybettiklerimizi bilinçli olarak geri kazandırabiliriz.
Her insan bir Hızır olmalı.
Yetişen …Bir el olmalıyız…
Sevgi ve selamlarımla..
YORUMLAR
Yazınıza tüm kalbimle katılıyorum.
Dini inanç davranışlarımızı asla yozlaştırmamalıyız.Yozlaşmasına asla müsaade etmemeliyiz.
Hızır aleyhisselam bir Rasuldür.
Hızır İlyas buluşması Kuran da anlatılır.
O ayetlerin esas manasını düşünmek fark etmek bize farzdır.
Hızır aleyhisselam ın yoksulların gemisini delmesi, bebeği-çocuğu öldürmesi,duvarı düzeltmesi ne demektir, manası nedir ?
İki denizin birleşmesi,ölü balığın canlanması ne demektir ?
ÖLDÜR ÖKÜZÜNÜ CANLANSIN BALIĞIN adlı makalemde bazı işaetler var okuyanlara.