- 1958 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
TURANA DOĞRU
NARINDAYIM ŞU MEŞHUR TANRI DAĞLARININ DOĞAL KALESİ KONUMUNDAKİ ŞEHİRDEYİM.
MÜBAREK RAMAZAN AYINI İDRAK EDİYORUZ.AMASYA YI GÖRENLER GÖZÜNÜN ÖNÜNDE CANLANDIRSIN BİR,HAH İŞTE TIPKI AMASYA....
AMASYANIN ORTASINDA YEŞİLIRMAK,NARININ ORTASINDA SIRIDERYA.
AMASYANIN UZAYIP GİDEN VADİDEKİ KONUMU NARINDA AYNISI.
AMASYANIN KRAL MEZARI OLAN KAYALARI,NARININDA AYNI KAYALARI FAKAT KRAL MEZARI EKSİK.SÖZÜN KISASI HER HALİYLE SANIRSINIZ AMSYADASINIZ.
EĞER TÜRKİYEDEKİ ŞEHİRLERDEN BİRİYLE KARDEŞ ŞEHİR İLAN ETSENİZ TEK ŞEHİR AMASYA DERİM.BURADAN AMASYA VALİMİZ, HEMŞEHRİM SAYIN CELALETTİN LEKESİZ BEYE BİR ÇAĞRIDA BULUNUYORUM.AMASYAYA DÜNYADA EN LAYIK OLAN KARDEŞ ŞEHİR NARIN DİYORUM.
BİRDE ARAŞTIRIP EDİNDİĞİM BAZI BİLGİLERE GÖRE,TÜRK MİLLETİNE GÖNDERİLEN ON PEYGAMBERDEN BİRİSİNİN ADININ DA NARIN OLDUĞUNU ÖĞRENMİŞ BULUNUYORUM.BİR AKŞAM DUNGAN BİR MÜSLÜMANIN EVİNE İFTARA GİTMİŞTİK.DUNGAN(ANASI ÇİNLİ BABASI ARAP OLADUĞU SÖYLENEN MÜSLÜMAN TOPLULUK)GENELLİKLE ÇİNE SINIR OLAN MEMLEKETLERDE YAŞIYORLAR.ZANNIMCA DUNGAN,KIRGIZ TÜRKÇESİNDE DÖNGÖN DİYE TABİR EDİLEN TÜRKİYE TÜRKÇESİYLE(DÖNEN) ANLAMINA GELEN KELİMENİN KARŞILIĞIDIR.MESELA UYGUR KELİMESİDE ÖYLE.TARİHTE İLK YERLEŞİK HAYATA GEÇEN
TÜRK URUĞU(KABİLE)UYGURLARDIR.UYGUR SÖZÜNE GENE KIRGIZ TÜRKÇESİYLE BAKACAK OLURSAK ÜY(EV) KUR DA TÜRKİYE TÜRKÇESİNDEKİ AYNI MANAYA GELEN KURMAK SÖZÜNDEN EMİR.
ÜYKUR,EV KURAN MANASINA GELMEKTEDİR.BU SEBEPLE BU TÜRK BOYUNA ÜYKUR DENİLMEKTE İKEN DAHA SONRA YUMŞATILIP UYGUR HALİNİ ALMIŞIR.UYGARLIK SÖZÜNÜN TEMELİDE BU OLSA GEREK.TABİKİ BU BENİM YORUMUM BUNU TARİHÇİLER, ARAŞTIRMACILAR DAHA İYİ BİLİRLER.
CEMAATA TÜRKÇE VAAZU NASİHATTE BULUNDUM.TÜRKİYEDE OKUMUŞ İLAHİYAT MEZUNU ELİZAR KARDEŞİM TERCÜMANLIK YAPIP KIRGIZCAYA ÇEVİRDİ. DAHA SONRA İMAMIN TEKLİFİ ÜZERİNE TERAVİH NAMAZINI KILDIRDIM.DIŞARI ÇIKTIĞIMDA ELİZAR GİTMİŞTİ.VAKİT GECE, YENİ GİTMİŞİM KİMSEYİ TANIMIYORUM.SOKAK LAMBALARI YANMIYOR.SADECE TİCARİ TAKSİLER ÇALIŞIYOR, ONLARINDA ÜSTÜNDEKİ TAKSİ YAZILARI OLMASA TANIMAK İMKANSIZ.TEK BÜYÜK CADDESİ OLAN ERKİNDİK(BAĞIMSIZLIK)CADDESİNE KORKA KORKA YÜRÜYEREK GİDİYORDUMKİ BİRİSİ TÜRKİYE TÜRKÇESİYLE GAYET KİBAR BİR ŞEKİLDE HOCAM TÜRKİYEDENMİ GELDİNİZ DEDİ.İNSANIN BAŞKA ZAMAN OLSA KENDİ DİLİYLE ÇAĞRILMASININ BU KADAR HOŞ OLACAĞINI DÜŞÜNMESİ İMKANSIZDIR.NE KADAR SEVİNDİĞİMİ ANLATAMAM.EVET DEDİM ,HOCAM BU SAATLERDE TEK BAŞINIZA GEZMEYİN SANIRIM KIRGIZCA DA BİLMİYORSUNUZ,SARHOŞU VAR BERDUŞU VAR UYGUN DEĞİL DEDİ.GENELDE YANIMDA ARKADAŞIM OLUYORDU İFTARDAN SONRA MÜFTÜYLE BERABER DİĞER CAMİYE GİTTİ DEDİM.TAMAM O ZAMAN BİR TAKSİYLE BEN SENİ EVİNE KADAR GÖTÜREYİM DEDİ.ÇOK SEVİNMİŞTİM,BİR TAKSİ DURDURUP BERABERCE BİNDİK.BEN TÜRKÇEYİ NEREDEN ÖĞRENDİĞİNİ SORDUM.HOCAM BEN GEÇEN YIL TÜRKİYENİN ANKARA ŞEHRİNDE SSK DA ALTI AY EĞİTİM GÖRDÜM ORADA ÖĞRENDİM DEDİ.NARININ BİR UCUNDAN DİĞER UCUNA GİDİYORDUK.ZATEN İKİ UCUNDA İKİ CAMİSİ VARDI.ADININ AKILBEK OLDUUNU ÖĞRENDİĞİM KIRGIZ KARDEŞİMİN ANKARANIN GÜZELLİKLERİNİ ,TÜRKİYENİN GÜZELLİKLERİNİ,TÜRK İNSANININ GÜZELİKLERİNİ ANLATARAK YOLA DEVAM ETTİK.ARADA BİR TAKSİCİYE DE KIRGIZCA BİR ŞEYLER ANLATIYOR O DA (CAKŞI AMİİN AYAVAY CAKŞI)İYİ ÇOK İYİANAAAM NE KADAR İYİ DİYE HAYRET EDEREK KATILIYORDU SÖZE.DİĞER CAMİYE GELDİĞİMİZDE CEMAT DAHA ÇIKMAMIŞTI.AKILBEK TAKSİYE PARA VERMEYE KALKTI OLMAZ DEDİMSEDE RAZI OLMADI.
İKNA EDEMEDİM TAKSİCİYLE KIRGIZCA KONUŞMASINDAN KONOK DEDİĞİNİ ANLADIM.YANİ KONUK,MİSAFİR DİYORDU.TAKSİYLE TEKRAR GİTMESİNİ BEN ARKADAŞ CAMİDEN ÇIKINCA ONUNLA BİRLİKTE EVE GİDEBİLECEĞİMİ ,EVİMİZİN BURADAKİ CAMİYE YAKIN OLDUĞUNU SÖYLESEMDE İKNA OLMADI.BENİMLE TÜRKÇE KONUŞUYOR MEMLEKETİMDEKİ HATIRALARINI BİR BİR SIRALIYORDU.TÜRKİYE CENNET DİYORDU.ANLADIĞIM KADARIYLA AKILBEK TEKRAR TÜRKİYE YE GELMEK İÇİN CAN ATIYORDU.CAMİ CEMAATI ÇIKTI ARKADAŞIM YANIMA GELENE KADAR AKILBEK BENDEN AYRILMADI.HOCAM BEN BİŞKEKTE ÇALIŞIYORUM,BURAYA BABAMI ZİYARETE GELMİŞTİM SİZİNLE TANIŞMAK NASİP OLDU DİYE BENİ KUCAKLADI,AYRILDIK.
EVET AKILBEKİN ANLATIĞI DOSTLUK ,KARDEŞLİK BENİ ZİYADESİYLE MUTLU ETTİ.ŞÖYLE BİR DÜŞÜNDÜM EĞER AKILBEK BENİM ÜLKEMDEN MEMNUN AYRILMASAYDI ACABA BANA NASIL BİR MUAMELEDE BULUNURDU.KIRGIZİSTANIN EN KUYTU ŞEHRİ OLAN NARINA BİLE TÜRK KARDEŞLİĞİ TOHUMU EKMİŞSEK,O TOHUM BAŞAK VERECEKTİR,BEN BUNA YÜREKTEN İNANIYORUM VE DİYORUM Kİ TURAN ÇOK YAKIN...
SEN ÇOK YAŞA AKILBEK VE ÇOK YAŞASIN AKILBEKE KARDEŞLİK AŞISINI AŞILAYAN YÜREKLER.............