- 1321 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
GÜZEL VE ÇİRKİN
İnsanlık Tarihinin Muhasebesini yapacak olursak güzele,doğruya,çirkine ve yanlışa dayalı bir mazinin önümüze serildiğini görürüz,doğru olanlar çoğu kez doğru olarak kabul edilmemiştir.çünkü çirkini isteyenin güzele yaklaşmasını dolayısıyla gerçeği bulmasını engelleyen nefis,tezatlarla dolu bir dünya ya insanoğlunu koşturmuştur.
“Şer Çiçekleri”murakabeden uzak gönüllere ilah olmuş öylece koklaşılmıştır. Güzellik ve güzele yaklaşılmaktan kaçınılmıştır.Hatta güzelin aşağılanmasına hayat bağlayanlar,dünya mesleklerinde şöhrete ulaşmışlar ve kuşaktan kuşağa tabulaştırılmışlardır.
Zaman zaman çirkinde güzellik olacağı sapıklığına gidilmiştir.Aslında güzel güzeldir.Çirkinde çirkindir.ıssız bir yerde doğan bir insanın güzeli,doğruyu bulabildiği gibi güzelde saklı bir sır vardır.onu nereye koyarsanız koyun o yine güzeldir.
“yazmadan önce yaşamak”ilkesi yazma işine başlayan için çok önemli bir hareket noktasıdır,yaşayan yazar,bu İnsanoğlu için her dönemde böyle olmuştur.
Dünyamızda yaşadığımız olayları gerçek anlamda incelediğimizde insanoğlunun bitmek bilmeyen ihtirası,ben ve egosu tüm insanlığı bir felâkete doğru
sürüklemektedir.Başka bir ifadeyle “NEFİS”denilen hilkat olgusu yaratanın verdiği ilahi sır,bu sayede tüm güzelliklere attığı pençesiyle çirkinliğin ve kötülüğün insana verdiği manevi duygudur.
Yani yaşamak ve hissetmek.Öte yandan Dünyamızda soğuk değil,moleküllerin buzlaştığı kadar katı bir savaş yakınımızda devam ediyor.Tüm Dünyanın gözleri önünde cereyan eden adı konulmamış;sözde müttefikimiz,stratejik ortağımız ABD Demokrasi getireceği vaatleriyle bilindiği gibi IRAK’ da 1,5 milyon insanın ölümüne sebep olmuştur.
Bu huzursuzluğun ana kaynağı ortak bir Dünya görüşünün insanlık adına kabullenemeyişi insanlığı çıkmaza sokmuştur.İnsan hayatının hiçe sayıldığı IRAK’ta gözleri dönmüş vahşi batının conileri adeta insan kasabı haline dönüşmüş birer canavar olmuşlardır.
Bütün bu çirkinlikler hemen komşu sınırımızda yaşanırken;bir eli kanlı olan ABD öbür eliyle de Türkiye’ye dost ve Stratejik ortağız mesajlarıyla ABD’nin politikalarına ram olmuş,diğer ülkeler bile ülkemizin nasıl bir çıkmaza doğru sürüklendiğini anlarken;bizi yönetenlerin Atatürk’ün ifadesiyle gaflet ve hatta hıyanet içerisinde olabileceğini düşünmek düşmanlığını düşmanca ilan etmiş dost görünümündeki ülkelerden daha tehlikeli bir durum arz etmektedir.
Peki DÜNYA bu insanlık ayıbı ile uğraşırken ülkemizde yaşadığımız trajedik katliama ne demeliyiz? 45 masum insan büyük ihtimal ile husumetten kaynaklanan bir durumdan dolayı katlediliyor.Bu bir vahşettir,geçmişte Baş bağlar katliamı olarak bilinen ve 33 kişinin ölümüyle sonuçlanan olaydan daha vahşeti bu gün yaşanan MARDİN’deki 45 kişinin ölümüyle sonuçlanan katliam nedir bu kin nedir bu nefret?
Bir an için durup birbirimize sormamız gereken şeyler yokmudur! Aynı medeniyetin aynı kültürün insanları neden bu kadar düşman oldular.değerli okuyucularım bir şeylerin eksikliği var.İnsan olarak yetiştirilmemiz de hayati önem arz edecek değerlerimizi kaybediyoruz,derhal önlem alınmalıdır.Toplumumuz süratle okuyan,dinleyen,araştıran bilgi toplumu olmak zorundadır.Bu kötü gidişe DUR denilmelidir.
Bir kurtuluş mücadelesinin verilmesi gerektiğini ben yazılarımda ısrarla vurgular iken;işte böylesine vahim bir tablodan dolayı halkımızın demokratik kurallar içerisinde olanı biteni anlayıp,dürüst ve namuslu insanlar ile yola devam edilmesi gerektiğini dillendirmeye gerektiğini düşünenlerdenim.yanlış ve çirkinde ısrar edenleri terk ederek güzel ve güzelliği benimseyenlerle yola devam etmek gerektiğine inananlardanım.
Kimmi!...Bu Güzel…
Öncelikle;İnsanın nefsini terbiye etmesi,kendisine ve insanlığa olan saygısıdır.
Küçük dağları ben yarattım,egosuna kapılınırsa,bu gün yaşadıklarımızdan faklı bir şey olmaz.Kısaca GÜZEL ile ÇİRKİN’in kurt’la kuzunun bir arada yaşayabildiği başka bir ifade ile Gerçek Demokrasinin hayatımıza geçtiği bir dünya ile insanlık huzur bulabilir.
Katliam da hayatını kaybeden vatandaşlarımıza ALLAH’tan rahmet diliyorum.Gerçekten vahim bir durum.Gerekli tedbirler alınmaz ise galiba toplum olarak CİNNET geçireceğiz.
Sahi neyi paylaşamıyoruz,yüzyıllardır adaletle yönetilmiş bir millet olarak bizim birbirimize DÜŞMANCA davranmamızı gerektiren nedenler nelerdir.Bana göre UZMAN ekipler söz konusu bölgede araştırma yaparak gerekirse tek tek insanlar eğitilerek gerekli çalışmalar yapılmalıdır.İlmin doğduğu bölgeler şimdi katliamların merkezi oluyorsa bunların araştırılması gerekir diye düşünüyorum.
Çirkinliklerde değil,güzelliklerde yarışalım.Bu bir DEVLET politikası olmalı ve yetkililer derhal tedbirlerini almalıdır.GÜZEL olanların unutturulmasıyla hayatımızı ÇİRKİNLİKLER doldurmaya başladı.ALLAH’ın yarattığı en mükemmel yaratık İNSAN nasıl oluyor da bir anda CANAVAR’a dönüşebiliyor.Bana göre en büyük neden İNANÇ zafiyetidir.Yitirdiğimiz değerlere sahip çıkmalıyız,en azından gelecek neslimizi kurtarmalıyız.Yaratılanı sevmeliyiz,yaratandan ötürü…
YORUMLAR
İNSANIN KENDİSİNE SAYGISI YOKSA BAŞKASINA ASLA SAYGISI YOKTUR .
GÜZEL GÜZELDİR ,ÖZÜNDEDE SÖZÜNDEDE ,GÜZELLİKLERİNİ TAŞIRIR DIŞA YAPTIKLARIYLADA.
RUHU ,KALBİ .ÖZÜ , HUYU GÜZEL OLMAK .
ALLAH RIZASINI GÖZETMEK ,ALLAH İÇİN SEVMEK VEYA BUĞZ ETMEK .
KANAATKARLIK MALESEF BU YOK ZAMANIMIZDA, KANAATI OLMAYANLAR İNSANLIKTANDA NASİBLERİNİ ALMAMIŞLARSA .
ÇIKAR, MENFAAT İÇİN GÖZLERİNİ KIRPMADAN CANLIYI KATL EDEBİLİYORLAR.
ALLAH KORKUSU YOKSA VE İNSANI İNSAN OLDUĞU İÇİN SEVİP SAYAMIYORSA, O YÜREK SİNEDE YÜKTÜR.
AYNI YERDE YAŞAYANLAR KOMŞUSUNA SİLAH ÇEKEBİLİYOR.
1 BAŞKASI HİÇ ÖNEMSİZ GİBİ İZLİYORSA O SADECE KENDİ EGOSU NEFSİ İÇİN YAŞAYAN NESNEDİR .
NEFRET BAŞLADIMI BAZILARINDA İNSANLIKTA BİTMEKTE .
İNSAN İNSANDIR NE OLURSA OLSUN, ALLAH İNSANLARI EN GÜZEL ŞEKİLDE YARATMIŞTIR .
ALLAHIN YARATTIKLARINI ,ALLAH İÇİN SEVEBİLSE KARDEŞÇE DOSTÇA KATLİAMLARDA AZALIR .
KİM NE GÖTÜRÜR AHRETE, BAZAN KEFEN BİLE NASİP OLMAZKEN, AÇGÖZLÜLÜKLE YERLER BİRBİRLERİNİ.
İNSANLARIN İNSANLARA YAPTIKLARINI BAZAN HAYVANLAR BİLE YAPMAZ DİYORUM SÖZÜMÜNDE ARDINDAYIM .
KONUSU GÜZELDİ YAZINIZIN TEŞEKKÜRLER.
Yillardir yurdumuzdan gelen olum haberleri beni son derece uzuyor ve olaylarin nereye gidecegini dusunduruyordu. Ben sehit olmayi da oldurulmek olarak yorumluyorum. Olumehangi mertebe verilirse verilsin olumdur ve 20 li yaslarda bu genclerimiz bir daha geri donemezler. Bu yazinizda paylastiginiz katliam,insan kiligindakibu insanlarin yureklerindeki oldurme gudusunden,nefretten,dolayisiylacirkinliklerden cikan bir vahesettir. Olen gunahsizlara Allah'tan rahmet diliyorum.Yurt disinda Turk olarakbu insanlarla, ayni seviyede sayilmaktan utanc duyuyorum. Bence bu sevginin guzelligini farkedemeyen,sevgiyi sahip olma duygusuyla karistiran bir avuc caninin isidir. Millet olarak birbirimizi sevmeyi bilmedigimizi ve ogrenmiyecegimizi dusunuyorum. Gurbette bile birbirine sahip olmayi bilemiyorlar. Elinize ve yureginize saglik
//Sahi neyi paylaşamıyoruz,yüzyıllardır adaletle yönetilmiş bir millet olarak bizim birbirimize DÜŞMANCA davranmamızı gerektiren nedenler nelerdir//
Güzel ve cirkin nedir?
bence bu yukarda sizden alinti yapmis oldugumun aciklamasidir.
Konuyu katliama baglamaniz anlamasini saglamis, fakat Insanlik tarihi gercekten yanlis ve dogru, güzel ve cirkinliklerle bu güne gelmistir.
Kötüler olmazsa, iyiler olmazdi diye düsünüyorum.
Akilli bir insan kötüleri güzelleri görür ve iyi olmaya yönelir.
Cirkinler olmazsa güzeller belli olmazdi, kaldiki görünüs olarak güzel kim cirkin kim?
Cok güzel acikladiginiz Insanin nefsini temizlemesi, kücük daglari ben yarattim ile nefsin agina düserse, ne güzellikleri ne cirkinlikleri görür saadece yüzyillaca gördügü yanlislara kendide destek olur.
Ayni kültür ile büyümüs birbirini yok eden millete ne demeli.
Bence kisa bir örnek vereyim, bizim sorunumuz burda.
Annesinden babasindan dayak yiyen cocuk, cocuk iken aklinca bunun ne kadar kötü oldugunu kücükken biliyor, cünkü kendi siddet görüyor. Zaman geciyor kendi cocuklarini dövüyor, o zaman kendi siddet görmedigi icin bunun ne kötü oldugunu bilmiyor.
Bütün is burda, kendin yasadiginda cok kötü, kendin yasattiginda anlamsiz.
kötünün anlami degismis. Yerler degistigi gibi zaman degistigi gibi, kisi degismis fakat davranis ayni kalmis.
Yanlisa destek vermek bu bence. Bu kisir döngünün disina cikmak, yürek ister.
Ellerinize saglik gercekten cok anlamliydi yaziniz, belki yeterince ne demek istedigimi anlatamadim, fakat insallah anlamisinizdir.
Nefsini temizlemeyenler, yarin nefsini kirletmislerle ayni düzeye gelecek.