- 423 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MÜSTERİH MİSİNİZ SAYIN ESKİ BAKAN?!.
Sayın Hüseyin Çelik Bey!
Mili Eğitim Eski Bakanı!..
Görevden alındığınız şu günlerde müsterih misiniz?
Osmanlı Devleti’nde bile azami 3-4 yılı geçmeyen Nazır’lık görevlerine baktığımızda, siz iki üç misli süre boyunca görev yaptınız. Kesintisiz olarak, Milli Eğitim Bakanlığı gibi kritik ve stratejik bir makamda.
7 yıl önce gelir gelmez neler söylemiştiniz, hatırlar mısınız? Meslek liselerinin bir problemi vardı. Bazılarına göre de İmam Hatip Lisesi problemiydi. Şu katsayı mağduriyetini konuşuyorum efendim!
Kurucusu bulunduğunuz ve Milli Eğitim’deki programlarının sizin eseriniz olduğu ifade edilen, AKP nin eğitim politikası. Katsayı probleminin çözümü “Acil Eylem Planı’nızda vardı değil mi efendim? Gelir gelmez çözecektiniz. Ayırımcılığa son verecektiniz. Meslek Lisesi mezunları da diğer gençler gibi adam yerine konulacaktı. Kazandıkları üniversiteye gidebileceklerdi. Puanları biçilmeden, ayırımcılığa tabi tutulmadan… Çünkü gençler arasında ayırımcılık çağdışı olduğu gibi, fırsat eşitliğine de uygun değildi.
Tam da bu icraatın başına siz geldiniz. Milli Eğitim Bakanı oldunuz. Hem de kesintisiz 7 yıl. AKP nin Millet’e vaadettiği eğitim politikaları sizin elinizle uygulanacaktı. İlk yıllardaki sözlerinizi unutmuş olamazsınız? “Bu sene yetişmedi. Seneye halledeceğiz.” yollu o kadar demeciniz oldu ki… Size bu soruyu sormak cüretinde bulunanları adeta azarlayarak; “Canım sabredin biraz. Elbet verdiğimiz sözün arkasındayız. Bakın yeni geldik. Önümüzdeki yıl bu işi çözeceğiz nasılsa. Ne acele ediyorsunuz!” diyordunuz. Tam da o günlerde Sayın Başbakan sizi çağırdı ve dilinize bir ayar yaptı. Bedel ödeyip ödeyememe ayarını… Ondan sonra bu sözlerinizi hep unutturmaya çalıştınız. Özel görüşmelerde ise hep umut vermeye devam ettiniz. “Bekleyin arkadaşlar. Önümüzde atacağımız bir iki adım var, sonra o konu kendiliğinden halledilecek” yollu cevaplarla sırt sıvazlamaya devam ettiniz.
Meslek lisesinden mezun olan yavrularımız, hep beklediler. Bir yıl daha, bir yıl daha, bir yıl daha..
Hala bekliyorlar Hüseyin Çelik Bey! Çoğu kaldırım mühendisi oldu, bazıları inşaatta amelelik yapıyor, ekseriyeti de işsiz. Artık çoğunun yaşı geçti. Öğrenciliğe dönemezler. Zatıalinize hayır dua (!) edip duruyorlar.
Ne bitmez gelecek yıllarınız varmış. Tam 7 yıl!
Yıllar ve umutlar devam ededursun sizin işinizi bitirdiler Hüseyin Bey!
İlk başlarda sanıyordunuz ki, bu iş gerçekten çözülecek, Meslek Liseliler de adam yerine konulacak. Bizi buna inandırmıştınız. Şayet siz bizi oyalamadıysanız, galiba size de süslü sözler söyleyip, sizi de oyalamışlar demektir Hüseyin Bey!
Şimdi halefiniz Bakan Hanımefendi’ye görevi devrettiniz. Acaba devir teslim sırasında, üzeri bir karış toz tutmuş bulunan şu katsayı dosyasını da devrettiniz mi? Yoksa unuttunuz mu?
Görev bitti ama vebal sırtınızdan gitmedi Hüseyin Bey!
Sahi müsterih misiniz Hüseyin Çelik Bey?!.
Ekrem Şama
www.ekremsama.com
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.