TÜRK DERLER
Yalnızlık; ırkıma verilmiş en büyük armağandı ve kanımıza hayat veren panzehir işte bu iksirde gizliydi. Bağımsızlık bedenimize ruh diye üfürülmüştü. Bundan aldığımız güçle buzların erittiği vadileri yurt yaptık kendimize...
Rüzgârların hızına yetişemediği atlarımızın sütünden kımız yapardık. Dağlar yüceliğimizi kıskanırdı Allah yoluna adayınca ömrümüzü... Kaleler bir bir düşerdi toplarımızdan, kılıçlarımızdan. Çünkü biz kılıçlarımızı ‘’Bismillah’’
Diyerek keskin yapar, cilalardık.
Kırmızıya boyansa da genç yaşta kefenimiz. Toprağa uzansa da balalarımız,
Yiğitlerimiz... Ölüm en sadık dostumuzdu bizim. Çünkü bizi Hakka götüren bir köprüydü.
Belki bizi tanımadınız, adımız pek fazla tarih yazıtlarında yazmaz bizim. Yeraltında bulunmaz izimiz. Destanlarımız, efsanelerimiz anlatır bizi aslını bilmeyen milletlere... Yine tanımadık derseniz, o zaman söyleyeyim. Bize kısaca TÜRK DERLER.
TÜRK DERLER!
Mazlumun kılıcı olmuşum,
Zalimi ininde boğmuşum,
Bağımsızlık için yoğrulmuşum
Bana Asya’da Bozkurt,Avrupa’da Türk derler!..
Ben Anadolu’yu Orta Asya yaptım
Esareti, zilleti darağacında astım
Rabbim bir dedim, yalnız Allah’a taptım.
Bana Asya’da Bozkurt,Avrupa’da Türk derler!..
Niğbolu ‘da yıldırım gibi gürlemişim
Malazgirt’te aslan gibi kükremişim
Allah için dünyaya hükmetmişim
Bana Asya’da Bozkurt,Avrupa’da Türk derler!..
17.01.05.
Hüseyin Özbay
3 Mayıs Türkçülük Bayramı Kutlu OLsun...
YORUMLAR
Türk adını sevgiden geçenler bilir.Türk adını hoşgörüden söz edenler bilir.Yunus biz,Mevlana biz...5.yyıl Avrupa Hun,6.yyıl Avarlar.10.11.12.yyıl Peçenekler....Osmanlı çok daha sonra ulaştı Tuna'ya...Uygarlık okyanustur.Üretmek zorundayız bilgiyi,şifayı,dili,şiiri...Bilgi güçtür.Gücümüzü bilgiden,güvenimizi tarihimizden alacağız."Benim manevi mirasım bilim ve akıldır "diyen Türk'ün en büyük önderinin söylemine kulak verelim.Bize bakarak yol aramalı insanlık karanlık denizlerde.İnsanlığın ışıdağı olmak yakışır bize.Tarihten önce varız.Ayrıca bu coğrafyadaki varlığımızın tarihi çok eskilere dayanıyor...Son kazılar bunu göstermede..Saygılarımla.
yazini ve yazinla beraber bu 'ÖZEL' olan gününüde kutlarim Hüseyin. ayrica siir icinde tesekkür ederim.
...
-bugünden benim yeni haberim oldu. defterden 'asilsoy' arkadasimiza, verdigi bu bilgi icin burdan yeniden tesekkür ediyorum.
nedendir bu önemli günden haberim yoktu ama biz cocuklarimiz'a bugünün önemini anlatmali ve ögretmeliyiz diye düsünüyorum.
...
bugünün degerini bilen, önem veren büyük TÜRK milletinin bu özel gününü kutlarim...
sevgi ve muhabbetimle...