- 438 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
DEĞİŞMEYEN GÜNDEM
Sayfamı ziyaret etme zahmeti gösteren dostlara sevgi ve saygılarımı sunuyorum.
DEĞİŞMEYEN GÜNDEM
Makale denince akla günübirlik, çabuk değişen çoğunlukla kısır bir döngü içinde cereyan eden, sosoyo politik veya sosoyo ekonomik aktüel konular gelir.
Hâlbuki İnsanlığın her zaman gündemini oluşturması lazım gelen, bu güne kadar hiç değişmemiş, bundan sonrada değişmeyecek olan temel meseleler var.
Maalesef yeni adı ile toplum mühendisi denilen, yeni versiyon yazar çizer, düşünür konuşur entelektüelimizin hiç farkına varmadığı varsa bile işlerine gelmediğinden ilgilenmediği, temel kavramlar, makalelerimizin ilk gündem maddesini oluşturmadıktan sonra insanlık güven içinde huzur ve mutluluğu asla yakalayamayacaktır.
Oluşturulması önemli olan bu gündem, insanı maddesinden önce manası ( ruhu ) ile ele alıp incelemek, onun yetenek, ihtiyaç ve zaaflarını tespit edip problem üretmesini engellemek ile olabilir.
Ruhun ıslah ve terbiye edilememesi sonucu rahatsızlık kaynağı olan duygular belirlenerek, varlık ( veriliş ) sebepleri irdelenerek yaratılış maksadı doğrultusunda kullanılmasını sağlamak ile mümkün olabilir.
Çünkü her şey temelde bir, tali birçok maksat doğrultusunda yapıldığı gibi; yine her şey temelde bir tali olarak çok maksat ve vazifeleri icra ve tatbik edebilir bir donanım ile yaratılmıştır.
Örnek olarak; bir kibritin veya çakmağın mutfağımızda vaz geçilemez önemli vazifeler yaptığını ve yapılışının temel gayesinin de insan ihtiyacını giderme noktasında bir alet veya araç oluşudur.
Ancak doğru kullanılmayan bu masum araç veya aletin ev kundaklamada ve Orman yangınlarında da kullanılabildiği bir gerçektir.
İşte bu masum araca cinayet işletip onu cani konumuna getiren;ona hükmeden ruh olduğu asla unutulmamalı.
Adına yetenek, his ve duygu dediğimiz, maddeten vücudumuzun neresinde olduğu da bilinmeyen ancak varlıklarını icraatları ile his ettiren yaptırım gücünün kim tarafından ve niçin verildiği, nasıl kullanılır düşünceleri ve araştırmaları üzerinde durulması gereken tüm insanlığın geçmiş ve geleceği ile en önemli ve birinci günden konusu olması gerekmektedir.
Tüm düşünüleri düşünmeye değe en önemli konu üzerinde düşünmeye ve her şey değişmesine rağmen değişmeyen gündem üzerinde tarafsız, şartlanmışlıktan uzak çözümler üretmeye davet ediyorum.
Sevgilerimle.