SEVGİ NEDİR...?
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Seviyorum-sevmiyorum…O seviyor bu sevmiyor…yok ben gerçekten çok seviyorum…
Kim kimi daha çok seviyor…sevgi,nedir bu sevgi…nasıl olmalı gerçek sevgi acaba …
Ben de merak ettim doğrusu…bir çiçek adı mıdır…yoksa bir isim mi…peki içten gelen bir şey mi yoksa dıştan gelen…dur bakalım,neymiş bu sevgi…
Sevgi birine ya da bir şeye karşı duyulan bir histir,içten gelen bir duygudur,yüreğinin derinliklerinden gelen bir hoşlanma,bir beğenmedir sevgi…
Sevgi bağlılıktır…Birine delicesine bağlanmaktır,onu her şeyin önüne çıkarmaktır,varsa yoksa o misali...gerçekten sevmek...yürekten.her şeyini verebilmektir…tereddütsüzce…
Sana olan bu sevgim
Ezelden ebededir
Vefasız olma gülüm
Gülü koklayıp atma
İnan çok üzülürsün...
Sevgi hatırlamaktır…Ne yaparsa yapsın,nereye giderse gitsin onu kendinde taşımak ve his etmektir…onu hep aklında ve gönlünde tutmak,unutmamaktır…
Sevgi heyecandır…Sevdiğini düşününce,adını bile anımsayınca büyük bir heyecan ve haz duymaktır sevgi…
Sevgi sadakattır…Her zaman sevdiğine bağlı kalmaktır,ona ihanet etmemektir.başkalarıyla oturup kalkmamaktır…başka birine satmamaktır,başka birini düşünmek bile sevgiye kazık atmaktır…
Sevgi sadakat ister
Anla sen kiymetini
Dünya durdukça aşkım
Amade bu can sana
Katiyen satma beni
Ağır olur bedeli
Tamamıyla sev beni...
Sevgi samimiyettir…Sevdiğini açıkça söyleyebilmektir.Düşünmeden bile seviyorum diyebilmektir.içini samimice dökebilmektir.
Sevgi yaşamaktır…Coşku ile sevmek ve doludizgin yaşayarak hayatın tadını çıkarmaktır.yaşadıklarından tat alabilmektir.haykırarak seviyorum diyebilmektir.
Sevgi acıdır… Sevdiğini bulamayınca yüreğini yangın gibi cayır,cayır yakandır.
Sevgi bal kaymaktır…Sevdiği ile beraber olunca sevinçten havalara uçurup dünyayı güllük gülistanlık yapandır…yediğinden içtiğinden haz almaktır.
Sevgi ya seviyorsun ya da sevmiyorsundur…düşününce bunu anlayabilmektir ve bunu açıkça ortaya koyabilmektir.Sevginin hası karşılıklı olandır.Sahte sevgiler hep yalandır,sonu ise daima hüsrandır.Gerçek sevgi ise insanın içini okşayandır.Asil sevgi gözlerde başlayıp içine dalan ve insanın ruhunu ısıtandır.Asıl kaynağı iyi,güzel ve doğru olandır.Amacımız sevmek ve sevilmek…temennimiz ise sevginin en kralını yaşamanızdır.Nice sevgi dolu günlere.Sevgi’lerimle…
d.adıbelli
YORUMLAR
Yüreğinize sağlık. Selam, saygı ve sevgilerimi sunuyorum. Sevgi üzerine bir kaç satırda bizden olsun.
Sevgi, varlık sorusunun cevabı. Sevgi, mahlûkat ağacının tohumu. Sevgi, yüreğin ölümsüz meyvesi. Sevgi, Yaradan ve yaratılanıyla varlığın ortak sesi. Sevgi, insanın, harcadıkça çoğalan tek sermayesi.
Herşeyin olduğu gibi sevginin kaynağı da Allah'tır. (c.c) Sevgi çağlayanının kaynağında O vardır. Yeryüzünde gelmiş geçmiş en büyük sevgi okulları (din) Onundur. Dünyanın görüp göreceği en yetenekli sevgi öğretmenleri (peygamberler) O'nun okulunun mezunlarıdır. Aşkın ölümsüz kitabını yine O yazmıştır. Çünkü O, "VEDÛD" dur, yani "çok seven"...
Yalnız o kadar mı? Elbette değil, aynı zamanda O, "çok sevilen" dir. Nedeni yine aynı: Çünkü O, "VEDÛD" dur. Kendi dilinden, kendisini öyle tanıtmaktadır; kendisini tanıyabileceğimiz en sağlam kaynakta, Kur'an'da: "Rabbinizden mağfiret dileyin, sonra O'na tevbe edin! Doğrusu Rabbim çok esirgeyen, ÇOK SEVEN' dir." (11/90)
"O (Allah), bağışlayandır, 'SEVEN' dir." (85/14)
O'nun sevmesinin öbür adı "cennet”tir. Sevginin çözülüp eşyaya dönüşmesidir cennet. O, yalnız seven, yalnız sevdiren değil, aynı zamanda sevindirendir de. Neyle olacak, cennetle elbette. Hem, çok sevenin, çok sevilenin, çok sevindirmemesi düşünülebilir mi?
Sevgi yaşamaktır…Coşku ile sevmek ve doludizgin yaşayarak hayatın tadını çıkarmaktır.yaşadıklarından tat alabilmektir.haykırarak seviyorum diyebilmektir.
ne kadar güzel ve hayat verici cümleler.yüreğinize sağlık efendim.canı gönülden kutlarım.sevgi ve saygılarımla.
Sevgi ya seviyorsun ya da sevmiyorsundur…düşününce bunu anlayabilmektir ve bunu açıkça ortaya koyabilmektir.Sevginin hası karşılıklı olandır.Sahte sevgiler hep yalandır,sonu ise daima hüsrandır.Gerçek sevgi ise insanın içini okşayandır.Asil sevgi gözlerde başlayıp içine dalan ve insanın ruhunu ısıtandır.Asıl kaynağı iyi,güzel ve doğru olandır.Amacımız sevmek ve sevilmek…temennimiz ise sevginin en kralını yaşamanızdır.Nice sevgi dolu günlere.Sevgi''lerimle…
özetle söylemem gerekirse süper olmuş.
canı gönülden kutlarım güzel yazınızı...
saygılarımla....