ŞİFA AYETLERİ...
BismillâhirrahmânirrahÎm
1- ve yeşfi sudûra kavmin mü’minîn
2- yâ eyyühennâsü kad câetküm mevızatün mir’Rabbiküm ve şifâül limâ
fissudûri ve hüden ve rahmetün lil mü’minîn
3- yahrucu min butûnihâ şerâbün muhtelifün elvânühû fîhi şifâül linnâsi inne fî zâlike leâyeten likavmin yetefekkerûn
4- ve nünezzilü minel Kurâni ma hüve şifâün ve rahmetün lil mü’minîn
5- ve izâ meriztü fe hüve yeşfîn
6- gul hüve lillezîne âmenü hüden ve şifâün...
Cebrail in Peygamberimiz hastalandığında okuduğu dua :
bismillâhi erkîke min külli şeyin yü’zîke vallahü yeşfîke.
Peygamberimiz :
Eselullâhel azîme Rabbel arşil azîmi en yeşfîke.
duasını" bir kimse eceli gelmemiş bir hastanın yanına girdiğinde 7 kere okursa o hasta şifa bulur" diyerek anlatmıştır.
not : Peygamberimiz " tedavi olunuz Allah tedavisi olmayan bir hastalık yaratmamıştır ihtiyarlıktan başka " diyerek doktorlara gitmeyi ihmal etmemeyi de öğütlemiştir. bu durumu da akıldan çıkarmadan hem doktor hem şifa ayetlerini birlikte götürmek gerekir.
Ayrıca ayetler okunurken abdestli olmak ve hastaya şifa olacağına inanmak yararlı olacaktır.Allah’ın 99 güzel isminden biri de ŞAFÎ [ ŞİFA VEREN ] dir...
Allah c.c hastası olanlara şifa derdi olanlara deva versin...amin...
YORUMLAR
cok yerinde bir yazi, tesekkür ediyorum ve haklisin Râzı...
sifa hem tipda hem kur'an dadir ve sifayi aramak ise kula düser.
ama bazilarimizin yaptigi/algiladigi yanlislarinda düzeltilmesi gereken bir gercektir.
buda, sifanin Allah c.c. dan geldigini unutarak hatta red ederek doktoru, ilaci, hoca v.s. sifa olarak bilinmesidir ve buda Allah'a Sirk'tir ve cok yanlistir.
hocada, duada, doktor ve ilacida birer vesiledir. sifa yanliz ve sadece -sifa- ismi serifiyle Allah c.c. katinda(n)dir.
ayrica Allahin c.c. 99 ismi serifleride basli basina sifa kaynagidir.
selam ve muahbetle...