- 586 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
TÜRK ŞAİRİ, GÖREV BAŞINA!
Türk şairinin ilk yapacağı iş ve görev; Türk Dilini eniyi şekilde korumak ve temsil etmektir. Bilgisayar ile yapılan yazışmalarda da buna tam uymak; boynumuzun borcudur. Özellikle, nokta ve virgülsüz Türkçe yazı ve şiir yazılamayacağını hepimiz bildiğimiz hâlde, sırf; sunî bir bakış açısı oluşturmak için “görmemişin çocuğu”na yaptığı gibi Düzgün Türkçemizi, orasından- burasından mıncıklayarak şahsî keyfimizi -sözüm o’na- yerine getiriyoruz!
Bu yazıyı yazmama bugün öğrendiğimiz ve vahlandığımız; “Dokuz Askerimiz Şehîd oldu” haberi üzerine, site içinde kısa mesajlarla belirttiğimiz üzüntülü duyguların ardı sıra yazıyorum...
“Görev kutsaldır” O hâlde, bizler, Türkçeyi korumak ve yaşatmak için yazımızla ve fikirlerimizi açıklamakla; Askerlerimiz, Vatanımız savunması için Şehîd olmaya, birlikte hazır olmalıyız.
Her şehid haberi duyduğumda, kendime; çok üzülürüm; çünkü, ben, O Şehidler kadar öne çıkamadığım ve yapılacak işlerde O’nlar kadar cesâretli olup-olamadığımı sorgularım...
Herkes bu soruyu kendisine sorsun; Vatan savunması uğrunda Şehid olanlara lâyık olabilmek için dün ya da bugün ne yaptım; ne yapıyorum...
Ödenememiş Minned borçlarım omuzlarımda ve o yük altında, o ağırlığa dayanamıyorum.
Kısaca, her Şehîd haberi duyduğunuzda benim gibi, kendinize gözyaşı dökün; çünkü, O’nlar, ağlanacak durumda değillerdir.
“Dünyânın hiçbir ordusunda, yüreği, Seninkinden daha temiz, daha sağlam bir Askere rastlanmamıştır.
Her zaferin mayası, Sendedir. Her zaferin enbüyük payı, Senindir. Kanaatinle, Îmânınla, itaatinle, hiçbir korkunun yıldıramadığı demir gibi kalbinle, düşmanı, nihâyet alteden büyük gayretin için, gönül borcumu ve teşekkürümü söylemeyi kendime, en aziz bir borç bilirim. Mustafa Kemâl ATATÜRK”
“NE MUTLU TÜRK’ÜM DİYENE”
Vatan aşkı ile yananlara; Minned, Saygı ve Selâmlarımla.
Kadir Yeter.
29 NİSAN 2009 Çarşamba. TRABZON.
Not: Bu yazı, bilgisayar ile anlık yazılmıştır.
YORUMLAR
Bir Trabzonlu olarak sizi tebrik ediyorum.Dlimize göstermiş olduğunuz hassasiyet fikirleri, kendi kültürüne mahsus kaynağından gelme sözcüklerden koparmamak adına dikkate değer buldum...Bir milleti sömürü yapmak,onun diline saldırmakla paralellik arz eder. Dil hususiyetine gereken ehemmiyet verilmediği takdirde yabancılaşmış bir işyeri,yabancılaşmış bir gençlik peyda olacak...değerlerden bi-haber kalmamak adına....
Türk şairinin ilk yapacağı iş ve görev; Türk Dilini eniyi şekilde korumak ve temsil etmektir...
NE MUTLU TÜRKÜN DİYENE ...Bu Ana fikir doğrultusunda Türk Dilinin korunması gelişmesi sağlanmalıdır.
Duarlı yüreğe Tebrikler...
HakanKurtaran tarafından 6/6/2009 9:22:50 AM zamanında düzenlenmiştir.
BUGÜN; HAÎN DEMEKLE YETİNDİĞİMİZ, ŞEREFSİZLİKLERİ KELİMELERLE İFADE EDİLEMEZ HINZIR YARATIKLARIN, SATILMIŞLARIN...9 MEHMETÇİĞİMİZİ ŞEHÎD ETMELERİ HABERİ HERZAMANKİ GİBİ YÜREĞİMİZE OTURDU. GÜNLÜK BİR ALDIĞIM TANSİYON İLACIMI İKİLEMEM DE, SERSEMLİĞİMİ GİDERMEDİ. ALLAH'IN İZNİYLE, BU PİSLİKLER TEMİZLENECEK AMA BİZDE DUYARLILIĞIMIZI VE DUÂLARIMIZI KESİNTİSİZ DEVAM ETTİRECEĞİZ.
********************************************************
EY GÜZÎDE YİĞİTLER!
Bölücüler, hâinler, hepsi benzer uşaklar
Bunları besliyorlar, pis kefere **lar
Diyalogmuş, AB'ymiş, kanıyoruz sanmayın
Tarihten ders almayan, bre soysuz kuşaklar.
"Yurtta sulh, cihanda sulh" has niyetimiz budur
Ey bölücü kefere! İster ür, ister kudur...
Çok saltanat sürse de, hâinlerin sonu bet
Atamızdan işâret...Hedefimiz doğrudur.
Terörünüz ulaşsa, her ayrı cana kadar...
Böldürmeyiz Vatanı, son damla kana kadar
Yeryüzüne dağılmış bütün Türkler uyansın
Tetikte beklesinler, mehter çalana kadar!
Onca Memetçik kanı, boşyere akmamıştır
Hilâl'e kurban olmuş, aslâ haç takmamıştır
Çanakkale ruhunu taşıyanlar tükenmez...
Ceddimiz soysuzlardan zerrece korkmamıştır.
Mekânınız cennettir, Ey Şühedâ Mehmetler..!
Cehenneme gidecek, hilâl düşmanı itler
Size hakkımız helâl, duâlarımız sonsuz
Vatan için can veren; Ey Güzîde Yiğitler!
KURMAYOĞLU
*Şehidlerimize armağan olsun!*
29 Ekim 2007 Kurmayoğlu
Hasbi Tanrıverdi
[email protected]
MEHMETÇİKLERİMİZİN YERİNDE ÖNCE GENÇLİĞİMİZİ YAŞAMIŞ İNSANLAR OLARAK BİZ OLMAK İSTERDİK. KEDERLİ AİLELERİNE VE MİLLETİMİZE BAŞ SAĞLIĞI DİLİYOR ve AŞKIM BAYRAĞIMDIR! VE BU AŞK UĞRUNA YAŞAMAKTA, ÖLMEK TE ENBÜYÜK ŞEREFTİR! DİYORUM. Kurmayoğlu/Kütahya