- 1237 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
BİR KADININ GÜNLÜĞÜNDEN
enkazdan çıkış ile devam
Bak hala dağlar yerinde duruyor, yıkılmadı. Kışlarım da kara geçmedi. Bir çiçekle yaz gelmezdi değil mi? Emin ol, bahar öyle bir hazırlık yaptı ki yaza, bütün çiçekler benim için her rengini sundu.
Bir köpek kadar sadakati olmayanlar, köpek gibi sürünmeye mahkumdur.
İnanç ne güzel, ne yüce duygudur. Bütün içtenliğinle ellerini açıp, “yalnızca sana sığındım” diye dua edip, teslim olabilmenin hazzı neyle değişilebilir? Bu kapı çok sınar insanı, açılana kadar seni yıldırmak için her türlü musibeti verir, her derdi çektirir. Sabır gönül sabır. Güneşin doğuşu elbet yakındır.
Kaç kapın kaldı sığınacak? Kaç dostun var, düştüğünde elinden tutacak? Ailen, akraban, hastalandığında bir yudum su verecek eşin, gülüşüyle seni mutlu edecek yavrun, kim kaldı yanında? Hangi kul sana güvenip kapısını açacak ya da kapını çalacak?
Öldürmek, yıkmak, mahvetmek için hangi silahı kullanırsan, bir gün o silahla vurulursun!
Her kazdığın kuyuda kendini buluyorsun. Hayat, kendisiyle oyun oynanmayacak kadar ciddi olduğu için, seni diskalifiye etti. Pembe düşlerin bir bir karabasanlara dönüşüyor. Kuyruğunu dikmiş bir akrep gibi, kimi zehirleyeyim diye dolaşırken yaktığın ateş etrafını sardı. Çember daralıyor hey şaşkın! Sana duyduğum tek his, acımak.
Fedakarlığı, fedakarlık yapana değil, kendi seviyendekilere yapman en büyük hatan oldu .
Yok sandıklarımın varlığını görmüşken, sen var bildiğin yokluklarda bocalıyorsun. Olmazların olurunu çözdüğümde, önümde set olan maddenin bir yığın foset olduğunu anladım. Sonrası, güldüm biliyor musun? Ben koca bir duvarmışım dedim. Çakıl taşlarını üst üste koy istediğin kadar, insanlık çimenton olmadıkça dibimde bir moloz olarak kalacaksın. Tıpkı kağnı gölgesinde yatıp, kendi gölgem diye böbürlenen it gibi.
Beyaza ne kadar kara sürersen sür , onun asıl rengini bilenler üzerindeki iğreti rengi görmeyecektir.
Yol biter, gün biter, ömür biter, biter de say bak hayat filminden kimler nerden, nasıl geçer?
Hakaret; sana söylenecek hiç bir söz, seni anlatamaz. Hiç bir dilde senin kişiliğinin karşılığı yok!
YORUMLAR
merhaba failitutkun
benim bir sayfalık yazımı ve bir ömürlük düşüncelerimi iki cümle ile özetlemişsiniz
çok teşekkür ediyorum.
sevgili Denizce
yaşadığımız olayları üzüntüleri sürekli sorgularız. bazen her şey içinden çıkılmaz bir hal alır. tek yapmamız gereken silkelenmek ve kendimize gelmek, evet daha iyi bir ben çıkarmak ortaya. İclal Aydın ın yazdıklarını okuyunca da demek ki kadınlar hep aynı şeyleri yaşıyor demekten kendimi alamadım
teşekkür ediyorum katkınız için.
bugün gazete de bir yazı okudum ve çok beğendim, sizin yazınızı da okuyunca ve yorumları, ikisini birleştirmek geldi içimden ve sizinle paylaşmak istedim...
-----
"Neden kendini baştan yaratmak istedin?" diye sordum,
şöyle cevap verdi:
"Çok üzülmüştüm, artık ayağa kalkma vakti gelmişti, Allah aşkına daha ne kadar üzülebilirdim ki. Sonra düşündüm; hatalarımız ve yaşadığımız onca kötü şeyin daha iyi bir ben çıkarmayacaksa ne anlamı var ki? Ve o an dönüm noktam oldu..."
Haklıydı, hem de çok haklıydı.***
------
yazınız çok güzeldi, ben çok beğendim...
ifadeler, anlatım ve sorgulama da...
düşünülesi hepsi...
dostça...
*** parça Hürriyet"ten Ayşe Özyılmazel"in yazısından alınmıştır, soru sorulan kişi de İclal Aydın"dır...ve tabii ki cevaplayan da ..:)
Denizce tarafından 4/29/2009 2:15:31 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sevgili Hülya
teşekkür ederim yorum için, evet dirilişin başlangıcı bu
kalp kalbe karşı derler ya aslında aklımdan da diriliş geçmişti başlık için sevgiler dostum
Sevgili hüzünlüşarkım
şımardım vallahi yorumu okuyunca inşallah şiire de dökülür
teşekkür ederim sizi sayfamda gördüğüme sevindim.