- 706 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÖSS adayının anne ve babası olmak (Sorumluluk Sahibi anne ve babalar okusun)
ÖSS adayının Değerli anne ve babası ,
Biliyorum ki sizlerin hepsi çocuklarının kazanabileceği en güzel okulları kazanmasını ve o okulları üstün başarı ile tamamlamasını ve hayatta güzel bir meslek seçerek , hiç olmazsa kimseye muhtaç olmadan yaşamalarını istemektesiniz .Bir anne ve baba olarak bu sizlerin en tabii hakkı ama , çocuklarınızın başarısında sizlerinde büyük payı olduğunu sizlere hatırlatmak istemekteyim. Diğer mektuplarımı çocuklarınıza yazmış olsam da bu mektubu çocuklarınızla beraber okumanızı tavsiye etmekteyim.,
Sevgili anne ve babalar,
Çocuklarımıza gereken ilgi ve sevgiyi göstermezsek , onlar kendilerine ilgi ve sevgi gösterecek olan arkadaşlar veya başka kimseler bularak onlarla beraber olmaya bakacaklardır. Onlara gereken ilgi ve sevgiyi gösterdiğimiz zaman çocuklarımız evlerine bağlı olacak ve çalışmalarına evlerinde daha verimli olarak devam edeceklerdir.
Sevgili anne ve baba,
Çocuklarından başarı bekleyen bir anne ve bir baba çocuklarına evde rahat ders çalışacakları , rahat ortam oluşturmak zorundadır.Bu özel oda olmasa da çocuklar ders çalışacakları zaman onlara iş buyurmadan, onları rahat çalışmaları için serbest bırakmak her zaman onların yararına olacak. Bir anne ve baba imkanı nispetinde çocuğuna belki bir oda hazırlayamayabilir ama , onun ders çalışacağı ortamı hazırlamak sevgisi ile moral vermek ve sert ve kaba üslupla değil de sevgi ile anlayışla empati ile onu anlamak zorundadır.
Bazı anne ve babalar çocuklarının kapasitelerine bakmadan onları anlamadan kendi kafalarına göre meslek seçmesini istemekteler.
Çocuğu ÖSS ye hazırlanan Sevgili anne ve baba,
Bir baba tanımıştım.Kendisi Mühendis . Oğlu ise eşit ağırlık ile okumakta.Baba çocuğunun mühendis olmasını istemekte , hiç olmazsa da daha güzel Üniversite kazanmasını. Ancak şunu unutmamak lazım ki , sizler ne kadar isteseniz de çocuğunuz kapasitesi kadar okul kazanacaktır ve sizler onların kazandığı okulları en güzel şekilde bitirmeleri ve ilerde meslekleri konusunda donanmaları için , o mesleği yapan insanlarla tanışmasını sağlamanız gerekir.Biliyorsunuz ki sizlerde okuma yazma dahi bilmezken okuma ve yazmayı da sevgiyi de hep anne ve babalarınızdan aldınız , öğrendiniz. Sizlerde zamanında sizlerden çok şey bekleyen anne ve babanıza kızdınız , öfkelendiniz ama sonunda sizler anne ve babalarınızın değil sizlerin kapasitesi oranında kendinizi gerçekleştirdiniz.İşte sizlerde o oranda çocuklarınızdan başarı bekleyebilirsiniz .
ÖSS ye hazırlanan çocuğu olan Sevgili anne ve baba,
Bazı anne ve babalar çocuklarının dershanede veya okulda her şeyi öğrendiklerini sanarak çocuklarının ÖSS ye hazırlıkta artık kendilerine asla ihtiyacı olmadığını sanmakta.Halbuki çocuklar evde oldukları zaman hep anne ve babalarının ilgi ve sevgisine muhtaçtır.Belki anne ve baba her şeyi bilmeyebilirler ama sevgi, güzel konuşma ile çocuklarına “Sizleri sevmekteyiz, sizler bizim için değerli birer varlıksınız” mesajını vermekte her anne ve baba aynı seviyededir.Dershaneye giden çocuklarımızın derse devam edip etmediklerini kontrol etmek , onların öğretmenleri ile sık sık bularak nasıl başarılı olacakları konusunda fikirlerini almak hem çocukların başarısı üzerine etki eder, hem de belki de ömür boy sürecek dostluklar kurulabilir bu diyaloglarda öğretmenlerle.
Sevgili anne ve baba,
Bazı istisnalar hariç olmak üzere , anne ve baba okuyan, bilinçli olan insanların çocukları genelde başarıya daha yakındır. Bu tahsil seviyesinden çok anne ve babanın bilinç seviyesi ile alakalı bir şey. Anne ve baba okumazı yazması olmasa bile eğer hayattan alacaklarını almış iseler ve bilinçlenmiş iseler belki de bilinç düzeyi olan Üniversite tamamlamış insandan bile daha fazlasını verebilirler çocuklarına. Bu konuda anne ve babalar dikkatli olmalı.
Sevgili Kardeşlerim,
Çocuklarımızın kimlerle arkadaşlık kurduklarına, nerelere gittiklerine onları rahatsız etmeden bakmamız lazım.Çocuklarımızın yaşıtları ile arkadaşlık kurup kurmadıklarına bakmamızdan çok , onların kötü alışkanlıkları olan insanlarla arkadaşlık kurup kurmadıklarına , faydalı dostluklarını desteklemek , zararlı olanlarla da mücadele etmek lazım olduğunu anlamanız gerekir. Bazen yaşça olgun insanlar ÖSS ye hazırlanan gençlere daha faydalı olabilmektedirler. Melsek sahipleri ve Üniversite yaşamında başarılı olmuş insanlarla çocuklarımızın dostluk kurmasını teşvik etmek anne ve babalar olarak bizlerin görevleri olmalı.
Sevgili Kardeşim,
Anne ve baba olmak , hele normalden yetenekli veya normalden daha az yetenekli çocukların anne ve babası olmak gerçekten de zor sanattır.Bu sanatı icra ederken her zaman dikkatli olmak ve onlara güzel dünya bırakmak bizlerin görevi olmalı.Bunu yaparken sadece kendi çocuklarımızı düşünmeden çevremizde bizlerin ilgi ve sevgisine ihtiyaç duyan akraba, komşularla da ilgilenmek bizlerin görevi olmalıdır bence .
Sevgili anne ve babalar,Çocuklarınızın hayatta güzel okullar kazanması, mesleklerinde en güzel kariyerleri yapmasını ve sizlere, vatana millete hayırlı evlatlar olmasını candan temenni etmekteyim.
Selam ve sevgilerimle.
TURAN YALÇIN-TOKAT
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.