- 968 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
NERELİSİN
Büyük şehirlerde yeni tanışma esnasında ilk sorulan sorulan sorulardan birisidir Nerelisin?. Bu soruya verilen cevap kimine göre doğduğu yerdir kimine göre de doyduğu yerdir.Ben Ankara’da doğdum kimliğimde Ankara yazmasına rağmen ben doğduğum ve doyduğum yeri memleket olarak kabullenemiyorum.Bir önceki kuşağın Giresun’ Alucra ilçesi Yeşilyut köyünden göç etmesi benim Ankara’da dünyaya gelmem kaderin akışına bırakılmış alın yazımdan başka birşey değil.Benim özüm Giresun Alucradan Alucralı olmaktan büyük onur duyuyorum. Giresun’umu ve Alucra’mı öyle seviyorum ki ben ne kadar uzaka olursam olayım onlar benim hemen yanı başımda gönlümün en güzel köşesinde duruyor ve onların hayaliyle yaşıyorum.Bu öyle bir sevgi ki tarifi yok sadece yaşanır.Tarifi olmayan memleket sevgisi ile küçük yaşlarda şiirler yazmaya başladım.Yazdığım şiirler bana hemşeri oldu,memleket oldu.Yıllardır kendimi böyle teselli ettim.Öyle bir noktaya geldim ki artık bu teselli bana yetmez oldu.Şiirlerimin benimle kaybolmasına izin veremezdim.Sesimi duyurmanın yollarını arıyordum ki! Birgün ALSİYAD Kurucu Başkanı Sayın Yılmaz DEMİRKIRAN Beyden bir davetiye aldım.Bu davetiyede 2005 yılında İstanbul Bağcılar Olimpik Spor Salonunda tüm Giresunlular dayanışma gecesi düzenleneceğini ve gecenin açılışına hitaben bir şiir yazıp gecenin açılışında sunmam isteniliyordu.İçimdeki memleket sevgisi ile yüreğimdeki duygular çağlayanlar gibi coşmuştu. Giresun’uma öyle bir şiir yazmalıydım ki okunduğunda; Giresun dağları gibi heybetli,Gedik kaya gibi doğal,Aksu gibi coşkulu,Giresun adası gibi güzel olmalıydı.Süre kısıtlı idi on gün icerisinde şiiri tamamlayıp İstanbul’a gitmem gerekiyordu.Kalemi elime aldım ve bu süre içerisinde gönül penceremden süzülen nameleri kağıt üzerine işlemeye başladım.Giresun adlı eserim ortaya çıktı.İstanbul’a geldiğimde sanal alemde tanıştığım Tülay DOLU hanım Alucra folklömüze verdiği öz veri ile mükemmel bir ekip kurmuştu ve bu gecede tüm hünerlerini sergileyecekti. Artık vakit gelmişti salon tüm hızıyla dolmaya devem ederken gelen izliyicilere Giresun spor’un renklerini simgeleyen Yeşil ve beyez renkli balonlar dağıtıldı.Gece İstiklal Marşımız ile başladı .Sıra bana gelmişti İlk kez hıncahınç dolu bir spor salonunda şiirimi hemşerilerime hitap edeceğim için heyecanlı ve mutlu idim.Şiirimi okuduktan sonra aldığım alkışların arkası kesilmedi.Anladım ki Giresun’um artık beni bağrına basacaktı. Şiirim okuduktan hemen sonra yanıma Engin ALIŞ bey geldi kendisi bu gecenin organizsazyonunda aktif rol almış ve organizasyonu ile geceyi mükemmeliğe taşıyan Yeşilyut köyümüzün gururu beni tebrik ettikten sonra sırayla sanatcılar sahne aldı.Alucra ilçemizin folklör ekibi sahneye geldiğin de milli duygularım çoşmuştu. İsmail ALIŞ beyin ritimdeki yüksek performansı ile folklör ekibimizle birlikte salon adeta büyülenmişti.Finalde kapalı bir daire oluşturan ekibimiz gün ışığına yeni çıkmış çiçek motifi gibi kat kat açıldı ve küçük yaşlardaki bir hemşerimi Türk Bayrağımızı yukarı kaldırıp bayrağımızı en uç noktaya taşınması ile geceye damgasını vurmuştu. Bize bu gurur yaşatan folklömüze örf adet ve geleneklerimize gönül veren Tülay DOLU hanıma ve folklörümüzde oynayan kardeşlerimi bir Alucra’lı olarak yürekten alkışlıyorum.Geceye emeği geçen o kadar hemşerim varki hepsinin ismini ve faliyetlerini yazsam bu yazı yüz sayfalık bir roman olur. Onun içi ismini telafuz edmediğim hemşerilerimden özür diliyor ve katkılarından dolayı sonsuz teşekkürlerimi sunarım. Gecede aktif rol alan bu geceye katılım sağlamak için il il dolaşan ve gecenin bitiminde Alucraya yüksek okul yapılması için imza kampanyası düzenleyen sayın İbrahim BAŞYURT’u yürekten kutluyorum Türkiye Polis Radyosunda her hafta salı günü saat 21:00’da İmbikten Damlalar Programını Hazırlayan ve Sunan Sayın Mehmet Nuri PARMAKSIZ beyin yönetiminde Ankara Kalesi Ankara Evinde her ayın ilk pazar günü saat 13:00da düzenlenen şiir dinlentisi Anadolu Aşıkları Grubu tarafından yapılmakta bende Anadolu Aşıkları Grubu üyesiyim.Türk Şairleri Antolojisi 6.cilti yakın bir tarihte çıkacak ve bu kitap da hayatım ile 6 şiirim yayımlanacak ilk şiir Giresun. Giresun’umun ve Alucra’mın adını kültürel miras niteliğinde bir kitaba yazmaktan onurluyum.Bu bir ilk devamıda gelecek. Yüreğimde taşıdığım Giresun ve Alucra sevgisi ile sizce ben nereliyim?.
Yavuz KAYACIK
[email protected]
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.