- 1975 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
KADIN GÜZELSE
Kadın güzelse bu onun suçu değildir. Allah vergisidir güzellik. Kadın güzelse bunu gelin bana tecavüz edin diye davetiye diye algılıyanlar erkeklerin ruh sağlığı bozuktur. Kadın güzelse bu güzellik sadece onun eşi olan erkeğin gurur kaynağıdır. Bunu utanılacak bir hale getiren ruhu çirkin olan erkeklerdir.
Güzele bakmak sevap derler. Bu sözde kadının güzelliğini süsü köpeğinin güzelliği ile karşıtıran erkeklerin sözüdür. Güzel kadının makyaj yapmasını açık bir seks daveti yada tahrik unusuru olarak gören erkeklerde yanılgıdadır.
Ben çirkin kadın yoktur bakımsız kadın vardır palavrasına inanmıyorum. Bir kadın güzelse herşey yakışır, hiç bişeye gerek yok ama çirkinse istediğini yap yinede çirkindir. Ama şuda bir gerçek güzel ya da çirkin herkesin farklı bir çekiciliği vardır. Bakımlı olmak demek ille de çok makyaj yapmak aşırıya kaçmak anlamına gelmez elbette. Öncelikle kendine yakışanı yapmalı, başkasında görüp beğendiği herşeyi kendine uygulamaya kalkmamalı, çok komik duruma düşülebiliyor.
Kadın güzelse sözlü ve fiziki sataşma ve tacizlerden pek çoğu zaman şöyle veya böyle nasibini alıyor. Genelde sesini çıkaramıyor. Hele küçük yerleşim yerindeyse susmakla yetiniyor. Taciz, çalışan kadının kâbusu, kâbusa bağlı olarak sigara sığınağı oluyor
Çapkın erkeklere kadın güzelse bakın ne tavsiye ediliyor.
“Bir kadın güzelse gözlerinin içine bakarak hiç konuşmadan sadece dinleyin.Mümkün olduğunca becerebildiğiniz kadar az konuşun. Çirkin ise yine gözlerinin içine bakarak anlatın, açıklayın ayrıntılara girin konuyu genişletin. Hatta hatta nasihat bile edin. Nasıl olsa kaybedecek hiçbir şeyiniz yok.”
Bir bayan gazeteci bir bayan ünlüyüle röportaja gidiyor ve yazıya şöyle başlıyor. “Güzellik nasıl da tavlayıcı bir şey. Kadın güzelse, anlattıkları bir süre sonra sıkıcı bile gelse, onun izleyecek başka bir tarafını buluyorsunuz. Ağzını açıp kapatıyor ama siz ona bakarken başka bir şey düşünüyorsunuz. Takdir edersiniz ki çirkin bir yüze bakarken bu kolay olmuyor!”
Bir sahne sanatçısı için ise güzellik daha farklıdır. İşte bir örnek. “Bir kadın güzelse dozunu biliyorsa, güzel giyinmek bir kadını kadın yapan iştir. Sahneye ben de gömlek pantolon giyer çıkarım. Ama ben o değilim. Günde 200 mekik çekiyorsam nedeni kendime olan saygım ve sahnedeki duruşum için. O zamanki kıyafetlerim seksi ama çocuksuydu. Şimdi daha seksi bir kadın var. Eskiden şort giyerdim, şimdi bol etek üzerine büstiyer giyiyorum. Artık istesem de öyle olamam, o imaj bana farklı geliyor.” Güzelliği bir imaj olarak algılamak güzelliğin ticaretini yapmaktan başka bir şey değildir.
Erkek için ise kadının güzelliği başka bir anlam taşır. “Özellikle aşk konularında şunu söyleyeyim; kadın güzelse erkek yakışıklı ise kimse naz yapmaz. Kimse kaçırmak istemez. "Kaçan kovalanıyor" muhabbetini güzel olmayan kadınlar ve tipsiz erkekler yapar. Bir kadın güzel değilse erkek ona ilgisini bir süre sonra azaltır. Kadın uzaklaşınca erkek eğer alternatifi yoksa tabi ki kovalar. Erkek için de bu durum var. Yani güzel kadınlar ve yakışıklı erkekler için ne kaçmaya ne de kovalamaya gerek var. Tipsizlerin felsefesi bunlar.”
Kadın güzelse bu suç olur. Kaba tabirle tecavüze uğramış ise suçu kuyruk sallamaktır. Ne yapmalı, kadın kimliğini bez parçalarının altında mı saklamalı? Bu mu özgürlük? Sokakta aşağılık kelimelere, sözlü tacizlere maruz kalmak zorunda değildir kadın. Elini kolunu sallaya sallaya yürüyebilmelidir. Kadın kimliği örtünmemeli. Zihni üşüyen yobazlar kadını meta olarak gördükçe, astırdıkları cinsel egolarını kadın üzerinde tatmin etmeye çalışacaktır. Böyle bir zihniyet doğrultulu eylemlere maruz kalmak zorunda değildir kadın. Kadın üretendir. Hayattır kadın. Mahallemiz bünyesindeki fabrikalarda haftanın altı günü asgari ücretle çalışarak, birere suskun makineye, duygu ve hayalleri sömürülmüş, neşesi törpülenmiş, umutları gasp edilmiş, birer yaşayan ölü olarak yaşamaya mahkum edilen yine kadınlarımızdır.”
“Güzel kadın aldatır! Saf olanı yakalanır. Şimdi bütün güzeller bana saldıracak ama eğri oturup doğru konuşalım. Güzel kadın dikkat çeker. İlgi alaka eksik olmaz. Bugüne kadar erkekler. Marstan, kadınlar Venüsten hikâyesini dinlediniz. Ama her iki cins de dünyada yasıyor.Haliyle ortak noktalar da var. Bunlardan biri de beğeniye, ilgiye, alakaya bir yere kadar dayanmak. Neden erkekler daha çok aldatıyor? Asıl erkekler şarap gibi de ondan.
Yaslandıkça ve paralandıkça bir karizma, bir erkeksilik… Yirmilik çıtırların taleplerine bir yere kadar “dur” diyebiliyorlar. Aynı durum güzel kadın için de geçerli. Kadın güzel, albenisi varsa evli -bekâr fark etmeden sürekli küçük oltalara maruz kalır. Kocasından ya da sevgilisinden daha vasıfsız bir yerden talep geldiyse yüzüne bakmaz. Eşitse biraz oyalanır ama riske girmez.
Amaaaa bir üst katta ise, öteki adam akıllıca hareket ederse, şartlar uygunsa bu iş olur.
Hele güzel kadını çantada keklik gören, ilgisini, pohpohunu bu ahudan esirgeyen erkekler, kendine aceleden bir parça kadife bulsun. Ya da güzel kadınlardan uzak dursun. Bu konuda bir de önerim olacak. Aldatan kadın güzelse affedilmeli.
Aslında pek suçlu değil bir yerde kurbandır. Onca ilgi, onca talep nereye kadar reddedecek. Nereye kadar dünya nimetlerine sırtını dönecek. Aldatan kadınımız çirkinse kesinlikle boynu vurula. Hem çirkin hem aldatıyorsa erkeği o ayartmış demektir. Yani düpedüz ahlaksızlık! Çirkin kadının da bu dünyada ki nosyonu ahlaklı olmak. Toplumda denge sağlamak, nesebi belli nesiller yaratmaya hizmet etmektir. Güzel kadın bir durumda aldatmaz. Köpek gibi âşıksa aldatmaz!..”
ABD’de yapılan bir araştırmanın sonucuna göre, östradiol isimli hormonun fazla salgılanması hem bir kadının kendini çekici görmesini hem de erkek tarafından daha çekici olarak algılanmasını sağlıyor.
Ancak östradiol hormonunun farklı bir etkisi daha bulunuyor. Bu hormonu fazla salgılayan kadınlar, yanlarındaki erkekten daha az tatmin oluyor ve daha sık eş değiştiriyor.
Araştırmaya göre, sürekli erkekler tarafından ilgi gören çekici kadınlar zincirleme olarak tek eşli ilişkiler yaşıyor, ancak ortamda daha çok beğenecekleri biri olduğu zaman yanlarındaki erkekten ayrılıp ona yöneliyor.
Bir kadın çekiciyse ev işlerinden anlamaz" gibi kalıpları değiştirmek gerekir. Hem güzel yemek yapacaksın hem de çok hoş olacaksın. Erkeğin hizmetinde olmayacaksın; yaptıklarını ona lütfedeceksin. Kadın lütfetme bilincine erişmeli.
Bir düşünür aşkla güzelliği şöyle özdeşleştirir.
“Aşk bir paylaşımdır, sömürü değil. Aslında aşk, hiçbir zaman çirkinlik ve güzellik kavramlarıyla düşünmez. Şaşırırsın: Aşk hiçbir zaman çirkinlik ve güzellik kavramlarıyla düşünmez. Aşk sadece davranır, yansıtır, meditasyon yapar; hiçbir zaman düşünmez. Evet, bazen biriyle uygun düştüğün olur; birden her şey uyuma kavuşur. Bu güzellik, çirkinlik meselesi değildir. Bir uyum, ritim meselesidir.
Aslında güzel insan da yok, çirkin insan da yok. Çirkin insan biriyle uyumlu olabilir; o zaman çirkin insan o insan için güzeldir. Güzellik, uyumun bir gölgesidir. Aslında bir insana güzel olduğu için aşık olmazsın; oluşum bunun tam tersidir. Birine aşık olduğun zaman, o insan güzel görünür. Güzellik fikrini getiren, aşktır; tersi olmaz. “
Bazı erkeklerde kadınların güzelliğini kullandıklarına inanmıştır.
“Bir kadın güzel ve alımlıysa o kadının zekasının yüksekliğini zengin koca bulmasından anlarım. Kadınlar erkeklerdeki gücü severler. Bu sosyal statü, para ve bilinirlik olarak değişir. Kadın olmadığım için o psikolojiyi birebir yaşamam zor ama sanırım yakın bir derecede hissediyorum ve hak veriyorum. Maddi gereklilikler, aşırı kişisel hırs dışında kadının doğal refleksi çalışmamak yönündedir. Çalışan her 100 kadından 90’nı eğer yeterli maddi geliri ve lüksü olursa çalışmak istemediklerini ortaya koyuyorlar. Dolayısıyla bu doğal refleksi hayata geçirecek zengin koca bulmayı istemek kadar doğal bir şey olamaz. Bu puzzle gibidir. Çünkü erkek de tam tersi kadınının çalışmasına gerek bırakmayacak şekilde çalışıp zengin olmak ister. Ona harcaması için tonla para vermek ister. Buraya kadar her şey normal. Ama zengin koca bulma ihtimali yaş arttıkça azalır. Zengin erkekler orta yaş ve üstüdür ve o tip erkekler genç kadınlardan hoşlanır. Nasılsa param var meyvenin en tazesini ve sulusunu yiyeyim mantığı vardır.”
Genel önyargılı davranışlarda var. Bir kadın güzelse ve alımlıysa büyük ihtimal herkesin tenkit ettiği kadına dönüşüyor. Hemde en önce hemcinsleri tarafında. Diğer kadınların kendinden çirkin olması güzel kadının suçu değildir ki. Önemli olan kadının bu güzelliğini kendinin ve partnerinin taşımasıdır. O zaman güzellik nura dönüşür. O güzellik çevresini güneş gibi aydınlatır. İnsanlara ferahlık verir. Ama kadın bu güzelliğini taşayamazsa mum gibi dibine bile ışık vermez. Zamanla silinip gider.
KAYNAK:Tırnak içindeki yazılar GOOGLE arşivinden alınmıştır.
YORUMLAR
yazı bir çok insana dil oluyor burada.. artıları eksileri olduğu gibi ..burada bende KAYIP YILDIZ'ın sözlerine katılıyorum ''Canım ülkemde tek itibar gören güzellik ve para!
İnsan bir söyleşi toplumunda kıyafetiyle karşılanır
Ürettiği zekasıyla uğurlanır…
Bir kadının isteyip de başaramayacağı hiçbir şey yok…
Yeter ki zeka haznesi dolu olsun.
Kimsede ayrıcalık yoktur bizler nasıl yaratılmışsak özlü ve sözümüzle yaşam mücadelesi veriyoruz.Güzel olmakta zor yaşam içerisinde....
Özenle hazırlanmış yazınızı keyifle okudum ve yazınızın her satırında binbir soru var:))
Hepimiz allah ın kulu. Yaradan bazılarına akıl vermiş! Bazılarına da güzellik!
Bazı kadınlara fazla zaman ayırırken ikisi bir arada olmuş oluyor. Ellerinize sağlık. Yaradanım:)
Dünyada insanlar arasında zekanın önemine önem verirken!
Canım ülkemde tek itibar gören güzellik ve para!
İnsan bir söyleşi toplumunda kıyafetiyle karşılanır
Ürettiği zekasıyla uğurlanır…
Bir kadının isteyip de başaramayacağı hiçbir şey yok…
Yeter ki zeka haznesi dolu olsun.
Saygı ile dostça kalınız…
Güzellik geçici arkadaşlar, sıradan olacak ama baki kalan kalp güzelliği…
Yaşlı sayılabilecek yaşları yaşıyorum şu an , eşim de aynı ..
Gençliğimizde ben yoldan geçerken erkekler bi daha döner bakarlardı –ki “aman laf atmasınlar” suratsızlarındandım-
Eşimse son derece yakışıklı bir o kadar da hanım hayranı olan, beyefendi/hali-vakti yerinde bir gençti.
Sonra yollarımız kesişti o gün bugündür tek bir üzüntü yaşatmadık birbirimize…
Şimdi ben kapris üstüne kapris yapsam, güzelim diye herkese gülümsesem/ benden başkasını bulamaz desem, eşimde keza her hanım hayranının ilgisine! Karşılık verse, bu satırları yazarken dizimin dibinde otururmuydu? Oturmazdı ...
Üstüne üstelik kırış kırışız :) Ama o çizgilerin her birinde bizi biz yapan yaşanmışlıklar var…
Erkekler içinde geçerli güzellik; erkek gençken yakışıklıyken aşk anlamında talep görebilirken yaşı ilerledikçe bu oran cüzdana doğru kaymakta… Kadın parayı yedikten sonra adam elden ayaktan düştükten sonra devir tersine döner ve gelsin genç/yakışıklı erkekler :) adamcağızda elinde gazete koltukta uyuklasın :)
Albayraklım kardeşim sizi ayrıca kutluyorum, Kadın serisi çok güzel oldu… Kadın hakkında seri yazı yazabilmek için iyi bir gözlemci olmanız gerekir, sanırım güzel bir eşe sahipsiniz :)
Teşekkürler paylaşımınız için
Mavi Sihir tarafından 4/27/2009 11:49:27 PM zamanında düzenlenmiştir.
Hanımlarrrrr albayraklım ne derse desin, çirkin kadın yoktur bakımsız kadın vardır :)))
İlla ki katmanlar şeklinde makyaj yapmaya da gerek yok biliyorsunuz, bir kaç küçük operasyonla anneniz bile anlamaz :))))
Ama şu gerçek ki paranın ve güzelliğin/yakışıklılığın önünde tüm kapılar ardına kadar açılıyor, acı ama gerçek :)
Tebrikler albayraklım, kadını yorumlayan yazılarınızdan dolayı...