YAZI
YAZI
Hani “Söz uçar, yazı kalır” diye bir laf var ya,söyleyene teşekkür ederim.Yazı o kadar kıymetli ki değerini ifade etmek bir hayli zor.Dikkat buyurursanız insanların bir çoğu akşama kadar laka luka hep konuşurlar,soruyorsun “arkadaş bu kadar konuşacağına bir az da yaz sana” klasik bir ifadeyle “Boş veeer, kim takar beni seni” diye cevap veriyor. Halbuki durum hiçte öyle değil bunu gidin askerlere ve mahkumlara sorun;her hafta ziyaretçilerinin neleri dile getirdiklerini, sorun bakalım akıllarında neler kalmış? Bir de kendilerine gönderiler mektupları sorun bakalım nasıl çantasına sarılıp çıkaracaklar,kim bilir her bir mektubu kaçar kere okumuştur, eş dost hasretiyle. İşte söz,işte yazı hem devletin arşivinde hangi oranda söz var ki olsa olsa evrak bulunur.
Hak Te’ala azametiyle birlikte;kalem, mürekkep ve yazdıklarına yemin etmiştir, her toplumda ancak kıymetli şeyler,yemine etmeye değer.Hal böyleyken ,bir sefer yazanlara destek vermek gerek hele hele yazıları kamu yararına ise ,toplum hayatına bir katkıda bulunuyorsa, bir fikir veriyor yada moral ve motivasyon sağlayabiliyorsa; destek vermek, cesaret vermek lazım.
Bu sefer yazarın az kafası karışıyor iki tip yazı arasında; az reyting yapayım diye siyasi ve politik mi yazayım? ya da nitelikli vatandaş kazanmaya yetiştirmeye dönük eğitim –ilahiyat-tarih mi yazayım? diye, yazılarıma göre on kat daha fazla okunan yazılara bakıyorum da genelde siyasi ve politik yazılardır,gerçi ben de yazsam benzer yazıları yazacağım ama ülkemiz siyaseti az dedikodu, az hamasi duygular içerikli olduğu için,ilgililerin yorum ve yaklaşımlarında da hayır olup olmadığını kestirmek pek mümkün değildir ya,örneğin ben TBMM başlıklı bir yazı yazdım duyarlı her vatandaşın ilgi göstermesi gerekirken bakıyorum tıklama sayısı 90-100 lerdeyken, politik bir yazı 1100 lerdedir doğrusu bu bana endişe veriyor.Parlamentosuna sahip çıkmayan bir toplum siyasetle politikayla ilgilense ne yazar.Eğitim öğretime kayıtsız kalan bir millet,nasıl iflah olabilir ki?Örneğin şehrimizde yedi on zayıflı öğrenciler politize olmuşlar, kimse demiyor ki “arkadaş sen git işine bak, etki alanında varlığını göster, politika sonraki iştir,her şeyin zamanı var” yerel medyamızın tüm yazarlarından istirham ediyorum, bu haftayı eğitim öğretime versinler,öğrencileri, velileri hatta öğretmenleri ,eğitim öğretime katkıda bulunmaları için uyarsınlar, yakalarına yapışsınlar.
Kimisine göre cazip, duygusal gıda içerikli yazıları yazamam, o tür yazıları yazmak bana lüks gelir.Yazmaya devam edeceğim ama İnsanı yazacağım,Eğitimi-Öğretimi-öğrenciyi eski deyimle talim-terbiyeyi-talebeyi yazacağım, demokrasiyi yazacağım, ortak aklı ve istişareyi ele alacağım ruh terbiyesinin kaynağı olan ilahiyatı zaman zaman kale alacağım.
Hepinize selam ve saygılarımı sunar başarı ve mutluluklar dilerim.
e.kaya
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.