- 990 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Sigara Öldürür
Çocukluk çağlarından itibaren,kendisinden birkaç yaş büyük kız arkadaşları ile samimiyeti daha çok olmuştur onun.
Ama bu arkadaşlardan öylesine büyük bir zararlı alışkanlık edinme durumunda kalmıştır ki,vay haline.
Sigara.
Ve en neticede otuz beş yıllık bir tiryakilik.
Sanır ki ondan hiç bir kötülük görmemiş gibisine gelir hatta.
Çünkü elli sekiz yaşındadır.Ve iki yıl öncesine kadar turp gibiyken....?Aniden hastalanmıştır.
Bir büyük üzüntü sebeptir aslında onca, bu hastalığının sebebi.
Yine de sigarayı bırakmak istemekte ama kendi başına buna muaffak olamamaktadır.
Doktorlardan yardım ister ilk iş.
Ama onların tedavi etmek istedikleri önemli hastalığıdır.
Bu yönde ilâç veremiyeceklerini,kendi iradesiyle bırakmasını önerirler.
Yapayalnız ve mutsuzların en mutsuzu kadın bu konuda tek başına başarılı olamayacaktır.
(Yine mazideki anılara dalar,gözleri yaşlı.babası gelir aklına.
Kız o zaman 19 yaşındadır.Baba çağırır yanına.Ve bafra paketinden bir sigara çıkarıp kızına uzatmıştır.
Al bakayım iç.-Ne diyorsunuz babacığım der kız,hayır olmaz.
Burada sıcak odada içeceksin kızım.Çıkıp dışarı lavaboda iki de bir kendini üşütmeyeceksin.-Hayır baba içmem.İçeceksin.
Ne olursa olsun babaya asla asi gelme halinden uzak olan o kız o sigarayı nasıl içebilmişti babasının yanında?Bir kendi bilir.Belki sigara onu içmişti.
İllâ sonraları baba kız baba-kız ve arkadaştılar.Babanın ölümüne dek hiç ayrılmamacasına.)
Müfide DECDELİ/İzmir
26/04/2009/pzr.Sa:13.27