- 4197 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
Canımdan Can Oğul ..
Oğlum..
Hala gözümde fidansın..
Yumuk ellerini avuçlarıma almaya çekindiğim bebeğimsin. Uykularımı feda ettiğim, yüreğimin direğisin.Öksüzlüğümü unutturan sebebimsin. Daha neler nelersin de, diyemiyorum şımarır o gafil nefsin.
Gün gelir başıma evimi geçirirsin. Gözlerime, yüreğime indirirsin. Mevlam eksikliğini yine de göstermesin oğul. Umutların çoğalsın, bereketin daim olsun yağmur taneleri sayısınca.
Bir gün baba olursun dilerim.
Benim sana söylemek istediklerimi sen de evladına söylemek istersin. Ki bu hep böyle gelmiş böyle gider oğul. Allah kulunu imtihan eder.
Kimine mal verir, malı ile imtihan eder.
Kimine hastalık verir, sağlıkla imtihan eder.
Kimini de evlat ile imtihan eder.
Yani anlayacağın bizler bu dünya hayatına imtihanımızı vermeye geldik.
Oğlum..
Can oğlum, gönlüme yoldaş oğlum..
Nasihat etsem de sana, yine sen bildiğini okuyacaksın, benim yerime arkadaşını dinleyeceksin..
Olsun, yine de sana bu mektubu yazıyorum ki, arada konuşma ihtiyacı hissedersen açıp okursun.Hayat yolunda yürümenin ciddi bir iş olduğunu annem söylüyormuş meğer der, yürekten gelen bir Fatiha okursun ruhuma..Oku oğul..
Sen okudukça ben senden razı olurum, Allah’ta senden razı olur unutma emi oğul ?
Başına bir kaza, bir bela gelmeden , sana senden yakın olan Rabbime el açıp daima O’ ndan, yalnızca O’ndan hayırlısını dile..
İyi günlerinde hamd etmeyi unutma..
Seni Rabbine el açmaktan, Rabbini anmaktan alı koyan her şey bil ki düşmanındır. Düşmanını tanı oğul. O düşman ki yine senin nefsindir. Allah’ ın yasakladığı, haram kıldığı şeyleri tanı ve kendini onlardan uzak tut. Kendini ve sevdiklerini koru, kimseye kötü davranma.
Yoksulları gözet, elinden geldiğince yardımını esirgeme.Yaptığın iyiliği kimseye anlatma.Unut oğlum..İyilik gördüğün insanları demiyorum, iyi anla lütfen.
Dünya malı için, menfaati için kimsenin hakkını yeme, hiç bir insanın kalbini kırma. Kırılsan da.
Özellikle büyüklerin, yaşlıların yüreğini incitme oğlum. Bir de çocukların. Onlar daha hassas olur ..
Tutamayacağın sözleri asla verme..Verdiğin sözü mutlaka yerine getir.
Gücün neye yetiyorsa, elinden ne geliyorsa onu söyle.Büyüklenip kibirlenme, kimseyi ezme, kendini de ezdirme. Hakkını savun.Doğruyu savun.
Benim ya da başkasının istediği gibi biri olma. Allah’ ın rızasını kazanmaya çalışan bir insan olmaya gayret et her zaman. Övünme yaptığın işlerle..Güvenme Allah’tan başkasına.
Canım oğlum, seni çok seviyorum.
Mektubumu okumanı diliyorum. Ve saklamanı istiyorum.
Kim bilir belki bir gün ihtiyacın olur...
Unutma..
Hiç bir anne veya baba, evladının kötülüğünü istemez. Evlatlar bunu evlatken bilemez.
Allah’ a emanet ol..Canımdan Can oğul..
YORUMLAR
Oğlum ünüversite 4. sınıfta. Bu ytıl kısmetse okulunu bitirecek ve hayat atılacak.
Liseye giderken oğluma " buradan gitmelisin, okumalı ve hayatını kazanmalısın. Baban ile biz memuruz ve sana okumaktan başka hiç bir şey bırakamayız. git ve oku" diye devamlı söylüyordum.
Oğlum okulu kazandı ve yanımızdan ayrıldı. Ayrılışının 4. ayında telefon ile konuşurken aniden " anne, hep senin beni sevmediğini düşündüm liseye giderken, hani hep git git diyordun ya onun için.Şimdi sizden ayrıldım ve buraya geldim. ve anladım ki annem beni benden çok daha fazla seviyormuş, teşekkür ederim anneciğim" deyivermişti.
Evte hiç bir anne ve baba evladının kötü olmasını istemez ve hep hayatta başarılı, sağlıklı olması için gerekirse kendi canından vazgeçer.
Yazınız bana bir an oğlum ile bu güzel konuşmamızı anımsattı.
Teşekkür ediyorum sevgili şairim paylaşımınız için. Tüm evlatlarımıza başarı, sağlıklı ve sevgi dolu yarınlar diliyorum.
Sevgiler yüreğinize