- 612 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
ŞEKER
Bendenizde, bu günlerde çok yaygın olan ve tip 2 diye tabir edilen bir şeker sorunu başladı. Bu daha ziyade yaşlılık dolayısıyla pankreasın yeterli ensülin üretememesinden ileri geliyormuş. Tip 1 olarak tabir edileni ise daha gençlikte oluşan bir illet. Tabii ki, yaşlı geri kalan ömrünü, ama genç olan tüm ömrünü kısıtlı yaşamak zorunda. Bu konuda ana babaların çok dikkatli olmaları gerekir.
Bu nedenle geçenlerde Edirne Tıp Fakültesi Endokronoloji servisine beni misafir ettiler. Amaç hangi tür bir tedavi ile ideal sonuca ulaşmak içindi. Bu endokrin servisi malum şeker hastalarının sorunlara bakan bir bölüm. Ama hiç bir derdi olmayan insanların bile belli aralıklarda hastane koridorlarında bir tur atmalarını öneririm. Sağlıklarının kıymetini bilip daha titiz davranmaları ve sorunun ciddiyetini anlamaları açısından.
Yattığım sure içinde, koridorlarda dolararak koğuşlarda yatan hastalara her göz atışımda kelimenin tam anlamı ile ürperdim. Şeker hastalığı, böbreklerden kalbe kadar tüm iç organları etkilediği gibi arazlar en fazla bacaklarda oluşuyor. Ayaklarının altı baştan aşağı yara içinde yatanlar. Bacakları muhtelif seviyelerden kesilenler. Görme yetisini kısmen veya tamamen kaybedenler. Sonunda diyaliz mahkûmu olanlar. Konunun yabancısı olanlar için kısa bir açıklama yapayım. Belirtileri, ağız kuruluğu, fazla idrar ve aşırı su tüketimi. Elde ve ayaklarda yanmalar ve geçmesi uzun süren yaralar. Aman dikkat.
En kestirme bir ifade ile şöyle söyleyeyim, bu illetin kesinlikle hafife alınmaması gerekiyor. İnsanı öldürse bir yerde sorun bitiyor ama ihmali halinde sürüm sürüm süründürüp hayatı zehir ediyor.
Şeker hastası olan kişilerin, tüm kurallara uyduğu takdirde normal insanlardan bile daha uzun yaşadıkları söylenir. Sebep, ideal beslenme ve yaşam tarzı. Bu nedenle, böyle sıkıntısı olanlara tavsiyem en kısa zamanda olayın uzmanlarına başvurmaları. İdeal çözümle netice aldığım için şu an gayet mutlu biryaşam sürüyorum
Amacım içinizi kaldırmak değil sevgili dostlar. Bütün arzum sizlerle birlikteliğimi daha uzun yıllar sürdürebilmek. Yaşınız ne olursa en azından bir iki senede bir tepe tırnak kontrolden geçin. Bir şey kaybetmez ama çok şey kazanırsınız. Çünkü erken tedavi ile bazı sorunlar daha başlamadan çözülebiliyor.
Sağlıklı ve mutlu günler dileğiyle.