İNSAN OLMAK BİR MEZİYETTİR..
birkaç kişi biraraya geldiğinde; değişik konular üzerinde söyleşiler yaparız..her söyleşi de; olumlu yada olumsuz olsun hepimiz insanız deriz.insan nedir ki...altı üstü düşünen düşündüklerini korkusuzca dile getiren, duygularından emin olabilen, bilgisi olan, sosyal, iki ayaklı canlılar değil midir...peki bizi bu kadar üstün yapan başka ne meziyetimiz vardı diye düşünelim. Dini açıdan açıklar isek; bizler dünya üzerinde en üstün canlılarızdır.Peki; bu üstünlüğü haketmeyen birçok canlılar yok mudur? Örneğin; 12-13 yaşlarında çocuğunu başlık parası adı altında mal gibi satan aileler, küçüçük çocuklara tecavüz eden sapıklar, kısa giyiniyor diye orospu gözü ile bakan gelişimine henüz tamamlayamamış canlılar,savaş adı altında kıyım yapan caniler, ilim, bilim boştur diyen örümcek kafalılar, v.s. birçok örneklerimiz vardır. Kendilerini üstün gören insanlarımız çoktur. Bol bol atıp-tutan, attığını havada yakalayan, yalanı bir akıl oyunu sanan, ayakları yere sağlam basmadan kendini uzaya fırlatan, kulaktan dolma bilgilerle mum yakmaya çalışan, v.s.birçok örneklerimiz vardır.İnsan olmak bir meziyettir.
saygılar..
YORUMLAR
İnan bana İnsan olmak kalıblı bişey değildir.Su gibi koyduğun her tasın şeklini alır ve kalıblıdır.Sorgularsak eğer ki çoğumuz sorgularız, yazan çizenler kadar şizofrenik olmasa da öğretilmiş bişeylerle özdeşir sorgularımız.Bize çocukluğumuzda öğretilen insan kalıbı vardır ya, o kalıba bürünürüz.Bizler, insan olma kaygısını böyle platformlarda sadece birbirimize anlatırken insanlık adına şuanda o kadar çok kötü şeyler yaşanıyor ki....
:-); evet meziyettir.Farkındalıksa eğer....