- 1555 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Kurtlar Vadisi TERÖR !
RTÜK´e yapılan yoğun (!) şikayetler üzerine, Show Tv Yöneticileri Ankaraya davet edilerek, şikayetler kendilerine iletildi ve Show Tv Kurtla Vadisi TERÖR dizisinin yapımcıları ile anlaşma sağlayarak, dizinin yayınına şimdilik ara verdi.
Türkiye´yi belki de neredeyse ikiye bölen , hem yayınlanması , hem de yayından kaldırılması olay haline gelen bu popüler dizi içeriği ve görüntüleri hangi hukuk kuralına uymadı da yayından kaldırıldı bunu gerçekten düşünmek gerekiyor.
Belki de siz beni öyle çok etliye sütlüye karışmayan bir yapım olduğunu düşünüyor olabilirisiniz ama , ben bu akşam bu yargınızı biraz tersine döndüreceğim. O kadar olay oldu da syazmadım da, bunumu yazmaya değer buldun diyebilirsiniz. Yazmaya değer olmayan bir şey yoktur birincisi ; ikincisi de bu yazıyı kaleme almamın bir nedeni, bir şekilde kimseye duyuramadığım düşüncelerimi, hiç olmazsa kendi sitemde açık açık dile getirmek. Zira ne RTÜK web sitesi, ne RTÜK telefonları hiç birisi açılmıyor; ne garip bir tesadüf değil mi ? :) Sanırım bakım onarım filan yapıyorlardır :) Oysa dizi yayınlandığında ve hemen öncesinde ve hemen sonrasında hep çalışıyordu , hani o "dizi yayından kaldırılsın" diyenler var ya, onlar seslerini duyurabildiklerine göre durum böyle olmalı...
Ne yaptı Kurtlar Vadisi TERÖR ? Kusuru ne idi ? Yasa dışı ne yaptı ? Ve en önemlisi "bu dizi yayından kaldırılsın" diyenlerin sıkıntıları ne idi ? RTÜK her açılan telefona yanıt verebiliyorsa , başka kapatma kampanyaları başlatmak gerek miyor mu ? Dizi haline getirilebilirse, Şu Çılgın Türkler dizisinin başına gelebilecekleri tahmin etmek sizce güç olabilir mi ?
Ben kendi adıma hemen cevap vereyim bu bir kaç soruya :
Ne Yaptı Kurtlar Vadisi TERÖR ? Kusuru Neydi ?
Unutturulmaya, yutturulmaya çalışılan bir tezgahın üstündeki örtüyü bir ucundan tutup sıyırmaya başladı. Bazılarının işine gelmeyen bu konu ve konular , TV gibi bir araçla neredeyse Türkiye´nin tamamına duyurulmasını bir kenara bırakın, fısıltıyla dahi kukaltan kulağa konuşulmasına bile tahammülü olmayanların tüylerini diken diken eden bir işe kalkıştı. Yolları kesip sivil asker öğretmen mühendis katliamları, Türkiye´yi bölme parçalama planları, devletin kendi okulundan yararlanarak sözde eğitimli, vatan hainlerinin yetiştirilmelerini , esrar eroin silah vs. ticareti yapıp hem toplumu zehirlemelerini hem de elde ettikleri gelirle ülkeye karşı silahlı mücadeleye girişmelerini, vs. vs. Suç değil mi bunlar ? Bunları yeniden hatırlatmak, asıl bölücülük bu değil mi ? Yani sırf ben şuyum ben buyum, efendim benim başka bir kültürüm ve kimliğim var, ben hak iddia ediyorum, yıkılsın bu düzen dmek demokratlık, demokrasinin gereği, ama bu işler çetecilik, bu işler magandalık, bu işler cahillik ! Aslına bakarsanız Büyük Atatürk´ün "Ne Mutlu Türküm Diyene" sözünü bile kendilerine hakaret sayanların, varlığımızın anlamını ve neden varolmamız gerektiğini ortadan kaldırmaya çalışanların, her devirde bir şekilde çekilebilecek olan böyle bir diziye tepki göstermeleri çok hafif kalıyor. Bir de duygu sömürüsü yaptı Kurtlar Vadisi TERÖR (KVT) ; şehitlerimizi andı, şehit analarının feryadını evimizin içine soktu. Sırası mıydı şimdi bunun yapmanın ! , değil mi ??? Tam da aşşalarda bir yerlerde yeni oluşumlar gerçekleşirken, tam da demokrasi, insan hakları, globalleşme, sınırların kalkması, dünya vatandaşlığı derken, bir Hilal uğruna şehit olanların ve onların analarının acılarını gündeme getirmek de iş mi yani ! , değil mi ??
KVT "kusur"larını saymak bir "küsür" maddeden ibaret değil, ama ilk akla gelenler bunlar ; belki de hepsi hepsi bu ....
Yasa dışı ne yaptı ?
RTÜK nedir sorusunun yanıtını da iyi bilmek gerekiyor. RTÜK dediğimiz Kurul BİO diye tabir edilen Bağımsız İdari Oteritelere (BİO) bir örnektir. BİO hükümetin bizzat uğraşmakla zaman kaybetmek istemediğimi, toplum yarına olacağını inandığı ve başlı başına bir uğraş konusu olan bir takım konuları RTÜK örneğinde olduğu gibi kanunla meydana getirdiği tam yetkili kurum ve kurullardır. Bankacılık Denetle Kurulu da buna bir örnektir. Bunların bağlı olduğu bir bakanlık vs. yoktur, yani bağımsızdır ve karralarını kurulda aldıkları ile sınırlıdır ; yani ilgi alanındaki konularda tam yetkilidir. Kurul üyelerinin seçimi vs. uzatmak istemiyorum, güçlü bağımsız olduklarını ifade etmek istedim ; kimseye de hesap vermezler. Ve aldıkalrı kararlar ve yaptırımları günceldir derhal uygulanır. Bu tip kuurl ve kurumlar birçok gelişmiş ülkede de vardır, ancak olaylara bakış açıları, yaptırımları, esneklikleri, katılıkları vs. ülkeden ülkeye, o ülkenin sosyal, ekonomik, siyasi vs. göre değişiklikler arz etmektedir. Toplumsal sorumluluk hissederler ve buna yönelik de karralar alırlar. Bunların bir çoğu da önceden kararlaştırılmış kurallarla belirlenir. Mesela şu kadar dakikada bir reklam yayınlayacaksınız, günlük yayınlarınızın yüzde bilmem kaçı eğitim kültür içerikli olacak vs.
RTÜK´ün en çok eleştiri alan uygulamalarından biri olan , kendilerine ulaşan şikayetlere istinaden hüküm verdiği yaptırımlardır. Bu uygulamadan elbette KVT´de nasibini aldı. RTÜK´ün bu uygulaması belki sizlerin haberi yoktu ama daha önceleri bir çok platformda dile getirilmiştir; ama RTÜK bu uygulamaya devam etmektedir. Bu uygulamada eksik olan şey adalet, fırsat eşitliği, menfaat savaşlarına ortam yaratması gibi hususlar sayılabilir. Düşünün A televizyonu olarak rakibiniz B televizyonunun çok popüler bir dizisini yayından kaldırtmanız işten bile değil. Hele hele maddi olarak güçlü bir televizyonsanız tüm rakiplerinizi bu yöntemle ekarte edebilirsiniz. KVT yayınlandığı gece Türkiye rekorlarını alt üst ettiler; ve bu rekor öyle hobisel bir rekor değildi, ucunda çok önemli miktarlarda para söz konusu idi.
KVT repliklerinde TC yasalarına aykırı bir dialog geçmediği aşikar, çünkü oyle olsaydı KVT´ün yayının durdurulmasının yanında haklarında Türk Ceza Kanuna istinaden davalar açılırdı ; aksine bu tip davaları hep KV ekibi başkaları hakkında açmıştır, çünkü kendileirne yapılan saldırılar TCK´na aykırıdır. Yani bu yayının durdurulmasının hukuki hiç bir alt yapısı yok. Hukukun üstünlüğü eminim bu konuda da haklının yanında olacaktır.
Aslında RTÜK kadar eleştiriyi hak eden bir kurum da Show Tv´dir. RTÜK´ün bu dayatmasına direnecek yürekliliği göstermemişlerdir ve kendilerini affettirmek için KVT yayın saatine Kan Uykusu belgeselini yayınlamışlardır. Bu kendilerini sadece bu akşamlık kurtracaktır, aksi takdirde milletin vicdanında elbette onlara da bir pay çıkacaktır.
"Bu dizi yayından kaldırılsın" diyenlerin sıkıntıları ne ?
Diziyi yayından kaldırılsın diyenlerin, bu ülke üstünde oynana oyunların , hiç olmazsa bir kısmının ortaya konulmasına karşı çıktıklarını söylemekten başka bir şey gelmiyor içimden ! Hani onları bu kefeye koymak istemiyorum diyip, sahtece, uyanık bir manevra yapabilirdim ama bunu yapmayacağım, zira bunun başka bir anlamı olduğuna inanmıyorum. "Hepimiz Ermeniyiz" diyenlerin çığlıklarını, RTÜK´te geçen haftalarda günlerce çaldırdıkları telefon seslerini de eklemeleri , şehitlik, vatan, bayrak, cumhuriyet, bağımsızlık, Türklük , Atatürk, Türkiye kelimelerini ortadan kaldırma eylemlerinin bir parçası olmasından başka bir şey değildir. O farklı bu farklı diyenleriniz elbette vardır, bu doğaldır, ama doğal olmayan renkten renge girebilen yaratğın bukalemun türü yaratıklar olduğu, insanın böyle bir yeteneği olmadığıdır ; rengi bellidir, ha o renk, ha bu renk, bilemme, ama rengi bellidir ve olmalıdır da. Laf cambazlığı yapıp renk, ırk, kafatası cevabı vermeye heveslenenlerin bu isteklerini kursaklarında bırakacağım, zira bu söylemlerle işim olmaz. Bizler dünya kültürlerinin beşiği bu toprakların insanları olarak, daha avrupalı ve amerikalı cahiller bu değerle nedir bilmezlerken, bize zararları dokunacaklarını bildiğimiz halde bizden olmayanlarla yüzyıllarca koyun koyuna yaşayabilme erdemini ve cesaretini gösterdik ; ama bunun bedelini şimdi buram buram ödüyoruz, olsun varsın , atalarımız bizden az mı bedel ödediler ? Bizden olmayanlar, bizim aş kabımıza etmeye çalışanlardır ; yoksa rengi dili dini ırkı şu olan bu olan değil. Benim bayrağıma, benim ülkeme, benim cumhuriyetime kim el uzatır, kim dil uzatır, kim silah doğrultursa alacağı yanıt tek ve nettir. Yok yeni dünya düzeni, yok bilmem ne uydurmaları ve sözde değerleri ile elimizden alınmak istenen değerleri kimse , ama hiç kimse alamaz.
Biz ve diğerleri kavramlarını son bir özetle kapatmak istiyorum. Türkiye Cumhuriyeti Devleti Büyük Atatürk´ün açtığı yolda ama ondan dahada ileriye giden bir güçle , tam bağımsız, laik, sosyal ve hukuk devleti olarak , tek bayrak altında, en az bugünkü sınırları kadar vatan toprağında SONSUZA KADAR İLEL İBET YAŞASIN VAROLSUN diyebilenlere ve bu uğurda çalışanlara diyorum ben BİZ diye. Bunu diyemeyenlerin, demeyenlerin, üstüne üstlük tam da tersini söyleyenlerin tamamı DİĞERLERİDİR !!! O yüzden kimse celallenmesin ; bu tanımıma rağmen celallenecek varsa da buyrun celallensin !! BİZ , DİĞERLERİ yok olsun da demiyoruz, yok olmayabilirler sorun değil. Sorun DİĞERLERİ bizi yok etmeye yeltendikleri, kalkıştıkları zaman ortaya çıkar ; işte o zaman MİSLİ İLE KARŞILIK VERME kuralı devreye girer ; bunu yapmaya çalışanlara MİSLİ İLE CEVAP vereceksin ki, bir kez daha yapmaya kalkışırken bir misli daha düşünecek yapsam mı yapmasam mı diye.... İnsan bence düşünmeli, hem de defalarca düşünmeli , yoksa an gelir düşünecek zamanı kalmayabilir ...
Yukarıda bir yerlerde de ifade ettim, lütfen bunlar size sert ifadeler gibi gelmesin, zira bunu başka türlü ifade etmek ya aymazlıktır, ya da sahtekarlıktır. Üstümüze kılıç çekilmedikçe bize kimseden zarar gelmez , bu bu kadar basit, doğanın kuralı, yaşamın vazgeçilmez ve erdemli bir tavrı. Benim yanağıma vurana öbür yanağımı uzatabilirim, ama ülkemin kılına dokunmaya çalışanın tüylerini yolarım, bu olay bu kadar net. Eğer bu bağlamda ayrı düşeceksek ben tüm dünya ile ayrı düşmeye hazır ve nazırım.
RTÜK ve Gelen Telefonlar
Şimdi RTÜK diyor ki, çok şikayet geldi . RTÜK bence bunu rakamları ile ve Noter tasdikli ispatlamak zorunda; en azından bunu Show Tv yöneticiler istemeliydi RTÜK´ten. Belki de çok reyting aldığı için başka bir tv kanalı bir olay örgütlemiş olabilir ne malum ? Bu dedeğim şey lütfen size komik gelmesin, eski RTÜK başkanlarından birisinin ifadesidir bu. Çünkü en çok gelen şikateyler rakip tvlerden geliyormuş. Ve RTÜK başkanı ironi yaparak, bizim yayınları tek tek izlememize gerek bile kalmıyor, zaten o kanalın rakipleri biizi derhal arıyor ve kuralları bizden daha iyi bilerek bize neye istinaden bu yayının durdurulması gerektiğini hatırlatıyorlar. Ne komik değil mi ? Ya da ne ağlanacak bir durum değil mi ? İster gülün ister ağlayın ama bunlar taş kadar gerçek, zira kanatıyor, acıtıyor ...
Şu Çılgın Türkler kapatılsın !!
Allahtan Kurtuluş dizisi bu dönemlerde yayınlanmadı da kurtardı kendini, düşünemiyorum olacakları. Bir de biri kalkıp Şu Çılgın Türkleri dizi haline getirme çılgınlığını gösterirse vay halimize !
Ya sanmayın ki bir dizinin esiri olmuş bir şahısım. Benim kişilerle, isimlerle, imajlarla işim olmaz ; ama hepsini izleirm takip ederim, arkasındaki anlamı irdelerim. Burada hareket KVT ekibine yapılan bir hareket değil, ve buradaki sözlerimde onların savunuculuğunu yapmak değil. Ama çok uzun zamandır unutmaya ve unutturulmaya çalışılan, ve aslında tüm Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarının hem fikir olması gereken bu terör örgütünün faaliyetleri hakkında yapılan bir yayına yapılam muameledir. Bu muamelenin anlamı üzerinde durmak gerekiyor ve uyanık davranmak gerekiyor. Bu akşam itibariyle ulaşılması gereken her birim kitlenmiş durumda, ama burası açık ve ben bunları sizlerle paylaşmak istedim. Yazdıklarımda bu ülke sevdalısı olup da alınganlık gösterebilecek kimsenin olduğunu sanmıyorum, olursa da ben yanlış ifade etmişimdir, sizlere kusur bulamam ve yazdıklarıma sadık kalacağımın işareti olarak bu yazıyı tüm eksik noksan imla hatalarına rağmen düzeltmemek üzere yayınlıyorum.
.....Kılıç Bayram.......