- 1128 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
BOYACI ÇOCUKLAR
Küçüksünüz küçücüksünüz daha, minik ellerinizde nede heybetli duruyor o boya fırçaları, sanki sizin hazineniz sımsıkı tuttuğunuz sandıklar öyle ya ekmek tekneniz sizin…
Yer yer siyah boya izleri masum yüzlerinizde, ben buradayım ben de varım çocuğum daha diye haykıran kocaman ışıl ışıl bakan inadına umut taşan gözleriniz...
Kimler muhtaç sizin küçücük ellerinizle kazanacağınız paraya, benim aklım yetmiyor bütün bunlara…
Biliyorum ki! Çoğunuz okula gitmiyorsunuz birçoğunuz da bu ülkede kimliksizsiniz, yaşıyorsunuz nefes alıyorsunuz ama yok gözüküyorsunuz çıkartmazlar tabiî ki kayıtlarınız girildi mi okula alacaklar sizi, ellerinizden para bekleyenlerin işine gelmez sizin okula gitmeniz …
Sıra sıra dizildiğiniz kaldırımlarda okullu çocuklar geçiyor sırtında çantaları
bazılarının ellerinden tutmuş ana, baba veya ablaları, görüyorum ışık ışık
imrenerek bakıyor o güzel gözler kim bilir o gözlerin içinden ne hayaller geçer…
Alıp sizi bağrıma basmak okşayıp sevmek isterdim, ama bilirim ki yetmez.
Sevginin yanı sıra sizin ihtiyacınız olan şey bir okul, okulda parlayan bir güneş asılı onun masmavi bakışlarının önünde size bir öğretmen gerek…
Ben her gördüğümde kaçıyorum sizden, gözlerimin gözlerinize değmesini istemiyorum utanıyorlar, ayaklarım yaklaşamıyor size kaçıyor ha bire, sizi görünce yüreğim kıvrılıp bükülüyor omuzlarım aşağıya düşüyor insanım ama insanlığımdan utanıyorum elimi uzatıp hiç birinize yardımcı olamıyorum ...
YORUMLAR
*Boyayalım Abiler*
Felek vurmuş bu yaşımda
Birde sen vurma ,zabıtacı amca!
Ne okumak bilirim,ne yazmak
Oysa hayalimdi, mimar olmak
Şöyle;depreme dayanıklı binalar dikip,
Sırf orman yeşiline,gök mavisine boyamak
Okuyamıyorsam,bende mi? bunun suçu!
Gücü yokken babamın,ekmek almaya
Bana mı düşer, yoksulluğu yargılamak?
Hem, söyle be amca!
Hayal kurmakta mı yasak?
Ya; boğaz davasına bu soğukta çalışmak?
Vur be! Zabıtacı amca, sende vur!
Zaten mevzu, ne sefillik,ne dayak
Mevzu; adam olmak be amca,
Adam gibi adam olmak!
İlker PAMUKÇU
İstanbul/Pendik/Aralık-2001
Ben her gördüğümde kaçıyorum sizden, gözlerimin gözlerinize değmesini istemiyorum utanıyorlar, ayaklarım yaklaşamıyor size kaçıyor ha bire, sizi görünce yüreğim kıvrılıp bükülüyor omuzlarım aşağıya düşüyor insanım ama insanlığımdan utanıyorum elimi uzatıp hiç birinize yardımcı olamıyorum ben sadece kendimden utanıyorum…
YURDUMUZUN ACI GÖRÜNTÜLERİ..DİLE GETİRDİĞİN İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM CANIM BENİM..VAR OL..SEVGİLER..