Derik Kaymakamı Mustafa Kemal KESKİN - CAN AKIN
Bu gün 30 Ağustos Zafer bayramı. Mardin ili Derik ilçesindeki ilk resmi bayramıma katıldım.
Geceyi dağların en yüksek zirvesinde ki Baykur Boğazında bir kayanın üzerinde on jandarma komando askeri ve dört korucu ile nöbet bekleyerek geçirdik. Çok yorgunduk. Sabah Güneşinin ilk ışıkları, dağların arasından ovaya inmeye başlamıştı. Bende görev arkadaşlarımla beraber ilçeye törene katılmak için geldim.
Kaymakamlığın önünde ki Atatürk büstünün bulunduğu alanda hep birlikte toplandık. Üstümüz başımız toz duman içindeydi. Ağır silahlarımızı otonun içine koyduk. Sıraya geçtik ve tören öncesi İstiklal Marşı söylemek için hazırlandık.
İstiklal Marşını söylenmeye başlandığında, ortaya çıkan ses cılız ve sönüktü. Ama polis, jandarma ve on komando askerle ben, var gücümüzle Marşı söylemeye çalışıyorduk. Bir de ön taraftan bize eşlik eden orta boylu kravatlı bir beyefendi, görünüşünden beklenmeyen güçlü ve kendinden emin bir sesle, bağıra bağıra Marşı söylüyordu.
Kalabalığın söylemeye çalıştığı marşın sesleri, bir kilometre ötede kurulmuş olan dağ eteklerindeki Dağ Mahallesine çarparak, çok daha volümü yükselmiş bir şekilde geri dönüyor ve dağı taşı inletiyordu. Halk eko sesin her geri dönüşünde, marşın coşkusuna kendini kaptırarak, var gücüyle ve çıkartabildiği en yüksek sesle marşı söylemeye başladı.
Ancak bu gelgitler sırasında marş bitmişti. Halk ön taraftaki kravatlı bey efendinin, kendinden beklenmeyen güçlü bir sesle Marşı söylemesinden, söylerken yaşadığı ve çevresine de bulaştırdığı coşkudan çok etkilenmişti. 30 Ağustos Zafer Bayramı’na katılan herkesi etkisi altına bu coşku seli, İstiklal Marşı’nı büyük bir sevinç ve bayram havası içinde tekrar tekrar söylenmesine neden oldu.. Sesler dağa çarpıp geri geldikçe ve bizim seslerimize karıştıkça, bir bandonun eşlik ettiği ritimlerle ve seslerle dağ taş İstiklal Marşı ile inledi. Marşın bitiminde halk ve güvenlik güçleri birbirlerini tebrik edercesine alkışladılar.
Ve Mardin ili Derik ilçesindeki ilk katıldığım 30 Ağustos Zafer bayramı neşeli bir şekilde devam etti. Tören bitiminde herkesin kalbindeki bayram sevinicini, sesiyle ve kendi coşkusuyla ortaya çıkaran kişi "kimdir?" diye sorduğumda:
"Derik Kaymakamı Mustafa Kemal KESKİN" Dediler.
Derik halkına tüm sevgilerimle….
Can AKIN
"Mustafa Kemal Keskin Tecrübeli ve Vatansever Bir Yöneticidir" Can Akın
YORUMLAR
gercekten ben bır an boyle bır yerın olduguna fıkır yurutecektım o kadar ınandırıcı bır uslupla yazmıssınız kı derık turkıyede var mı ınsan hayal etmıyor degıl neden derık ?varsa eger o kaymakam hala orda gorev yapıyor mu sız bunu hayal ederek mı yazdınız yoksa gercekten oyle bır yer var mı cevap yazarsanız sevınirım