- 996 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
YORUMLAR
sayın hanay,fikrinizi söylemekle beni üzmezsiniz.siz düşüncenizi saygı çerçevesinde anlatan birisiniz.hiç yorum yapmadım yazılarınıza belki ama ben az çok başkaların yaptığınız yorumlardan yazı ve şiirlerinizden kişisel düşüncelerinizi az çok bilirim.ama yanıldığınız bir konu var.başkalarını bilmem ama ben asla Allahın emri olan şeyleri çağdaşlığa uydurmaya çalışmadım.bunu yapan müslüman olamaz.madem biz şartlara göre değiştirecektik neden peygamberimiz gönderildi.o dediğiniz yaşarlar zekiriyalarda hiç haz etmediğim insanlardır.ben doğrunun ne olduğunu biliyorum ama uygulayamıyorum.dini kendime uydurmak ne haddime...ben kimim.şimdi biliyorum düşüncemi garipseyeceksiniz.siz benin düşüncemi anlayamayacağınız gibi ben de sizin düşüncenizi anlayamayacağım.ama sadece saygı duymak düşer bana..
kadın erkek sadece kURAN DA DEĞİL HİÇ BİR YERDE EŞİT DEPİLDİR.kuran kadını asla aşağılamaz.ben türkçe anlamını okudum okuyorum...o kitabın kapağını açmak bile benim için bir huzurdur.kaldıki beni aşağıladığını hiç düşünmedim.huri işine gelince emin olun pek çok kadın cennettede eşinin eşi olmak ister.biz de yüzlerce huri erkeği verdiklerini düşünmek bile korkutucu.biz kadınlar istemeyiz huri muri kocalarımızı versinler yeter :)
yorumunuz için teşekkür ederim.aslında bu yazı dini yada siyesi bir yazı değil.yaşanmış bir olay evet.ama uslubu edebi..bu yazıya bilerek iki duyguyu koydum. ve tahmin ettiğim gibi oldu.din tarafı ağır bastı.ne yazıkki bu tür yazılar yazdığınızda edebiyat yönüne bakan pek az oluyor.
teşekkür ederim...saygılarımla
Bu yazınızı okumama rağmen yorum yapmadım.Amacım sizi üzmemekti.Umarım üzmem,üzersem üzülürüm.Sayfama uğrayıp yorum yapma inceliği göstermeniz,benimde yorum yapmama neden oldu..
Hangi müslümanlık?diye bir soru sorulursa onlarca değişik müslümanlık tanımı yapılabilinir.Gerçeği hangisi sorusunun yanıtı da o kadar çoktur.Sizin gibi üşünen arkadaşların müslümanlığı ''DIYANET'' müslümanlığına denk geliyor.
Her türlü çağdaşlığı ve modern hayatı yaşamaya mecbur
olup dini onun kurallarına uydurmaya çalışmak denebilir.
Kuranı okumak,yorumlamak,hadıslerle bunu kanıtlamaya çalışmak diye bir derdi olmayıp ''Resmi dinin ''yayınladığı birkaç kitabı okumakla yetinmek anlamına gelen bu anlayışta bir müslümanlık tarifidir.Biraz Zekeriya Beyaz dinlemek,Biraz Yaşar Nuri okumak anlamına gelen bu anlayış
islami midir?EVET
Gerçek islam bu mudur HAYIR..Kuranda kadın ile erkek eşit değildir.Kadın hep erkeğin yarısı veya dörtte biridir.Bazen
hiçbirşeydir.Onlarca kanıt vardır bunu kanıtlayan.Bir tanesiyle yetinelim.''Müminler cennette hurilerle ve gılmanlarla ödüllendirilirler.Ya kadınlar...!Kadınlar da yine eşlerinin haremine katılacaksa eşitlik bunun neresinde.
Hiç bir şey adil değil...Adaleti ,insan aklının ve mücadelesinin
yeryüzüne indireceğine inanıyorum..
İnandığınızı özgürce söyleyebilme hakkınıza saygı duyuyorum.Ama inandığınıza değil.Size saygı duyuyorum,ama düşüncenize değil...
Asla sizi ve düşüncenizi suçlamadım.Eleştri hakkımı kullandım.Yanlışlarım olduysa lütfen söyleyin...
Saygılarımla....
biz insanlar akıllı, akıllı olduğumuz içinde tuhaf varlıklarız. iki kişi oturmuş aynı taş üzerinde aynı yöne bakarız. birimiz siyahı görür diğeri beyazı. bir insana bakarız, biri kusur arar bir yerinde diğeri güzelliğine hayranlığını anlatır. vb.
insanları şahsi olarak değerlendirebiliriz. değerlendirmemiz için kendimize has kriterlerimizde olabilir. ama bu değerlendirmede, değerlendirme kriterleride ve sonuçta o insana karşı takınılan tavırda şahsi olmalıdır. hiç bir insanın kendi kanaatlerini allah adına dile getirip savunmaya ya da birilerini karalamaya hakkı yoktur. lakin gelin ülkeme görünki sözde din tek o da islam. ama yaşantılara, fetvalara, konuşulanlara baktığınızda hangisi doğru, hangisi islam? ya da hani islam hani müslüman diye sormadan edemiyorsunuz.
giydiğiniz kıyafeti görüyor ama içindeki insanı görmekten aciz. insanı görüyor, tenden ibaret sanıyor. onunda kendisi gibi bir kalp ve akıl taşıdığını aklına bile getirmiyor. bu tip din anlayışları değilmidir bir çok insanı isyan ettiren. oysa açıp baksa kitabı mubine görecek allahın değer verdiği tek şey insanın yüreğindekiler.
"yazıklar olsun yetimleri itip kakan namaz kılanlara." demiyor mu maun suresinde. yani namaz kılıyorsan samimi olarak o samimiyet yetimi kollamayı gerektirir. yok kollamıyor tam tersine eziyet ediyorsan kıldığın namazın anlamı şu: bu namazla ahmakları kandırırsın ancak. yoksa allah senin namazına bakarken aslında yüreğine bakıyor. yürek ve namaz samimiyette bütünleşiyorsa namazında kıymeti oluyor. riyakarın namazı ise günahını artırmaktan başka bir işe yaramıyor. bunlar sadece benim anlayışıdır. fetva değildir. düşüncelerimi sadece paylaşmak istedim.
...
kardeş kıyafetine karışmak haddim değil. yzınız sadece kıyafetle alakalı olsada aslında bir çok konuda benzer hatalar yapılıyor. bu tuplumumuzun kronik hastalığı.
bu hastalıktan kurtulabilenlere de aşk olsun.
allah yüreğinizden O' na olan imanınızı eksiltmesin, çoğaltsın.
selamlar saygılar.
"bir de açmış kuran dinliyorsun.kitap da o açık bacaklarının üstünde.günah günah.senin yüzünden allah başımıza bir kaza verecek şu dört teker üstünde."
Allah c.c. adına hüküm vermenin günahından haberdarlar mı acaba ?
Kusurlu bile olsanız "ki, âmellerinizden siz sorumlusunuz" böyle bir ortamda sizi rencide etmeye hakkı yoktur.
Başı açık ya da kapalı... İnsanın aklı açık olsun İNŞALLAH
Saygılarla
öğrenemedik islamı insanlara nasıl sevdireceğimizi...
yanlışı gösterme eylemi ile yargılama işini hep karıştırdık..
bilmiyoruz ki herkes kendi fıkhı davranışlarından dolayı Rahman tarafından yargılanır...
ve bağışlatması daha kolaydırda kılık kıtafetin,ya kalp kırmayı nasıl bağışlatacak bu insanlar...
bizim dinimiz Anlayış ve de kolaylık dini..
bizim Peygamberimiz Hoşgörü timsali...bu tarz davranışların islamda yeri olamaz...
Rabbim kalbinde ki imanı hiç eksik etmesin sevgili aynurengindeniz....
sevgiler...
aynurcuğum çok iyi konuya değinmişsin..o güzel yüreğini yürekten kutluyorum canım..parayla imanın kimde olduğu bilinmez..kimse kılık kıyafetine bakıp kimseyi imansız edemez..her gün tv.de dindar olduğunu ima eden,genç kızlarımıza okumak üfürmek adına sarkıntılık eden bir sürü kişiler görüyoruz..iman bunun neresinde..Ben de üç ayları oruçlu geçirmek için elimden geleni yaparım ama başı açık bir insanım..allah herkesi görüyor canım...güzel yazın için teşekkürler..sevgiler..
evet ben de siz katılıyorum.bu konuda haklısınız.kuran namaz hatta bütün ibadetler neyi gerektiriyorsa öyle yapılmalı.buna itiraz asla haşa edemem.doğrusunu alalh bilir diyelim.zaten olaydaki kadın sevap almak için dinlemiyor.allaha kendini yakın hissetmek ve içini temizlemek için dinliyor.böyle böyle zamanla esasına uyacak belki.onu bu şekilde dışlamanın anlamı ne.sadece itersiniz.kaybedersiniz.ve kaybettirirsiniz.yazımın ana fikri önyargılı olmamak dış görünüşe bakarak damga vurmamak...
Canım, ben de bunlara dikkat çekmek istedim..Kur-an dinlemek için, namaz kılmak için belli kurallar var.Yerine getiren her insan ibadetini yapabilir.ben bu konuda ahkam kesmiyorum, kaldı ki feyzi, kabulu önemlidir..Ön yargılı bir toplumuz bunu da unutmamak gerekli.
İki genç kız düşünelim, ikisi de öğrenci. Birinin üzerinde okul forması olmazsa onun öğrenci olduğunu nasıl anlaya biliriz ? Ya kitap dolu çantası, ya da kıyafeti bize bunu ifade eder değil mi ?
Yaka açık, saç açık ne fark eder..Zaten dinlediğiniz ayeti kerimenin ne dediğini anlamadan dinlemek ne gibi bir fayda verir. Allah' ın hidayeti hepimizin üzerine olsun..
Kapalı olmak başka bir konu. Kim ne kadar hakkını veriyor bu da tartışılır.Siz nasıl rahat ve huzur buluyorsanız öyle devam edin.
Açık olmanız namaz kılmanıza engel değil ki, siz de biliyorsunuz, namaz kılınırken , camiye girilirken, Kur-an okunur ve dinlenirken örtünmesi gereken yerler örtülür...
Sevgilerimle...Yüreğiniz ferah olsun...Rabbimiz her şeyin en doğrusunu bilir, bildirir...
sevgili hüzünlü şarkım...usul-u erkanı da çok iyi bilenlerdenim.okunan bir türkçe anlam.kulaklıktan dinlenen yasin.ben demiyorum ki açık kuran okumak günah değildir.ama bu insan dinin bir gereği olan örtünmeyi yapamıyor.ama kuran dinlemek de en büyük huzuru.ses açılmasa gören roman okuyor sanacak.göstermelik de değil yani.başını kapatan dinini gerçekten allah rızası için yaşayan ve her kuralına gereğince uyanlara selam ve helal olsun.umulur ki bir gün bizde o hidayete erişiriz... ama erişinceye kadar kuran da dinlemeyelim mi.namazda kılmayalım mı..
Usul-u- erkan denen bir nokta var ki dikkat edilmesi gereken en önemli noktadır.
Yüce Kur-an-ı Kerimi okumaya, dinlemeye usul erkan gerektirir.
Ki, içeriği ayeti kerime, yani yüce Allah' ın kelamı ile donanmış bir kitaptır.O' na saygısı olanın Kelamullah'ına da saygısı olmalı.Başkalarının ne düşündüğü, neyi nasıl doğru bulduğu önemli değil.Sizin dinlediğiniz ayet-i kerime ne anlatıyor onu bilin yeterli...Saygı Allah'a ..O' nun ışığında yaşamaya, istediği gibi bir hayat sürdürmeye gaye etmekte..
Bir ayet-i kerime şarkı türkü gibi dinlernirse ne feyzinden nurlanırsınız, ne de manasını anlarsınız..Yanlış anlamayın sizin yazınızda ki durumu eleştirecek donamıma sahip değilim ama, usul adap noktasına dikkat çekmek istedim.
Kılık kıyafete gelince...
İçiniz nasıl rahat ediyorsa öyle giyinme özgürlüğü var..Nasıl ki bir kamu kuruluşunda çalışanların dikkat etmesi gereken noktalar, uyması gereken kurallar varsa, Kur-an okumanın dinlemein de bir adabı olmalı..Basit bir roman yada masal kitabı değil zira..O' Kainatın ışığı...
bunları bende yaşadım...
hatta beni tanıyanlar bilir biraz uzun bir kadınımdır...bu nedenle etek giydiğimde helede dizkapaklarımın altında değil ise etek boyum(!) boyundan posundan utan der gibi baktıklarını hissetmişimdir çoğu zaman...
onlar utansınlar kime ne...
ben başına türban takıp altına tayt giyenleri kınıyormuyum...
sağolun aynur hanım bu iç dökümünüz için...ayrıca çocuklarıma yaptığım haksızlıklarda bir bir geçti gözümüm önünden...
hey gidi çocuklarımın bana ihtiyaç duydukları yıllar....